tworzenie profilu na facebook

Tworzenie profilu na Facebooku – o czym musimy pamiętać!

Tworzenie profilu na Facebooku to newralgiczny moment, od którego rozpoczynamy prezentację naszej firmy w internecie. Pomimo tego, iż jest to dużo łatwiejsze zadanie od stworzenia strony internetowej czy zakładania profili na innych mniej znanych lub bardziej skomplikowanych portalach społecznościowych, również powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na kilka kluczowych elementów. O czym zatem pamiętać, zakładając konto marki na Facebooku? Wszystkie przydatne porady poniżej.

Kompletne tworzenie profilu na Facebook

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, gdy zakładamy oficjalny profil marki na Facebooku, jest jego kompletne uzupełnienie. Do tego celu należy wykorzystać wszystkie możliwe formularze, a także miejsca, w których będziemy wpisywali informacje o naszej marce. Tylko kompletne uzupełnienie profilu sprawi, iż będzie on wiarygodny a także pozytywnie odbierany przez użytkowników. Również tylko kompletnie uzupełnione profile marki są premiowane i intensywnie promowane w organicznych wynikach wyszukiwania na Facebooku dokładnie tak samo jak ma to miejsce przy pozycjonowaniu dobrze zoptymalizowanych stron internetowych.

Należy zatem zadbać o dokładne określenie odpowiedniej kategorii profilu, podanie aktualnych danych o naszej marce czy danych kontaktowych. Powinniśmy również świadomie podjąć decyzję, jakie zakładki dodać na naszym profilu marki, a także uzupełnić kompletnie wszystkie formularze i elementy takie jak awatar, zdjęcie w tle czy opis. Powinniśmy też kompleksowo przedstawić ofertę naszej marki, aby była gotowa do wykorzystania.

Zgodność, spójność i wiarygodność danych

Jednym z podstawowych elementów, o które musimy zadbać w szczególny sposób jest wiarygodne oraz zgodne i spójne przedstawienie informacji o naszej marce. Potencjalni klienci, mogą znajdować ją również w sieci w innych miejscach, a także oceniać naszą markę na podstawie jedynie profilu na Facebooku. Przede wszystkim dane, które publikujemy na FB, muszą być takie same jak w innych miejscach w sieci. Zapobiegnie to wątpliwościom co do jakości marki i aktualności informacji. Dane powinny być również wiarygodne, a więc na profilu nie mogą znajdować się żadne błędy czy literówki, a cały profil musi być wykonany w kompetentny oraz profesjonalny sposób. To właśnie od zgodności, spójności i wiarygodności danych zależy w dużej mierze jak będzie postrzegana nasza marka.

Umieszczenie contentu

Gdy tworzymy profil marki na Facebooku, warto pamiętać o odpowiednim uzupełnieniu go contentem. Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu nowych profili, gdzie osoby je tworzące zapominają dodać pierwszych treści. Tworząc profesjonalny profil marki na Facebooku, muszą one być już obecne na profilu, aby pierwsi użytkownicy, odbiorcy czy potencjalni klienci mogli z nich korzystać, a profil nie był pusty.

Wiele osób rozpoczynających prowadzenie profilu na Facebook rozpoczyna dopiero regularne dodawanie treści, co w początkowej fazie prowadzenia profilu objawia się poprzez brak treści lub bardzo małą ich ilość. Z pewnością nie jest to dobre wizerunkowo działanie, a potencjalni klienci, którzy wyjdą z naszego profilu zawiedzeni, przeważnie nie wrócą na niego w przyszłości. Podczas tworzenia profilu powinniśmy zatem umieścić na nim zdjęcia, dużą liczbę postów czy materiały innego typu.

Profil prywatny czy strona

Elementem, o którym musimy pomyśleć, gdy zakładamy profil marki na Facebooku, jest również wybranie typu konta. Do wyboru mamy dwie opcje. Jest to podstawowy profil prywatny, a także utworzenie nowej strony na Facebooku. Wybór tej opcji powinniśmy podjąć świadomie.

Konto marki na podstawowym prywatnym profilu na Facebooku warto zakładać zwłaszcza jeśli naszą marką jesteśmy my sami i prezentujemy siebie jako specjalistę. Warto również robić to w sytuacji, kiedy nie przewidujemy prywatnego wykorzystywania podstawowego konta użytkownika i nie będziemy robili tego w przyszłości. Wykorzystywanie profilu na Facebooku zarówno do celów komercyjnych jak i prywatnych z pewnością będzie uciążliwe i dlatego nie można łączyć obu funkcji konta.

Jeśli zatem naszego konta na Facebooku używamy prywatnie, odpowiadamy nim na komentarze czy posiadamy prywatnych znajomych, zdecydowanie lepiej jest założyć odrębną stronę, która będzie niepowiązana i autonomiczna. Stronę na Facebooku warto założyć również od razu, gdy prowadzimy firmę, a nasze działania mają charakter stricte komercyjny. Strona na Facebooku będzie prezentowała się dużo wiarygodniej i okazalej od zaprezentowania marki na prywatnym profilu.