specjalista seo

Specjalista SEO – Zlecasz mu pozycjonowanie? Sprawdź jak możesz wspomagać jego pracę

Specjalista SEO zajmujący się pozycjonowaniem naszej witryny, bardzo często może być wspomagany przez nas w trakcie procesu pozycjonowania. Przeważnie nie wiemy, iż istnieje taka możliwość i jedynie oczekujemy na dobre rezultaty. W tym tekście podpowiadamy jak możemy wpływać na proces i wspomagać działania specjalisty nawet jeśli nie mamy doświadczenia w pozycjonowaniu.

Regularne aktualizacje i dodawanie contentu

Pierwszym sposobem, w jaki możemy pomagać specjaliście ds. SEO który pozycjonuje naszą stronę internetową jest regularne aktualizowanie witryny i dodawanie na nią nowego contentu. Treści na stronie internetowej są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Jeśli pojawiają się one często a także są jakościowe będą automatycznie zwiększały jakość, renomę i statystyki naszego serwisu w indeksie Google.

Specjalista SEO zajmujący się pozycjonowaniem nasze strony internetowe bardzo często skupia się na wielu trudnych i zaawansowanych sprawach technicznych. Dodawanie contentu jest zatem traktowane przeważnie nieco po macoszemu lub pozostawione na sam koniec procesu pozycjonowania. Jest to jednak na tyle proste zadanie, że możemy wykonywać je samodzielnie i dzięki któremu możemy pomagać specjaliście SEO pozycjonować naszą stronę internetową.

content-marketing-specjalista-seo

Przede wszystkim możemy samodzielnie tworzyć treści tematyczne jeśli jesteśmy ekspertami i znamy się na danej kategorii. Będzie to bardzo korzystne, gdyż treści będą odpowiednio dostosowane, zoptymalizowane i jakościowe. Content możemy również zamawiać u copywriterów, freelancerów czy kupować go w sieci i publikować na naszej witrynie. Zadbanie o regularne aktualizacje z pewnością sprawie, że specjalista SEO będzie mógł skupić się na innych kwestiach np. technicznych z którymi my samodzielnie nie poradzilibyśmy sobie.

Linkowanie zewnętrzne

Tym co możemy robić aby wspierać pozycjonowanie naszej strony internetowej gdy zajmuje się już nią specjalista SEO, jest również linkowanie zewnętrzne. Pozyskiwanie linków zwrotnych do witryny również jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych wpływających na pozycję naszej strony w Google. Linkowanie takie możemy wykonywać prosto i co najważniejsze samodzielnie bez posiadania szczególnej wiedzy.

Linkowanie zewnętrzne polega na umieszczaniu w internecie linków kierujących do naszej witryny. Mają one za zadanie zwiększyć renomę serwisu, skierować ruch na pozycjonowane witryny, a także ułatwić odnajdywanie naszej strony robotom indeksującym Google, które poruszają się w sieci.

linkowanie-zewnętrzne

Linki takie można dodawać ze wszystkich miejsc w internecie o ile są jakościowe. Mogą być to profile w mediach społecznościowych, komentarze na blogach czy na YouTube a także fora internetowa czy inne serwisy. Dodając linki do naszej witryny należy pamiętać o kontekście tematycznym i starać się pozyskiwać linki zwrotne ze stron o podobnej tematyce. Powinniśmy również robić to w jakościowy sposób czyli umieszczać linki wraz z unikalnym tekstem. Ważnym aspektem linkowania jest również robienie tego w naturalny sposób tak aby odnośniki nie były dodawane masowo czy w zautomatyzowany sposób co dość łatwo potrafi wykrywać wyszukiwarka Google. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest pozyskaniem kilku linków z jakościowych lokalizacji aniżeli dodanie bardzo wielu odnośników z obumarłych stron czy w for internetowych.

Pamiętaj: Jeśli chcesz wspomagać proces pozycjonowania swojej strony internetowej którą zajmuje się już specjalista SEO, zawsze należy ustalić wszystkie szczegóły współpracy z odpowiednimi osobami. Nigdy nie powinniśmy wykonywać żadnych czynności bez porozumienia ze specjalistą ds. SEO, gdyż może to zaszkodzić naszej witrynie a w najlepszym razie przeszkadzać w pozycjonowaniu. Uzgodnione działania będą również dużo bardziej efektywne i pomogą lepiej wykorzystywać potencjał naszej pomocy.

Sprowadzanie ruchu na witrynę

Kolejnym bardzo efektywnym i dobrym sposobem wspomagania pozycjonowania jest sprowadzanie ruchu na naszą witrynę. Zadanie to będzie miało na celu podnieść statystyki strony internetowej na takich płaszczyznach jak ilość wejść na stronę, ilość unikalnych użytkowników, długość sesji itp.

Ruch na naszą pozycjonowaną stronę internetową możemy sprowadzać w różny sposób. Przede wszystkim możemy przekierowywać go z innych naszych witryn i serwisów. Możemy również kierować go z mediów społecznościowych i platform o takiej charakterystyce. Dobrym sposobem jest również odwiedzenie wszystkich miejsc tematycznych w internecie, a także dodanie tam stosownych reklam, postów czy contentu który zainteresuje potencjalnych odbiorców.

Przed tego typu działaniami wspierającymi pozycjonowanie ważne jest aby kierować ruch na wartościową i jakościową stronę która jest już ukończona i jedynie pozycjonowana. Sprowadzanie ruchu na niedokończoną witrynę, która w dalszym ciągu jest budowana nie będzie zbyt dobrym pomysłem. Osoby które przejdą na naszą witrynę, wyrobią sobie o niej negatywne zdanie i nie przejdą na nią w przyszłości co będzie jawnym marnowaniem potencjału witryny. Warto również zachęcać odbiorców aby przyszli na naszą witrynę różnymi zachętami. Mogą być to zniżki, kody rabatowe czy inne profity które spowodują zainteresowanie naszą marką.

Powiększanie budżetu

Działaniem które możemy wykonywać aby wspomagać pracę specjalisty SEO jest zwiększenie budżetu na pozycjonowanie. Jeśli zaczęliśmy pozycjonowanie, a chcemy wpływać nadal na ten proces, możemy pozyskiwać dodatkowe środki. Jeśli otrzyma je specjalista SEO który zajmuje się naszą stroną internetową, będzie mógł działać w jeszcze większym zakresie. Przełoży się to na szybsze i intensywniejsze pozycjonowanie i w ten sposób będziemy mogli czerpać więcej korzyści z naszego serwisu.

Nie oszukujmy się, nasze działania jako właścicieli witryn jeśli nie jesteśmy specjalistami SEO są ograniczone. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem gdy wykonamy już wszystkie czynności wspomagające pozycjonowanie, które są proste, będzie zdobycia dodatkowego budżetu na pozycjonowanie aniżeli zagłębienie się w tematykę na której się nie znamy. Środki możemy pozyskać intensywnie prowadząc nasz biznes, reinwestując zyski czy na wiele innych sposobów. Czas który będziemy chcieli poświęcić na wspomaganie pozycjonowania możemy zatem przeznaczyć na dodatkową pracę, a zarobione dodatkowo środki przekazać specjaliście SEO zwiększając ogólny budżet pozycjonowania. Wykonując taki manewr często damy naszej stronie internetowej dużo więcej aniżeli samodzielnie pracując przy jej pozycjonowaniu.