Reklama na YouTube

wyszukiwarka youtube

Przez wiele osób YouTube wykorzystywany jest jako źródło rozrywki. Jednak coraz więcej firm zaczyna wykorzystywać ten kanał do realizacji swoich celów biznesowych. Wiele brandów wykorzystuje filmy na YouTube do reklamy swoich produktów lub usług, budowania wizerunku oraz jako kanał komunikacji z klientem. Zasięg serwisu YouTube pozwala niejednokrotnie uzyskać o wiele więcej korzyści z reklamy niż poniesione na nią środki. Dokładne kierowanie do Twojej docelowej grupy odbiorców pozwala dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Jednak to co może być trudne dla wielu firm czyli stworzenia przyciągającego uwagę filmu jest często jedną z przeszkód, które uniemożliwiają pojawienie się Twojej firmy w serwisie YouTube.

Jakie zalety daje reklama video na YouTube?

Coraz szybsze tempo życia sprawia, że nasi odbiorcy mają coraz mniej wolnego czasu, a codziennie spływające do nich przekazy reklamowe z każdej strony sprawiają, że coraz ciężej ich czymś zainteresować. Sprawia to, że filmy na YouTube to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców. Dlatego warto zainwestować i stworzyć atrakcyjny dla odbiorców film reklamowy, który wzbudzi zainteresowanie i zachęci do obejrzenia reklamy do końca. Reklama na YouTube to niewątpliwie atrakcyjny format ale również doskonały sposób na dotarcie do odbiorców. Dotrzemy do nich we właściwym miejscu i czasie, będziemy w stanie wybrać grupę odbiorców na podstawie danych demograficznych. Dotrzemy do nich na podstawie ich zainteresowań, słów kluczowych czy tematów i urządzeń, na których przeglądają YouTube. Miejscem, w których będziemy mogli pokazywać nasze reklamy są kanały oraz filmy wyświetlane na YouTube, witryny ale także aplikacje w sieci reklamowej Google. Prowadząc kampanię w serwisie YouTube mamy możliwość dotarcia do osób, które miały już kontakt z naszą reklamą lub kanałem na YouTube. Podobnie jak pozostałe formaty reklamowe, które możemy wykorzystać w Google Ads, również kampanie na YouTube dają możliwość mierzenia skuteczności naszych działań reklamowych. Dzięki temu na każdym etapie realizacji kampanii widać jej skuteczność oraz elementy, które wymagają poprawy.  

zarabianie na reklamie youtube

Formaty reklamowe na YouTube

Reklamy pojawiające się w serwisie YouTube przybierają różne formy i długości. Zależą one od Twoich potrzeb. Formaty reklamowe wykorzystywane na YouTube działają głównie na budowę wizerunku oraz budowanie rozpoznawalności marki. Są gwarancją dużego zasięgu przy stosunkowo niskim koszcie. Najpopularniejsze formaty reklamowe na YouTube to:

    reklama displayowa – pokazywana z prawej strony i nad listą proponowanych filmów,
    nakładki reklamowe – pojawiają się w lekko przezroczystej formie na dole wyświetlanych filmów,
    formaty możliwe do pominięcia – mogą pojawić się przed rozpoczęciem wybranego filmy, w jego trakcie lub po zakończeniu. Możemy je pominąć po 5 sekundach,
filmy bez możliwości pominięcia – pojawiają się podobnie jak powyższy format, jednak nie mamy możliwości ich pominięcia,
filmy w przerywnikach – trwają jedynie 6 sekund i nie mamy możliwości ich pominięcia. Stosowane często jako forma remarketingu.

Reklamy na YouTube w ramach prowadzonych kampanii Google Ads możemy wyświetlać bezpośrednio w serwisie YouTube oraz sieci reklamowej Google w jednym z poniższych formatów:

    TrueView In-Stream możliwy do pominięcia po 5 sekundach, pokazywany przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu.
    TrueView In-Stream bez możliwości pominięcia,
    TrueView Discovery – reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz obok powiązanych filmów w serwisie YouTube. Pokazywane w formie tekstowej,
Out-Stream – pojawia się w serwisach partnerów oraz aplikacjach na urządzeniach mobilnych.
Bumper – niemożliwa do pominięcia reklama trwająca 6 sekund.

Więcej informacji o formatach reklamowych znajdziecie na moim blogu w artykule Przewodnik po reklamie YouTube