Kiedy ostatnio coś kupiłeś w internecie? Wczoraj? Tego ranka? Ok fajnie. Więc jak myślisz, kiedy następnym razem kupisz coś online? Jutro? Dzisiejszej nocy? Bez wstydu – ja też.
I nie jesteśmy sami. Dla wielu z nas zakupy online stały się rutynową częścią codziennego życia i mają ogromny wpływ na skalę globalną. Globalna sprzedaż e-commerce gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich lat. Zwłaszcza w dobie pandemii, większość sprzedaży przeniosła się do sieci i rozwija się coraz szybciej. Dlatego wiele firm obecnie zmuszone jest do kreatywnego podejścia i tworzenie opisów produktów, tak, żeby zachęcić użytkowników do zakupu.
E-commerce jest duży i coraz większy. Poruszanie się po ciągle zmieniającym się terenie e-commerce jest dużym wyzwaniem dla małych firm, które przyzwyczaiły się do modelu tradycyjnego. Na Twój sukces w Internecie wpływa wiele czynników: znajomość Twojej marki, skuteczność reklam displayowych Google zwiększających świadomość, czy oferujesz szybką i bezpłatną dostawę, jak często Twoi potencjalni klienci porzucają swoje koszyki i nie tylko.
Ale z tymi wyzwaniami wiążą się również możliwości. Skupmy się teraz tylko na jednym: opisach produktów. W tym przewodniku wyjaśnię, dlaczego opisy produktów stanowią niesamowitą okazję do zaangażowania potencjalnych klientów. Opisy produktów pozwalają stawiać klientów na pierwszym miejscu.
W rzeczywistości opis produktu to prawdopodobnie najlepsza okazja, aby przedstawić serce i duszę zakupów w sklepie internetowym. To także Twoja szansa na złapanie potencjalnych klientów, którzy szukają informacji w Internecie przed dokonaniem zakupu w sklepie, podobnie jak 81% klientów detalicznych.
Nie martw się – nie musisz być genialnym copywriterem, aby pisać opisy produktów, które działają.
Musisz tylko najpierw zatrzymać klienta. Nie wiesz, jak to zrobić? Oto pięć przykładów epickich opisów produktów, z których możesz się uczyć i których możesz użyć jako inspiracji.
Chcesz mieć superbroń, która rozbudzi zainteresowanie klienta produktem? Masz go pod nosem: wykorzystaj wyjątkowe cechy swojego produktu i zamień je w korzyści.
Jakie są cechy i zalety? Pomyśl o tym, co Cię ekscytuje w swoim produkcie, co odróżnia go od produktów konkurencji. Może to być staranna konstrukcja, ręczne wykonanie, materiały pochodzenia naturalnego. To są cechy.
Teraz zastanów się, co te rzeczy robią dla Twojego klienta. Czy staranna konstrukcja oznacza, że Twój produkt jest bezpieczny dla dzieci? Czy materiały pozyskiwane naturalne sprawiają, że kupujący chętniej Twój produkt? To są korzyści.
W opisach produktów łatwo wpaść w pułapkę opisywania wyłącznie cech swoich produktów. Ale kiedy wymieniasz tylko funkcje, tak naprawdę nie pomagasz kupującemu zrozumieć, w jaki sposób Twój produkt im pomoże.
Jak zamienić funkcje w korzyści ?
Aby zacząć opisywać funkcje i zalety swoich produktów, zadaj sobie kilka pytań:
Odpowiedzi te pomogą Ci zacząć od dokładnego opisu produktu, który zamieni funkcje w korzyści, a potencjalnych klientów w kupujących.
Aby skorzystać z tej metody w opisach produktów, musisz zidentyfikować problemy Twoich klientów. Masz stałych klientów? Wyślij im ankietę z pytaniem, dlaczego kupili Twój produkt i dlaczego go kupują. Zadawaj pytania mające na celu ukazanie niektórych typowych problemów, z którymi borykają się każdego dnia. Masz opinie klientów? Zapoznaj się z nimi, aby znaleźć wspólne wątki dotyczące produktu, które rozwiązują problem kupującego.
Twoim zadaniem na stronie produktu jest edukacja klienta. Napisz szczegółową, informację, która pomoże Twojemu klientowi podjąć mądrą decyzję o zakupie.
Ilość potrzebnych informacji zależy od firmy i produktu. Jeśli Twoja marka jest szanowana, Twoi klienci to głównie stali nabywcy lub Twoja cena jest bardzo niska, musisz podać mniej informacji. Ale jeśli jesteś małą, mniej znaną marką z branży o dużej konkurencji, musisz podać mnóstwo informacji, aby klient poczuł się pewnie podczas zakupu.
Większość małych sprzedawców detalicznych należy do tej drugiej kategorii, gdzie więcej informacji to naprawdę więcej.
Jak edukować potencjalnego klienta
Poświęć trochę czasu na przemyślenie prawdopodobieństwa, że docelowy kupujący:
Kto nie lubi dobrej historii? Bajki na dobranoc, historie o duchach, historie wojenne, tragiczne historie o kochankach. Opowiadanie historii, zarówno sobie, jak i innym, jest częścią tego, co czyni nas ludźmi. To także potężne narzędzie marketingowe, szczególnie w przypadku opisów produktów.
Jak opowiedzieć klientom historię
A potem zacznij pisać!
Jeśli piszesz opisy produktów dla swoich klientów, chcesz przekazać im wszystkie niezbędne informacje o produkcie, aby mogli podjąć świadomą decyzję. Ale chcesz również utrzymać zaangażowanie klientów i napisać opis produktu na temat marki, który pozostawi ciepłe, rozmyte i trwałe wrażenie.
Jak możesz to robić? Zaskakując i zachwycając potencjalnych klientów uroczym i kreatywnym opisem produktu.
Chwyć długopis i papier i rozpocznij burzę mózgów! Odpowiedz na poniższe pytania na podstawie tego, co wiesz o swoich klientach:
Pamiętaj o tym: pisz opisy produktów, które służą Twoim klientom. Poznawaj swoich klientów tam, gdzie są. Zrozum ich potrzeby. Dostarczaj dokładne i wyczerpujące informacje, które pomogą im podjąć mądrą decyzję o zakupie. Opowiedz im historię, która pomoże im wyobrazić sobie, jak ten produkt poprawiłby ich życie. Spraw by się uśmiechnęli.
Jeśli potrzebujesz trochę więcej inspiracji, aby rozpocząć, spróbuj odpowiedzieć na te pytania:
Kto to kupi i / lub użyje?
Z jakimi zwykłymi problemami Klienci borykają się na co dzień? Jak ten produkt może je rozwiązać?
Co odróżnia ten produkt od innych na rynku?
Co jeszcze ktoś może kupić, aby rozwiązać swój problem? Czego obecnie używają, jeśli w ogóle?
Co ta osoba ceni?
Jakich informacji i ile potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie?
Co możesz zrobić, żeby ich zaskoczyć?
W jaki sposób opis produktu może sprawić, że poczują się tak, nie mówiąc im, żeby to poczuli?
Jak możesz bezpośrednio zapytać swoich klientów, jakie są ich potrzeby i problemy?
Najnowsze komentarze