Tworzenie reklam wideo w mediach społecznościowych

Reklama wideo w social media – jak stworzyć?

Reklama wideo często uważana jest za bardziej czasochłonną i kosztowną niż reklam zawierających statyczne obrazy. Jednak jeśli chodzi o media społecznościowe, korzyści z tego są ogromne. Reklamując swoją firmę w kanałach social media, chcemy zwiększyć świadomość, zaangażowanie naszych odbiorców, a także ruch oraz ilość konwersji. 

Stworzenie reklamy wideo jest skuteczniejsze, szybsze i tworzy silniejsze połączenie Twojej marki z jej odbiorcami. W trakcie filmu lepiej możesz opowiedzieć historię swojej firmy, pokazać swoje usługi czy produkty jeszcze wyraźniej.

Poniżej w pierwszej części mojego wpisu pokażę Wam jak reklamy wideo, wpływają na odbiorców w popularnych kanałach social media takich jak Facebook, Instagram, Pinterest oraz Linkedin. 

Reklama wideo na Facebooku i Instagramie

Najpopularniejszą platformą, w której miliony użytkowników codziennie ogląda treści wideo, jest bez wątpienia YouTube. Na drugim miejscu jest Facebook, który w dalszym ciągu jest dosyć tanią platformą do reklamowania swojej firmy za pomocą filmów wideo. Skutecznie dociera do Twoich potencjalnych klientów za pomocą filmów, żeby później ponownie przyciągnąć ich za pomocą kampanii remarketingowych.

Jedną ze skutecznych praktyk reklamowania filmów na Facebooku jest przetestowanie celu kampanii wyświetleń wideo z potencjalnymi odbiorcami. Za pomocą filmów, szybko przedstawisz swoją markę nowym odbiorcom i zachęcisz ich do poznania oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. W przypadku tego typu kampanii warto skonfigurować również niestandardowych odbiorców na podstawie procentowego czasu oglądania filmu reklamowego.

Jeśli skierujemy reklamy do odbiorców, którzy obejrzeli 75% lub 95% filmu, łatwiej nam będzie nakłonić ich w późniejszym czasie do dokonania konwersji, skorzystania z usług lub zakupu oferowanego produktu. Jeśli Twoja reklama wideo masz bezpośredni link do swojej oferty lub produktu, dodaj również tych odbiorców do swojej listy remarketingowej. Warto tutaj również skonfigurować grupę docelową użytkowników, którzy weszli w interakcję z Twoją reklamą w przeciągu kilku ostatnich dni. 

W przypadku reklam wideo na Instagramie warto pamiętać, że specyfikacje różnią się w porównaniu od niektórych miejsc docelowych na Facebooku. W przypadku tworzenia filmu wideo na Instagram jego długość powinna wynosić maksymalnie 15 sekund, chyba że zdecydujesz się na używanie karuzeli, wtedy będziesz mógł stworzyć 120 sekund filmu podzielonego na części, a miejsce docelowe zezwala na 60 sekundowe wideo. 

Największym problemem w realizacji kampanii wideo jest stworzenie filmu. Tutaj z pomocą przychodzi wbudowane bezpłatne narzędzie na Facebooku do tworzenia wideo. Na poziomie reklam mamy możliwość przy pomocy statycznych obrazów tworzyć proste, ale skuteczne filmy. Przy pomocy niektórych funkcji takich jak dodawanie nakładek, efektów specjalnych i innych zapewniających ruch mamy możliwość zainteresować odbiorców naszą reklamą. Jeśli masz problem z ilością atrakcyjnych obrazów statycznych na pewno w internecie, znajdziesz wiele darmowych witryn, które bezpłatnie udostępnią obrazy, które będziesz mógł wykorzystać do swoich reklam. 

Reklama wideo na Pinterest

Większość firm swoje budżety reklamowe kieruje głównie na Facebook i Instagram, nie wykorzystując do końca możliwości reklamowych Pinterest. Kanał ten może nie generuje dużej ilości konwersji, jednak doskonale nadaje się do zwiększania świadomości i ruchu w witrynie. Reklamy wideo na Pinterest są o wiele tańsze niż na pozostałych kanałach social media, dlatego warto zainteresować się możliwościami reklamowymi tego kanału i przyciągnąć za jego pomocą nowych odbiorców. Zbudowanie grupy odbiorców za pomocą Pinterest przy niskim koszcie pozwoli nam ją wykorzystać na platformach, które skuteczniej zwiększają ilość konwersję. 

W Pinterest możecie używać filmów w kampaniach, zwiększając świadomość, wyświetlenia wideo, ruch oraz konwersję, które koncentrować się mogą na zakupie, rejestracji lub generowaniu kontaktów z potencjalnymi klientami. Maksymalny czas, jaki mamy do zaprezentowania filmu w Pinterest to od 6 do 15 sekund. Warto więc skupić się na najważniejszych aspektach produktów lub usług, aby jak najbardziej zainteresować odbiorcę w ciągu tych kilku sekund. W Pinterest dostępne są dwa rozmiary wideo. Jeden ma rozmiar zwykłej pinezki, drugi natomiast jest uważany za maksymalną szerokość, który rozciąga się dwukrotnie i przyciąga większą część ekranu, zwiększając w ten sposób koncentrację i zaangażowanie użytkownika w reklamę. Drugi oferowany rozmiar filmu wideo jest nieco droższy, biorąc pod uwagę dodatkową korzyść w postaci większej liczby reklam. 

W przeciwieństwie do innych platform, reklamy wideo na Pinterest zachęcają do używania nakładek tekstowych w filmach. Warto dodawać napisy w filmach zgodne z transkrypcją dla użytkowników oglądających filmy bez dźwięku oraz dla osób niedosłyszących. Jeśli chodzi o tematykę filmów na Pinterest, sprawdzają się filmy instruktażowe. Warto pokazać na filmie potencjalnym klientom jak używać Twoich produktów lub usług. W takim przypadku będzie on bardziej skłonny do podjęcia działań i dokładniej przyjrzy się Twojej ofercie. 

Reklama wideo Linkedin

Jeśli Twoja firma chce docierać głównie do sektora B2B oraz do profesjonalnych odbiorców warto zainteresować się reklamą wideo na Linkedin. Obecnie w Linkedin za pomocą reklam wideo możemy zbudować świadomość marki, zwiększyć ruch w witrynie oraz doprowadzić do konwersji, której celem będzie zwiększenie liczby potencjalnych klientów i interakcji w witrynie. 

Linkedin zaleca, żeby przy budowaniu świadomości marki i ruchu w witrynie w treściach wideo przedstawiać sięļie jako eksperta na rynku, dzielić się historią swojej firmy lub sukcesami swoich klientów w formie krótkich wywiadów. 

W kampaniach search na Linkedin formaty wideo możesz wykorzystać, aby wzbudzić ciekawość. Kampanie skierowane do generowania konwersji, stanowią doskonałą okazję do pokazania krótkiej prezentacji produktu lub usługi, zapowiedzi webinaru lub nadchodzącego wydarzenia. Sukces w kampaniach wideo na Linkedin można odnieść również w kampaniach remarketingowych, tworząc grupy odbiorców, a następnie wykorzystując ich w kampaniach na Facebooku czy Instagramie. Podobnie jak w Pinterest warto w filmach reklamowych na Linkedin dodać napisy, ponieważ są one domyślnie wyciszone. 

To tylko część z platform social media, na których możemy wykorzystać filmy wideo do reklamowania produktów lub usług. W następnym wpisie pokażę Wam jakie możliwości do reklamowania za pomocą filmów wideo dać mogą Twitter, Snapchat czy zyskujący coraz większą popularność ostatnio TikTok.