audyt adwords

Sposoby na skuteczny audyt Adwords po COVID – 10 wskazówek

Niedawno minął rok od dnia, który wywrócił życie wielu z nas do góry nogami zarówno pod względem życia osobistego, rozwoju kariery czy prowadzeniem naszych małych, często działających lokalnie firm. Wiele firm z fazy wzrostu, w krótkim czasie przeszło do fazy przetrwania. Po roku wielu z nas nauczyło się “żyć” z pandemią i powoli zaczyna iść do przodu. Oznaczać to może ponownie uruchomienie strategii marketingowych między innymi w Google Adwords, które musieliśmy wstrzymać na wiele miesięcy. Jednak zanim to zrobimy konieczny jest audyt Adwords, pozwoli nam sprawdzić nasze kampanie i dostosować je do zmieniającego się rynku.

Niezależnie od tego, czy zaczynasz od nowa, włączysz stare kampanie czy zwiększasz dotychczasowe wykorzystanie konta Google Ads, przywrócenie strategii w nowej rzeczywistości może wydawać się przytłaczające. Poniżej przygotowałem dla Ciebie listę rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę niezależnie od tego, czy tworzysz nową kampanię, czy przywracasz do życia poprzednią.

Na co zwrócić uwagę w trakcie audyt Adwords po COVID

Chcesz ponownie wystartować z reklamą w sieci wyszukiwania Google Ads i zacząć znowu pozyskiwać nowych klientów. Przyjrzyj się przed tym kilku obszarom na Twoim koncie, żebyś mógł wrócić na stare tory.

1. Dostosuj budżety dzienne

Kwota, jaką obecnie dysponujesz na marketing online, może się różnić od tego, co inwestowałeś przed COVID. Warto więc sprawdzić poziom wydatków sprzed pandemii i dostosować je do obecnie panującej sytuacji. 

Jeśli dysponujesz mniejszymi środkami na reklamę, warto wybrać te usługi czy produkty, które przyniosą najwięcej zysku i zainwestować w ich promocję jak najwięcej. Nadaj priorytet swoim kampaniom. 

2. Wyznacz nowe realistyczne cele

Wraz ze zmieniającą się sytuacją na świecie, zmieniły się również oczekiwania oraz zapotrzebowanie na Twoje usługi lub produkty Twoich potencjalnych klientów. Warto więc sprawdzić, jakie miałeś cele przed pandemią i określić co chcesz osiągnąć w pierwszych tygodniach po powrocie. Czy chcesz zyskać jak największy zwrot z poniesionej inwestycji, czy raczej zacząć budować świadomość i rozpoznawalność własnej marki. 

3. Dostosuj strategie ustalania stawek do nowych celi

To jeden z najważniejszych elementów audyt Adwords. Sprawdź, czy strategie ustalania stawek pokrywają się z Twoimi nowymi celami i danymi. Pamiętaj, że niektóre strategie takie jak np. docelowe CPA potrzebuje danych historycznych z konwersji. Jeśli więc zaczynasz kampanię na nowo i nie masz danych z ostatnich kilku miesięcy lepiej użyć strategii ręcznego CPC Google Ads lub początkującej strategii inteligentnej, takiej jak maksymalna liczba kliknięć. 

4. Przeczekaj okres uczenia

Każda kampania Google Ads przechodzi w początkowej fazie proces uczenia. Algorytmy Google przeprowadzają spersonalizowaną naukę w celu optymalizacji Twojego konta. Pobierane są więc dane historyczne i łączne z nowymi ustawieniami, tak żeby osiągnąć, jak najlepsze wyniki. 

Jeśli uruchamiasz swoją kampanię na nowo i wprowadziłeś zmiany np. w strategii ustalania stawek, odczekaj około tygodnia-dwóch, zanim Twoja kampania dostosuje się do nowych ustawień. 

5. Dostosuje wyświetlanie reklam pod lokalizacje

Dostosuj obszar wyświetlania reklam do swojego budżetu. Jeśli obecnie dysponujesz mniejszym budżetem, dostosuj go do najlepiej radzących sobie województw lub miast przed pandemią. Dostosuje je do swoich nowych celów i budżetu. 

6. Przejrzyj listę słów kluczowych oraz listę wyszukiwanych haseł

Po zmniejszeniu budżetów i ustaleniu nowych celi na kampanię sprawdź listę słów kluczowych. Nie bój się wstrzymać niektórych słów kluczowych, tych, które nie będą skuteczne i nie będą realizować nowych celi. Pomoże Ci to utrzymać organizację kampanii, a także pozwoli przeznaczyć budżet na słowa, które przyniosą najwięcej korzyści. Wstrzymane słowa kluczowe w dalszym ciągu będą na koncie Google Ads i będzie można je w przyszłości wykorzystać i sprawdzić ich historyczne dane. 

Oprócz wstrzymania słów kluczowych możesz za pomocą Planera słów kluczowych sprawdzić, które frazy kluczowe możesz dodać do swojej odświeżonej reklamy w wyszukiwarce Google. Korzystanie z Planera pozwoli bardziej szczegółowo dobrać nowe frazy według lokalizacji. 

Upewnij się przed startem kampanii, że wszystkie słowa niezwiązane z ofertą lub nieprzynoszące nowych klientów są wstrzymane. Uzyskasz dzięki temu informację, czy reklamy docierają do wartościowych użytkowników, którzy korzystają z usług lub kupują produkty od Ciebie. 

7. Dokonaj analizy tekstów reklamowych i rozszerzeń 

Uruchamiając kampanię w sieci wyszukiwania Google, zwróć szczególną uwagę na teksty reklamowe. Sprawdź, czy pasują do nowych celi, nowych słów kluczowych oraz ogólnego brandingu. Pominięcie tego elementu doprowadzić może do uruchomienia reklam ze starą promocją, która obowiązywała w 2020 roku. Ważne jest również dostosowanie adresów URL do reklam w przypadku zmiany witryny. 

Przypomnij sobie więc, co było głównym wyznacznikiem firmy przed pandemią i co zmieniło się od tamtego czasu. Czy masz nowe usługi lub produkty, o których nie informowałeś rok temu w swoich tekstach reklamowych. Odświeżenie tekstów reklamowych da klientom nowe spojrzenie na Twoją firmę. 

Rozszerzenia reklam pozwalają dostarczyć użytkownikom większej ilości informacji o usługach w tekstach reklamowych. Wiele osób ustawia ogólne rozszerzenia i o nich zapomina. Przed startem kampanii odśwież również ten element reklam, nie pozwól, żeby użytkownicy zobaczyli nieaktualne informacje o Twoich usługach. 

8. Wstrzymaj reklamy, grupy reklam lub kampanie

Podobnie jak w przypadku słów kluczowych przy mniejszym budżecie wstrzymaj te grupy reklam, które nie są zgodne z nowymi celami. Startując z kampanią po pandemii, emituj tylko te reklamy, dzięki, którym będziesz pewny, że uzyskasz najlepsze wyniki. Ustal priorytety i reklamuj tylko najważniejsze aspekty oferty lub wstrzymaj te grupy reklam i kampanie, które nie przynoszą rezultatów. 

9. Ustal nowy harmonogram reklam

Przed pandemią dni oraz godziny, kiedy reklamy osiągały najlepsze wyniki, mogły być inne niż obecnie. Coraz więcej osób pracuje zdalnie z domu, zmienił się styl życia. Warto więc dostosować godziny wyświetlania reklam do nowych warunków, żeby maksymalnie wykorzystać budżet. 

10. Oceń konkurencję

Konkurencja to nieodłączny element, który sprawia, że każdego dnia chcemy stawać się coraz lepsi, dostosowując naszą ofertę do zmieniającego się otoczenia. Warto więc sprawdzić w sekcji Analiza aukcji Google Ads, jak w ostatnich miesiącach zmieniła się nasza konkurencja. Ile firm zostało i dalej wyświetlają się razem z nami w sieci wyszukiwania Google. Sprawdź, czy może pojawili się nowi gracze na rynku i dostosuj ofertę również do nich. 

Dzięki analizie aukcji sprawdzisz nie tylko kto, pojawia się razem z Tobą w sieci wyszukiwania, ale jaką pozycję zajmujesz względem konkurencji. 

Niezależnie od tego, czy wstrzymałeś, czy ograniczyłeś kampanie, przeprowadź audyt Adwords i uruchom ją na nowo z nowymi ustawieniami. Reaktywacja konta Google Ads po pandemii przyniesie korzyści. Jeśli nie wiesz jak przeprowadzić i na co zwrócić uwagę w trakcie audyt Adwords napisz do mnie lub zadzwoń, sprawdzę Twoje konto i przygotuję je do nowego startu.