Specjalista SEO zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce. Dba on o dobry content marketing na stronach, przygotowuje strategie linkowania oraz przeprowadza audyty SEO. To dzięki niemu firmy zyskują klientów i zwiększają swoje przychody.
Spis treści:
To niezwykle szerokie pojęcie pod którym kryje się wiele skomplikowanych, wymagającej specjalistycznej wiedzy czynności. Jednak prowadzone w długim okresie pozycjonowanie stron i sklepów internetowych przynosi firmom długotrwałe korzyści w postaci większego zainteresowania ich grupy docelowej i stabilnej pozycji marki na rynku.
Specjalista SEO dobiera wartościowe linki, które można wykorzystać w pozycjonowaniu. Tworzy pełne strategie linkowania na kilka miesięcy do przodu, a dodatkowo dba o linkowanie wewnętrzne witryny – według silosów tematycznych oraz odpowiednich słów kluczowych.
Prawidłowo dobrane słowa kluczowe pozwalają trafić firmom do swojej grupy docelowej, zwiększyć zasięgi marki oraz przynieść firmie przychody. Specjalista SEO zajmuje się nie tylko dobieraniem odpowiednich fraz, ale także przydzielaniem ich do określonych podstron w witrynie i ich rozmieszczeniem w tekstach – zarówno pod względem ilości, jak i odmiany.
Dobry specjalista ds. SEO przeprowadza również analizę techniczną witryny, a następnie wprowadza udogodnienia, które sprawiają, że strona działa szybciej i jest łatwiejsza w obsłudze. Dzięki temu dużo łatwiejsze jest zdobycie wysokich pozycji w Google. Kwestie te dotyczą np. czasu ładowania strony oraz jej responsywności.
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest możliwe bez dobrego content marketingu. Profesjonalne i ciekawie napisane wpisy blogowe sprawiają, że firma zyskuje wizerunek eksperta i zaczyna być rozpoznawalna w branży. Specjalista SEO przygotowuje strategię content marketingową zarówno w obrębie strony, jak i publikowania wpisów w ramach linkowania zewnętrznego.
Content marketing to świetny sposób na poszerzenie listy słów kluczowych, na które wyświetla się dana witryna.
Każda dobry specjalista ds. SEO przed przystąpieniem do współpracy z klientem przeprowadza dla niego profesjonalny audyt SEO. Polega on na dokładnym przeanalizowaniu witryny pod kątem technicznym, UX designu czy SEO. W trakcie audytu SEO badane są:
– opisy meta: czy istnieją i czy są odpowiedniej długości, a także czy zawierają wezwanie do działania;
– aspekty techniczne witryny, w tym wielkość obrazków, szybkość ładowania, czystość kodu czy obecność podstrony 404;
– obecna widoczność witryny w Google;
– kanibalizacje słów kluczowych;
– odnośniki zewnętrzne, z których linkowana jest strona.
Audyt przeprowadzony przez specjalistę SEO pozwala wytyczyć ścieżkę działania i zaplanować pracę nad stroną na kilka najbliższych miesięcy. To najważniejszy element współpracy, pozwala bowiem określić błędy i wyznacza obszary, które wymagają poprawy.
Istotnym aspektem pozycjonowania marki jest również jej obecność w mediach społecznościowych. Bo to tam przebywa najwięcej klientów. Freelancer SEO pomaga zbudować profesjonalny, skierowany na klientów kanał, który pomaga firmom sprzedawać i kreować wizerunek eksperta.
Spejcjalista SEO pomaga również swoim klientom w tworzeniu oraz dostosowywaniu kampanii płatnych, czyli SEM – zarówno obecnych w wyszukiwarce Google, jak i w social mediach. Kampanie płatne polecane są szczególnie dla stron, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem. Dzięki nim możesz błyskawicznie zyskać klientów, a jednocześnie wesprzeć proces pozycjonowania swojej witryny.
Dzięki freelancerowi kampanie Google Ads zostaną zoptymalizowane w taki sposób, aby przynosiła Ci jak największe zyski jak najmniejszym kosztem.
Zastanawiasz się nad współpracą ze specjalistą SEO i nie wiesz, co możesz zyskać? W końcu wszystkie powyższe działania można prowadzić na własną rękę. Czy warto więc przeznaczać budżet na takie wydatki? Co Ci to daje?
Przede wszystkim specjalista ds. SEO ma dużą wiedzę i doświadczenie w pozycjonowaniu różnych branż. Wie też, jakie metody będą skuteczne w danym przypadku. Nie dobiera fraz przypadkowo, ale dba, aby wysokie pozycje w wyszukiwarce przekładały się również na efekt, w tym na:
– zwiększenie rozpoznawalności marki;
– budowanie stabilnego wizerunku;
– przyciąganie klientów na stronę;
– zwiększenie przychodów firmowych.
Ostatecznie wydatki poniesione na pozycjonowanie strony internetowej przez freelancera szybko się zwrócą w postaci zwiększonej liczby zamówień produktów i usług. Niezależnie więc od branży warto rozpocząć współpracę ze specjalistą ds SEO, gdyż efekty, które ta współpraca daje, są długotrwałe.
Sprawdź moje ostatnie wpisy:
Najnowsze komentarze