SEO

Każda osoba posiadająca swoją własną czy firmową stronę internetową chce, żeby znajdowała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nic w tym dziwnego obecnie z wyszukiwarki Google korzysta około 96% użytkowników, daje to około 24 miliony potencjalnych klientów. Wyszukiwanie informacji na temat produktów czy usług zaczynamy w Google. Pokazanie się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania daje Ci możliwość pozyskania nowych klientów dla Twojego biznesu. 

Czym właściwie jest SEO?

SEO to skrót od słowa Search Engine Optimization. Oznacza on wszystkie czynności mające na celu umieszczenie Twojej witryny jak najwyżej w darmowych wynikach wyszukiwania. W Polsce SEO sprowadza się do wprowadzenia zmian na stronach, które w połączeniu z mocnymi linkami składają się na pozycjonowanie. Tak więc SEO to z jednej strony optymalizacja Twojej witryny, której kluczowym elementem jest poprawa Twojej witryny dla użytkowników i wyszukiwarek jak i link-building, który ma za zadanie pozyskać wartościowe linki z innych stron. Całość tego procesu pozwala pozyskać ruch na stronę dlatego powinien być stałym elementem całej strategii marketingowej. Żeby jednak znaleźć się na szczycie wyników organicznych w wyszukiwarce Google potrzeba czasu i zaangażowania. 

Wiele osób łączy SEO i optymalizację stron w jedno, jednak samo SEO to coś więcej i żeby skutecznie wybić stronę na szczyt organicznych wyników wyszukiwania należy zadbać o:

    poprawę aspektów technicznych strony,
    rozbudować treści na stronie z odpowiednimi słowami kluczowymi,
    pozyskać wartościowe linki z innych stron.

Rozbudowa treści na stronie

Treść, teksty i opisy, które umieścisz na swojej stronie mają duże znaczenie dla pozycji Twojej witryny w Google. Jednak żeby to uzyskać musisz przestrzegać kilku zasad i spełnić określone warunki. Pierwszym elementem, o którym musisz pamiętać jest przy tworzeniu treści na stronę jest ich objętość. Teksty powinny być na tyle obszerne, żeby dostarczyć Twoim odbiorcom wszystkie potrzebne informacje na temat Twojej firmy, produktów lub usług. Bardzo ważne jest kreatywność przy tworzeniu treści na stronę. Nie kopiuj tekstów z innych stron, tylko utwórz je samodzielnie. Pamiętaj o dodaniu do tekstu wyróżników w postaci zdjęć, wykresów czy wyróżnionych ważniejszych słów, które Twój czytelnik łatwo wyłapie w tekście i zapamięta. Zabiegi te stworzą Twoje teksty przyjemniejsze w odbiorze. Ostatnim najważniejszym elementem przy tworzeniu treści na stronę są słowa kluczowe. To one pozwalają stworzyć Twoją stronę atrakcyjną dla wyszukiwarki Google. Używaj synonimów słów kluczowych ich odmian, unikaj natomiast powielania ciągle tych samych fraz kluczowych. 

Co wpływa na pozycję Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania?

Żeby Twoja witryna znalazła się na szczycie pamiętaj o:

    wyborze popularnych słów kluczowych dla Twojej branży,
    optymalizacji strony pod względem szybkości ładowania,
    oryginalnych tekstach na stronie,
    odpowiedniej indeksacji witryny,
    stań się autorytetem w swojej dziedzinie i pokaż to na witrynie,
jeśli prowadzisz fanpage w social media, połącz go z witryną,
zadbaj o poprawne połączenie z usługą Google Moja Firma,
budowie adresów URL,
zadbaj o poprawne wyświetlanie strony na wszystkich urządzeniach.

Największym błędem popełnianym przez osoby, które prowadziły działania SEO na swojej stronie internetowej jest ich zaniechanie po umieszczeniu witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Najważniejsze w działaniach SEO jest regularność. Nawet jeśli Twoja witryna znajdzie się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania i zaniechasz optymalizacji witryny, szybko spadnie na niższe pozycje. Pamiętaj również o uwzględnieniu działań Twojej najbliższej konkurencji. 

Grafiki na stronie

Niewątpliwie elementem, który wpływa na atrakcyjność Twojej witryny są teksty. Jednak na odbiór witryny wpływ mają również grafiki. W trakcie optymalizacji witryny warto zadbać również o optymalizację grafik. Zadbaj o odpowiednią kompresję grafik, ponieważ ma to ogromny wpływ na szybkość ładowania witryny. Pamiętaj również o opisach alternatywnych do każdego zdjęcia. Pojawi się on w momencie, gdy Twoje zdjęcie nie wyświetli się prawidłowo. 

Jakie korzyści przyniesie SEO dla Twojego biznesu?

SEO może przynieść wiele zysku i korzyści dla Twojego biznesu. Najważniejsze z nich to:

    Bezpłatny ruch na Twojej witrynie,
    Wyprzedzenie konkurencji w wynikach wyszukiwania,
    Nowi klienci na Twojej stronie,
    Rozpoznawalność Twojej marki, która przekłada się na wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług,
Wzmocnienie działań marketingowych,
Stały rozwój Twojej firmy,
Kolejny kanał dotarcia do klientów.

Jeśli Twoja witryna znajduje się nisko w organicznych wynikach wyszukiwania i Twoja konkurencja zgarnia cały ruch z Twojej witryny napisz do mnie lub zadzwoń. Powiem Ci co możemy zrobić, żeby zwiększyć przychody Twojej firmy i pozyskać nowych lojalnych klientów.