specjalista google ads

Specjalista PPC – Dlaczego warto zlecać mu kampanie reklamowe

Jednym z głównych pytań, które pojawia się gdy chcemy reklamować się poprzez Google Ads jest to czy warto robić to samemu czy jednak lepiej, żeby taką promocją zajął się specjalista PPC. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest druga opcja, a w tym tekście podpowiadamy dlaczego warto zlecać wykonanie kampanii reklamowych. Promocja marki poprzez system reklamowy Google Ads to jeden z najpopularniejszych sposobów reklamy w Internecie. Dzieje się tak dzięki m.in. skuteczności takiej reklamy czy możliwości dokładnego jej targetowania. Ogólnie jest to jednak dość skomplikowany proces wymagający wiedzy oraz doświadczenia.

Specjalista PPC poprawnie skonfiguruje kampanię

Pierwszym powodem, dla którego warto zlecać prowadzenie kampanii reklamowej w Google Ads specjalistom specjalizującym się w tym, jest poprawne skonfigurowanie kampanii reklamowej. Choć kampanię taką teoretycznie możemy skonfigurować i uruchomić samodzielnie, w praktyce jest to bardzo trudne i skomplikowane zadanie. To konieczność wyboru wielu parametrów, a także często cienka granica między poszczególnymi ustawieniami decydująca o skuteczności reklamy sprawiają, że uruchamiając kampanie Google Ads Lublin musimy posiadać odpowiednią wiedzę. Jest to bardzo rozległa wiedza, której najczęściej jednak nie mamy.

To właśnie od początkowej konfiguracji kampanii reklamowej będzie zależało, jak rozpocznie się nasze promowanie w Internecie. Specjalista PPC przede wszystkim na podstawie statystyk, a także informacji o naszej marce i klientach wybiorą najlepsze możliwe ustawienia i uruchomią reklamę. Często określenie podstawowych parametrów kampanii jest newralgiczne i jest punktem wyjściowym dla dalszych prac nad kampanią.

Specjalista PPC stworzy kilka różnorodnych grup odbiorców, a także wariantów reklamy. Samodzielnie wprowadzi wszystkie parametry do systemu, a także uruchomi reklamę i będzie czuwała nad początkową jej fazą. Freelancer PPC na bieżąco będzie również analizowała napływające dane, a także wprowadzała modyfikacje w celu jej optymalizacji, które są nieuniknione przy każdej kampanii reklamowej.

agencja google ads 1

Efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego

Drugim plusem zlecenia prowadzenia kampanii reklamowych freelancerom Google Ads jest efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego. Dla wielu osób jest to decydujący czynnik przy wyborze reklamy internetowej. Ciężko zarobione środki chcemy również wykorzystać jak najefektywniej i liczymy, iż będą przynosiły one jak najlepsze rezultaty. Wbrew pozorom zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem finansowym jest opłacenie z naszego budżetu reklamowego prowizji dla specjalisty PPC i zlecenie prowadzenia jej kampanii reklamowej z nieco mniejszym budżetem aniżeli prowadzenie jej samodzielnie.

Specjalista PPC posiada szeroką i kompleksową wiedzę, doświadczenie, a także dużo większe możliwości operacyjne w przeciwieństwie do nas. To często będzie bezpośrednio przekładało się na dużo lepsze i efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego – nawet pomniejszonego o prowizję dla specjalisty. Zlecając zatem prowadzenie kampanii reklamowych specjaliście, wykorzystamy maksymalnie potencjał naszego budżetu i uzyskamy maksymalną ilość korzyść.

Działając samodzielnie, nasze działania mogą być często nietrafione, a także skończyć się zmarnowaniem środków na kampanię reklamową. Jej konfiguracja i prowadzenie wymaga od nas znajomości wielu niuansów czy skomplikowanych zagadnień. Przez to bardzo łatwo można wybrać nieodpowiednie ustawienia i zmarnować budżety reklamowe, gdzie nasza reklama będzie miała dużo mniejszy współczynnik konwersji niż ta prowadzona przez specjalistę. Dobrym przykładem jest określenie jedynie kraju Polski podczas targetowania odbiorców, a zapomnienie o wybraniu języka polskiego u potencjalnych klientów. Poprzez taki drobny i z pozoru błahy błąd nasza reklama może być wyświetlana cudzoziemcom nieznającym języka polskiego przebywającym na terenie kraju, którzy z pewnością nie skorzystają z naszej reklamy.

agencja google ads strategia marketingowa

Komfort

Zlecanie prowadzenia kampanii reklamowej Google Ads specjaliście to również komfort. Oprócz wymiernych korzyści, jakie uzyskamy poprzez taki ruch, będziemy mogli również reklamować się dużo bardziej komfortowo. Przekazując zlecenie współpracy i utworzenie takiej reklamy możemy współpracować ze specjalistą niezwykle elastycznie. Możemy wspomagać jego działania czy współdecydować, ale i również możemy całkowicie nie angażować się w ten proces, oczekując jedynie na napływ klientów. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które możemy dopasować do naszych preferencji i oczekiwań czy możliwości oraz sytuacji, w jakiej jesteśmy.

Często całkowite przekazanie prowadzenia kampanii specjaliście PPC pozwoli skupić się na prowadzeniu biznesu i generować większe zyski z niego. Nie będziemy musieli również samodzielnie monitorować kampanii, a także reagować na negatywne i nieprzewidziane wydarzenia – które są naturalną częścią takiego typu reklamowania się. Zapobiegnie to wielu stresowym i niekomfortowym sytuacjom. Jeśli zatem zastanawiamy się, czy kampanię w Google Ads realizować samodzielnie, czy zlecić jej wykonanie specjaliście specjalizującemu się w tym, warto wziąć pod uwagę właśnie czynnik komfortu. Powinniśmy o tym pomyśleć zwłaszcza dlatego, że prowadzenie biznesów jest często wymagające i czasochłonne, a każda minuta jest na wagę złota.