W kampaniach Google Ads wszystko zaczyna się od słowa kluczowego. To frazy kluczowe wpisywane są w wyszukiwarce Google lub innych wyszukiwarkach i pozwalają nam znaleźć to czego szukamy. Po wpisaniu słowa kluczowego Google zwracam nam wyniki wyszukiwania, niezależnie czy są to wyniki organiczne czy linki sponsorowane. Oba te wyniki powiązane są ze słowami kluczowymi, dlatego widzimy je w polu wyszukiwania. Żeby wybrane słowa kluczowe pojawiły się na stronie wyników wyszukiwania, musisz korzystać z Google Ads i licytować słowa z innymi reklamodawcami.
Żeby odnieść sukces w płatnych wynikach wyszukiwania, musisz mieć pewność, że licytujesz tylko najlepsze słowa kluczowe. Proces wyboru słów kluczowych obejmuje kilka elementów:
Jak widać skuteczna reklama Google Ads to nie tylko wybór słów kluczowych. Żeby uzyskać wysoki ranking reklamy przy niskich kosztach, musisz włożyć trochę pracy na swoim koncie. Oznacza to:
Wszystkie powyższe czynniki mają wpływ na Wynik jakości słowa kluczowego, czyli wskaźnik, który określa gdzie wyświetlą się reklamy i ile zapłacimy za kliknięcie.
Często używa się tych terminów zamiennie, ale w rzeczywistości istnieje różnica między tymi pojęciami.
Słowa kluczowe to frazy, które służą do dopasowania reklam do wyszukiwanych przez użytkowników haseł
Wyszukiwane hasła to rzeczywisty ciąg słów, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarce.
W codziennej pracy specjalisty Google Ads posługuje się słowami kluczowymi. Na przykład prowadzisz sklep oferujący “stroje kąpielowe” i na takie słowo kluczowe chcesz, żeby pojawiały się reklamy. W trakcie licytacji “stroje kąpielowe”, mogą pojawiać się w wyszukiwanych hasłach na słowa takie jak “damskie stroje kąpielowe” czy “męskie stroje kąpielowe”. Wszystkie te wyszukania są mapowane na główne słowo kluczowe czyli “stroje kąpielowe”.
Grupowanie i organizowanie słów kluczowych poprawia wyniki kampanii Google Ads. Umożliwia to tworzenia bardziej trafnych grup reklam. Uzyskują one wyższy Wynik jakości w przypadku stworzenia dopasowanych do słów kluczowych reklam, kierujących na lepiej dopasowane strony docelowe.
Najłatwiej zacząć grupowanie słów kluczowych od użycia bezpłatnego Planera słów kluczowych. Pomoże on podzielić pełną listę słów kluczowych na mniejsze grupy. Następnie możesz podzielić grupy na jeszcze mniejsze grupy reklam, tworząc tym samym strukturę drzewa. Struktura ta zostanie wykorzystana później na koncie Google Ads do stworzenia skutecznej kampanii.
Reklamy tekstowe muszą być dopasowane do słów kluczowych, które licytujesz z innymi reklamodawcami. Stawki CPC jakie oferujesz za dane słowo kluczowe określa miejsce jakie zajmie ono w wynikach wyszukiwania.
Dobrą praktyką jest umieszczanie słowa kluczowego w tekstach reklamowych. Pokazuje ono Google, a także użytkownikom trafność wyszukiwania. Hasła wyszukiwane przez użytkowników są pogrubione w opisach reklam, więc użycie słowa kluczowego więcej niż raz sprawi, że reklama będzie lepiej widoczna dla użytkowników.
Mimo, że reklama jest na 3 pozycji jest lepiej widoczna z uwagi na pogrubione słowo kluczowe “strój kąpielowy”.
Wskazówki do używania słów kluczowych w reklamach Google Ads:
W trakcie planowania i tworzenia kampanii Google Ads masz do wyboru dopasowania słów kluczowych do wyszukiwanych haseł. Istnieją cztery typy dopasowań słów kluczowych:
Słowa kluczowe użyte w dopasowaniu przybliżonym powodują uzyskanie maksymalnej liczby wyświetleń i możliwych kliknięć. Kliknięcia te są jednak mniej ukierunkowane i mogą powodować mniejszą liczbę konwersji. Im lepiej dopasowane słowo kluczowe tym mniejsza liczba kliknięć, jednak sprowadzeni na stronę użytkownicy mogą z większym prawdopodobieństwem dokonać konwersji.
Najnowsze komentarze