Sposoby kierowania reklam do odbiorców B2B w mediach społecznościowych

Sposoby kierowania reklam do odbiorców B2B w mediach społecznościowych

Kanały social media są doskonałym miejscem do nawiązania kontaktu dla marek B2C z obecnymi odbiorcami i skierowaniu swojej oferty do nowych potencjalnych klientów. Z drugiej strony dla niektórych firm z sektora B2B kierowanie swojej oferty na kanały social media, może przysporzyć wielu trudności. Jak właściwie kierować swoją ofertę na kluczowe segmenty klientów? Jak te osoby zmieniają się na platformach social media? Skąd wiedzieć, że kierujemy reklamy do właściwych potencjalnych klientów?

Poniżej lista czterech szybkich sposobów na dotarcie do odbiorców B2B w social media.

Kierowanie konkurencji na Twitterze. 

Stworzenie skutecznej reklamy na Twitterze dla obszaru B2B może być trudne. Platforma reklamowa ma tutaj poważne ograniczenia w porównaniu z Facebookiem. Pozwala to jednak dotrzeć do zwolenników Twojej konkurencji. 

Według Twittera powinniśmy kierować nasze reklamy do 30 kont, aby uzyskać najlepsze wyniki, które możemy wybrać w „Podobnych obserwatorach”. Upewnić się musimy, że wybrani konkurencji mają dobre wyniki, czyli ponad 1000 obserwujących, którzy regularnie angażują się i uzyskują dobre zaangażowanie publiczności. 

Cała sztuczka polega tutaj na ścisłym trzymaniu się swojej branży, im bliżej będziemy naszej branży tym wyniki będą lepsze. Możemy również sprawdzić jak dobrze kierowanie konkurencji działa w naszej analizie, pamiętać jednak należy o wyłączeniu kierowania na konkurentów, którzy nie osiągają dobrych wyników po kilku dniach. 

Skuteczne kierowanie na inne firmy działające w sektorze B2B może pomóc nam uzyskać naprawdę cenny ruch i duże zaangażowanie nowych użytkowników. 

Kierowanie na stanowisko na Facebooku

Przez jakiś czas opcja ta nie była dostępna podczas tworzenia kampanii reklamowych w Facebook Ads. Opcja ta zniknęła w połowie 2018 roku po skandalu z Cambridge Analytics. Wtedy to Facebook usunął setki opcji kierowania w swojej sieci. Szybko jednak zostało to przywrócone i rozbudowane o nowe ulepszone opcje kierowania. Możemy teraz kierować reklamy na administratorów stron, pracodawców, stanowiska, zawody, edukację i kierunki studiów. 

Najbardziej przydatne z nich w przypadku kierowania reklam na sektor B2B to kierowanie na zawód. Możemy wyszukać wszystkie zawody od rekrutacji po rolnictwo. W trakcie tworzenia reklamy na Facebooku uzyskamy rekomendację oraz ilość odbiorców w wybranym przez nas zawodzie. 

Kierowanie ana odbiorców w LinkedIn

Manager kampanii LinkedIn posiada zdecydowanie najbardziej zaawansowane i łatwe w użyciu opcje kierowania reklam B2B. Możemy kierować reklamy na określone grupy demograficzne, a następnie dodać lub wykluczyć inne opcje, dzięki czemu uzyskamy bardzo specyficzne grupy docelowe. 

Jak to wygląda w praktyce?

Na poziomie kampanii wybieramy lokalizację, zanim zostaniemy poproszeni o wybranie określonych danych demograficznych odbiorców. Reklama kierowana LinkedIn oferuje szereg danych takich jak firma, dane demograficzne, edukacja, doświadczenie zawodowe i zainteresowania, wszystkie z nich posiadają jeszcze węższe opcje kierowania. Zrozumienie każdej z tych podsekcji jest kluczem do stworzenia idealnej publiczności dla reklamy B2B.

Po stworzeniu początkowej grupy demograficznej po przewinięciu w dół będziemy mieć możliwość dodania nowej sekcji. W obszarze tym będziemy mieć możliwość bardziej dostosować odbiorców. Na przykład, jeśli chcemy kierować naszą reklamę do użytkowników z tytułem stanowiska HR, możemy rozszerzyć tę opcję, tak aby była specyficzna dla określonych branż, takich jak np. sektor detaliczny. 

W trakcie doboru naszej grupy docelowej będziemy mieć również możliwość wykluczyć i podzielić odbiorców testowych. Tworząc co najmniej dwie grupy docelowe, przetestować będziemy mogli, którzy z nich lepiej pasują do naszej reklamy. Dzięki temu lepiej reagująca grupa odbiorców wzbogacona może być przez nas o dodatkowy budżet lub dłuższy czas emisji reklamy. 

Retargeting Facebook.

Możemy wykorzystać Facebook do kierowania naszych reklam do osób, które już wcześniej zapoznały się z naszą ofertą.

Poniżej kilka grup odbiorców, których możemy użyć do zachęcenia do ponownego prześledzenia naszej oferty:

  • odwiedzający stronę internetową remarketing – uwzględnia osoby, które odwiedziły konkretne strony w Twojej witrynie,
  • polubienie Twojej strony na Facebooku – jeśli ktoś już to zrobił, to znaczy, że zna już Twoją markę. Wystarczy zachęcić takiego użytkownika do wykonania pożądanego przez nas działania poprzez retargetowanie,
  • grupa klientów – prześlij posiadaną bazę klientów do Facebooka. Dzięki temu Facebook może skierować i spróbować dopasować dane klienta do osób, które wcześniej weszły w interakcję z naszą stroną. 

Możesz użyć tych funkcji, aby skrócić ścieżkę klienta do Twojej oferty. Następnie tworząc reklamy dynamiczne możesz promować wszystkie swoje produkty i usługi lub reklamy ogólne przypominające Twoim klientom o Twoim istnieniu. 

Powyższa taktyka może być solidną strategią do wykorzystania na Twoich kanałach w social media. Są to szybkie metody pozwalające obniżyć koszty i szybko uzyskać zadowalające wyniki. Pamiętaj jednak, żeby dobrze zoptymalizować te kampanie i dobrze szafować budżetem, aby zobaczyć, co działa najlepiej dla Twojego biznesu. Ostatnia rada ode mnie to ciągłe testowanie…reklamy powinny się zmieniać co jakiś czas tak, aby nie wyczerpać odbiorców. Uwierz mi, że są klienci, którzy czekają na Twoją reklamę w social media, posiadasz już narzędzia i metody..do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *