Szybki przewodnik po marketingu sezonowym

Szybki przewodnik po marketingu sezonowym

Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że witryny sklepowe są upiększone zajączkami i pisankami przed Wielkanocą, biura podróży zachęcają do „Zarezerwuj teraz!” przed sezonem wakacyjnym, a reklamodawcy internetowi ścigają się przed nadchodzącymi wyprzedażami świątecznymi w grudniu.

Sezonowy marketing to jednak coś więcej niż tylko dekorowanie sklepów i tworzenie specjalnych rabatów; chodzi przede wszystkim o idealne wyczucie czasu, unikalną treść i sposób realizacji kampanii, który zapewnia zaangażowanie i ostatecznie sprzedaż.

Pewnie, mogłeś stworzyć specjalną promocję, uruchomić kilka reklam w mediach społecznościowych i zoptymalizować niektóre strony docelowe z kolorami świątecznymi w przeszłości. Może to działać w przypadku niektórych firm, ale aby naprawdę wyróżnić się w zatłoczonej branży cyfrowych reklamodawców.

Poniżej wyjaśnię Ci kilka kwestii:

1. Co to jest marketing sezonowy?

2. Dlaczego sezonowy plan marketingowy może być odpowiedni dla Twojej firmy?

3. Co musisz wiedzieć, aby skutecznie przeprowadzić sezonową kampanię marketingową.

4. Kilka sposobów wyróżnienia reklam sezonowych.

1. Co to jest marketing sezonowy?

Sezonowy marketing to forma marketingu, która koncentruje się na tworzeniu kampanii opartych na corocznych wydarzeniach.

Sezonowy marketing obejmuje trzy rodzaje corocznych wydarzeń:

Święta oficjalne: są to najczęściej obchodzone święta, w tym Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Niepodległości, Nowy Rok, Dzień Ojca, Dzień Matki, Walentynki.

Nietradycyjne święta: W przeciwieństwie do świąt państwowych, nietradycyjne święta nie są oficjalnie uznawane. Na przykład Dzień Ziemi, Dzień Liczby Pi,

 Światowy dzień bez samochodu.

Coroczne wydarzenia kulturalne: są to coroczne wydarzenia kulturalne, które odbywają się mniej więcej o tej samej porze każdego roku, takie jak powrót do szkoły, ferie zimowe i wakacje.

2. Czy sezonowa kampania marketingowa ma sens dla Twojej firmy?

Udana sezonowa kampania marketingowa polega na oferowaniu klientom lub użytkownikom wartościowych treści.

Na przykład, jeśli masz do czynienia z usługą dostarczania żywności skierowaną do konsumenta, możesz zaoferować więcej niż korzystną zniżkę na następną ofertę. To idealna okazja, aby stworzyć infografikę o tym, jak prawidłowo upiec piernik na Boże Narodzenie, stworzyć krótki, zakulisowy film o czekoladkach walentynkowych lub podzielić się przepisami na odświeżające koktajle na swoim blogu.

Nawet firmy B2B mogą się zaangażować! Załóżmy, że Twoja firma sprzedaje meble biurowe firmom każdej wielkości. Możesz utworzyć post na blogu o tym, jak skutecznie zorganizować imprezę biurową przy ograniczonym budżecie, zaprojektować zabawną infografikę na temat kreatywnych sposobów dekoracji biura podczas wakacji lub utworzyć hashtag zachęcający klientów do udostępniania zdjęć z wakacji w biurze.

Nie oznacza to jednak, że powinieneś stworzyć kampanię sezonową na każde święto, ale powinieneś strategicznie wybierać okazję sezonową. Warto wiedzieć, że znasz stosunek odbiorców do oficjalnych i nieoficjalnych świąt, dlatego właśnie badanie słów kluczowych jest niezbędne.

Począwszy od kopii i kreacji w kampanii sezonowej działa wstecz i zmusi reklamę do dopasowania do mniej niż optymalnego zestawu słów kluczowych. Dzięki określeniu zestawu słów kluczowych, na które ma być kierowana, otwiera się mnóstwo opcji dostarczania odbiorcom treści sezonowych.

3. Co musisz wiedzieć przed przeprowadzeniem sezonowej kampanii marketingowej

Zanim zaczniesz planować sezonową kampanię marketingową, oto co musisz wziąć pod uwagę.

Czas jest najważniejszy

Czas jest najważniejszy, jeśli chodzi o przygotowanie sezonowego planu marketingowego. Oznacza to, że planujesz swoją sezonową strategię marketingową z dużym wyprzedzeniem – jeśli zaczynasz planować kampanię świąteczną w listopadzie, będziesz miał poważne kłopoty.

Rozpocznij planowanie sezonowego planu marketingowego co najmniej 3-4 miesiące wcześniej (uwzględnia to nagromadzenie przed wydarzeniem lub urlopem). Daje to również wystarczająco dużo czasu na stworzenie kompleksowej strategii marketingowej, stworzenie wysokiej jakości treści i sfinalizowanie harmonogramu realizacji kampanii.

Tworzenie wyjątkowych, wysokiej jakości treści sezonowych

Unikalne treści sezonowe są na czele Twojej sezonowej kampanii marketingowej.

Jeśli planujesz i realizujesz sezonową kampanię marketingową po raz pierwszy, oto kilka pomysłów na treść, które pomogą Ci zacząć:

Pomocne treści: Naucz odbiorców czegoś cennego, co sprawi, że proces będzie łatwiejszy lub mniej stresujący. Na przykład sklepy spożywcze mogą udostępniać łatwe cotygodniowe przepisy kulinarne, firma zajmująca się makijażem może stworzyć film instruktażowy na temat wyglądu idealnego na święta, a blog poświęcony stylowi życia może udostępniać oszczędne projekty DIY na święta.

Konkursy fotograficzne: zaangażuj odbiorców w sezonową kampanię i zachęć ich do przesyłania zdjęć na dedykowanej stronie docelowej lub za pomocą hashtagu w mediach społecznościowych. Twoja firma może po prostu ponownie udostępnić najlepsze zgłoszenia lub nagrodzić najlepsze zdjęcie nagrodą lub ofertą specjalną.

Darmowe próbki: rozważ zaoferowanie bezpłatnej próbki swojego produktu z okazji nietradycyjnych wakacji. Na przykład sklep z pączkami może zaoferować bezpłatny pączek w Tłusty Czwartek lub piekarnia może zaoferować bezpłatne pierniczki na choinkę.

Oferty ograniczone w czasie: w przypadku corocznych wydarzeń i pór roku rozważ zaoferowanie specjalnej oferty lub zniżki na czas określony. Na przykład sprzedawca może chcieć zaoferować 25% zniżki na mundurki szkolne i inne ubrania dla dzieci. Firma fotograficzna może zaoferować specjalne pakiety dla studentów kończących studia na maj i czerwiec.

Sezonowe posty i reklamy w mediach społecznościowych: Potrzeby konsumentów również zmieniają się w zależności od sezonu. Na początku lata sensowne jest, aby sprzedawca reklamował kolekcje kostiumów kąpielowych i sandałów, korzystając z wizualizacji i kopii, które dostarczają rozrywki latem. Podobnie, kawiarnia może chcieć udostępnić wysokiej jakości zdjęcia specjalnego napoju przygotowanego na specjalne wydarzenie lub na sezon. Ponadto, jeśli zdecydujesz się wyświetlać sezonowe płatne reklamy marketingowe, pamiętaj o uwzględnieniu słów kluczowych często wyszukiwanych podczas wakacji, takich jak „oferty”, „promocje”, „Czarny piątek”, „kupony”, „oszczędzanie”, „zniżka” .

https://www.garneczki.pl/

Treść „Best Of”: Pod koniec roku przedstaw podsumowanie tego, co wydarzyło się w tym roku. Możesz udostępnić ponumerowaną listę najlepiej sprzedających się produktów roku lub wpis na blogu przedstawiający największe osiągnięcia Twojej firmy w tym roku.

Trójwymiarowe GIF-y w postach i reklamach w mediach społecznościowych: Zamiast używać statycznych obrazów lub krótkich filmów, eksperymentuj z GIF-ami 3D – bez okularów.

Dodaj automatyczne odliczanie do Google Ads: kieruj reklamy na klientów wcześniej i w ostatniej chwili, dodając automatyczne odliczanie do swoich reklam Google. Dzięki dostosowaniom reklam Twoja reklama może wyświetlać dokładnie tyle dni i godzin, które pozostały do docelowej daty, bez konieczności usuwania i ponownego dodawania reklamy lub czekania na sprawdzenie zasad.

Wykorzystanie dowodu społecznościowego w obrazach reklamowych lub w kopiach: jeśli działasz w branży e-commerce, spróbuj dodać pozytywne recenzje od użytkowników lub renomowanych publikacji / organizacji dotyczących produktów sezonowych. Na przykład możesz utworzyć reklamę na Facebooku promującą najlepiej sprzedającą się zimową odzież wierzchnią i akcesoria w sklepie z pozytywną recenzją popularnego bloga poświęconego stylowi życia. Ta taktyka buduje zaufanie klientów i zwiększa ich prawdopodobieństwo konwersji.

Korzystanie z reklam karuzelowych na Facebooku i Instagramie w celu udostępniania powiązanych produktów sezonowych: Inną wskazówką dla sprzedawców detalicznych jest korzystanie z reklam karuzelowych w celu udostępniania serii powiązanych produktów, które są idealne na wydarzenie lub sezon. Możesz udostępnić zdjęcia 4 prezentów, które byłyby idealnymi prezentami na Dzień Ojca lub udostępnić cztery warianty szalika idealnego na chłodną jesienną pogodę.

Wideo z Facebooka 360: dzięki filmom z serwisu Facebook 360 możesz tworzyć i udostępniać swoim odbiorcom wciągające historie, miejsca i doświadczenia. Na przykład biura podróży mogą chcieć udostępnić film na Facebooku 360 z ciepłej tropikalnej plaży, zachęcając odbiorców do zarezerwowania wycieczki, aby tymczasowo uciec od zimowego mrozu. Podobnie firma meblowa może stworzyć film na Facebooku 360 pokazujący, jak prawidłowo skonfigurować dekoracje świąteczne w całym domu.

4. Planowanie i wykonanie

Kiedy jesteś gotowy, aby rozpocząć sezonową kampanię marketingową, postaraj się uzyskać przewagę nad konkurencją – spójrz na to, co zrobili w przeszłości, aby uzyskać wgląd w to, kiedy najprawdopodobniej opublikują w tym roku.

I nie zapomnij o swoich odbiorcach! Harmonogram kampanii powinien zawierać najlepszy czas na komunikację z użytkownikami oraz rodzaje treści, z którymi najprawdopodobniej się zaangażują.

Na koniec pamiętaj, że klienci chcą mieć większy wybór podczas zakupów online i offline. Jedną z unikalnych cech odnoszących sukcesy detalistów jest to, że zastosowali podejście „marketingu wielokanałowego” do swoich sezonowych strategii marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *