Sieć reklamowa Google Adwords (Ads)

Wyświetlanie reklam w sieci reklamowej pozwala w łatwy sposób dotrzeć do dużej grupy nowych klientów, zwiększając obecność Twojej marki w licznych stronach należących do sieci Google. Wielu osobom wyświetlanie reklam w Google kojarzy się z reklamami tekstowymi w sieci wyszukiwania Google Adwords (Ads).

W przeciwieństwie do sieci wyszukiwania Google, sieć reklamowa opiera się na wyświetlaniu reklam graficznych w formie banerów reklamowych oraz reklam elastycznych, zawierających zdjęcia oraz teksty reklamowe. Wyświetlane są w ponad 2 milionach witryn, blogów, portali informacyjnych, aplikacji oraz filmów znajdujących się w portalu YouTube, oraz poczcie Gmail należących do sieci reklamowej Google. Reklamy te mają na celu jak najatrakcyjniej pokazać Twoje produkty lub usługi określonej grupie użytkowników. Oprócz stworzenia atrakcyjnych formatów reklamowych dużą uwagę należy przyłożyć do wyboru miejsc, w których nasze reklamy będą się wyświetlały. Reklamy w sieci reklamowej rozliczane są na podstawie modelu CPC, czyli cost per click lub CPM cost per mille, czyli za 1000 wyświetleń.

Kierowanie w sieci reklamowej Google

Tworząc kampanię w sieci reklamowej do wyboru mamy trzy kategorie, na które możemy kierować nasze reklamy. Dzięki temu Twoje reklamy będą się wyświetlały w miejscach, w których spotkamy Twoich potencjalnych klientów.

Kierowanie kontekstowe

To nic innego jak dopasowanie Twoich reklam do zawartości witryn w sieci reklamowej Google. Żeby Twoje reklamy mogły się wyświetlać na stronach o odpowiedniej treści, wykorzystam do tego celu kierowanie na:

    Słowa kluczowe – na ich podstawie system Google Ads przeszukuje miliony witryn, w celu znalezienia wybranych słów kluczowych i wyświetlenia na tych witrynach Twoich reklam. Twoje reklamy pojawiać się będą również na stronach, które użytkownik odwiedzi po wizycie na stronie związanej z wybranymi słowami kluczowymi. W sieci reklamowej do wyboru mamy dwie opcje dopasowania słów kluczowych. Dopasowanie przybliżone oraz wykluczenia słów kluczowych. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę zajmującą się zakładaniem i pielęgnacją ogrodów swoje reklamy, możesz skierować na słowa kluczowe takie jak np. zakładanie ogrodów, projektowanie ogrodów czy projekt ogrodu przed domem.
    Tematy to prostszy sposób, w którym dobieramy jedną z kategorii i nie musimy tworzyć listy słów kluczowych. Na przykład prowadząc firmę zakładającą ogrody Twoje reklamy, skieruję na tematy takie jak Dom i ogród, Architektura krajobrazu czy Dbanie o ogród.

Kierowanie na odbiorców

Jeśli zdecydujesz się na kierowanie reklam do odbiorców, dotrzesz ze swoimi reklamami do wybranych przez Ciebie grup użytkowników. Do wyboru mamy cztery metody kierowania na odbiorców:

    Odbiorcy – Twoje reklamy dotrą do określonych osób np: osób o podobnych zainteresowaniach czy też osób, które szukają wybranego produktu lub usługi.
    Zainteresowania – Twoje reklamy pojawią się osobom, które zainteresowane są danym tematami np. usługami podobnymi do tych, które oferujesz.
Remarketing – Twoje reklamy zobaczą osoby, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę.
Dane demograficzne – możesz dopasować swoje reklamy do wyświetlania konkretnym osobom, biorąc pod uwagę ich wiek, płeć czy status rodzicielski.

Kierowanie na wybrane miejsca docelowe

W tej metodzie kierowania do wyboru mamy konkretne strony internetowe oraz aplikacje mobilne. Dzięki temu mamy możliwość wyboru witryn, w których chcemy zobaczyć nasze reklamy.

Czy warto reklamować się w sieci reklamowej Google?

Atrakcyjne formaty reklamowe i dobrze dobrane kierowanie w sieci reklamowej szybko może wpłynąć na rozpoznawalność Twojej marki, zwiększyć zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami i pozwolić na zdobycie zaufania Twoich potencjalnych klientów. Dzięki wyświetlaniu reklam w takich stronach jak YouTube wp.pl czy onet.pl oraz stronach i blogach tematycznie powiązanych z Twoją ofertą pozwala dotrzeć do nowych licznych odbiorców przy niskiej cenie.