pozycjonowanie wizytówki google maps

Wizytówka Google Moja Firma

Google Moja Firma to nic innego jak profil/wizytówka Twojej firmy w Google. Znajdziemy tam informację z różnych miejsc w tym do lokalnych firm i wyników wyszukiwania w Mapach Google. Najbardziej znajomy wygląd pojawi się w momencie, gdy zobaczysz tam swoją firmę jak na zdjęciu poniżej.

Profil w Google Moja firma zawiera wiele przesłanych przez Ciebie informacji takich jak oferowane usługi, dane kontaktowe, opis firmy, kategorie działalności, godziny otwarcia. Znajdą się tam również Opinie wystawiane przez Twoich klientów. 

Duża część lokalnego SEO wymaga utrzymania Twojego profilu w Google Moja Firma jak najbardziej aktualnego. Zwiększy to Twoje szanse na pojawienie się w lokalnych wyszukiwaniach. Pamiętaj również o dbaniu o to by Twój profil był godny zaufania i wystarczająco atrakcyjny, żeby zagwarantować kliknięcie. 

Dlaczego potrzebujesz Google Moja Firma? 

Jest to w zasadzie bezpłatna wizytówka przedstawiająca w pełni ofertę Twojej firmy. Wpływa również na ranking lokalnych wyszukiwań w Google. Również przewyższa skutecznością lokalne rankingi SEO.

Jak pewnie doskonale wiesz, Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, z kolei Google Moja Firma pokazuje wyniki wyszukiwania zarówno w sieci wyszukiwania Google, jak i również w Mapach Google. Bez darmowej wizytówki w Google nie będziesz w stanie konkurować w wynikach wyszukiwania z Twoją konkurencją. 

Funkcje Google Moja Firma 

Prawidłowe ustawienie wszystkich dostępnych funkcji w Google Moja Firma wpłynie na zwiększenie widoczności Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google.

Pamiętaj, że ustawienia należy na bieżąco aktualizować. Google co jakiś czas zmienia dostępne funkcje, testuje nowe rozwiązania. Stała optymalizacja wizytówki to droga do osiągnięcia sukcesu. 

 Kategorie biznesowe 

Google Moja Firma oferuje możliwość dodania kategorii głównej oraz kilku kategorii dodatkowych. 

Kategoria biznesowa – Agencja interaktywna Świdnik

Posiadanie dokładnej kategorii opartej na oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach może mieć duże znaczenie dla pozycji Twojej firmy w Google Maps. Pomoże to poprawić widoczność haseł związanych z profilem Twojej działalności. 

Jak na powyższym przykładzie “Agencja interaktywna” to miejsce gdzie znajdziemy usługi związane z marketingiem w sieci. np agencja reklamowa oferować może produkcję np wizytówek, szyldów, neonów świetlnych dostępnych w przestrzeni publicznej. 

Opis firmy 

W ramach optymalizacji wizytówki swojej firmy możesz dodać opis zawierający 750 znaków. Tekst ten powinien opisać Twoją firmę w angażujący sposób. Nie umieszczaj jednak w nim informacji o wyprzedażach czy promocjach. Na to znajdziesz miejsce w innej sekcji. 

Opis firmy w Google Moja Firma

W sekcji tej poinformuj swoich potencjalnych klientów o oferowanych usługach oraz historii Twojej marki. Wspomnij o swoich najpopularniejszych ofertach oraz opisz ogólnie czym się zajmujesz. Wytyczne Google zabraniają umieszczania w tym miejscu treści promocyjnych oraz linków. Możesz jednak dodać numer telefonu oraz adres e-mail. 

Opinie Google 

Od kilku lat Google umożliwia wystawianie opinii lokalnym firmom. Większa liczba opinii wpływa na lokalne SEO, pomagając wyeksponować Twoją wizytówkę nad konkurencją. 

Opinie Google Moja Firma

Opinie w wizytówce wpływają na psychikę potencjalnych klientów. Wielu z nas przychylniej patrzy na ofertę firmy, która ma pozytywne opinie i 5 gwiazdek niż słabe opinie i średnio 3-4 gwiazdki. 

Zdjęcia Google Moja Firma

Google Moja Firma oferuje kilka funkcji wpływających na wizualny efekt Twojej wizytówki. Platforma umożliwia przesyłanie zdjęć Twojej firmy, zespołu, dołączanie zdjęć do postów i przesyłanie filmów. Możesz nawet dodać zdjęcia 360º czy wirtualne wycieczki np. po Twojej firmie czy biurze. 

Dobrą metodą stosowaną w Google Moja firma jeśli chodzi o zdjęcia jest przesłanie:

  • ukazanie wnętrza biura/firmy w różnych porach dnia ukazujących spójne podejście do biznesu, 
  • jeśli sprzedajesz produkty pokaż je na zdjęciach, 
  • jeśli posiadasz recepcję w swojej firmie pokaż ją na zdjęciach
  • pokaż swój zespół,
  • prowadząc restaurację, bar czy kawiarnię pokaż swoje najpopularniejsze dania, 
  • w przypadku hotelu, pensjonatu czy hostelu pokaż wnętrza pokoi oferowanych gościom. 

Firmy, które posiadają zdjęcia w swojej wizytówce w Google otrzymują do 42% więcej zapytań, wskazówek dojazdu oraz do 35% więcej kliknięć prowadzących do ich witryny. 

Oprócz dodania swoich zdjęć w Google Moja Firma, również nasi klienci lub goście będą mogli umieszczać swoje zdjęcia w naszym profilu. Nie możesz jednak wpływać na to w jaki sposób zostanie przedstawiony wizerunek Twojej firmy na tych zdjęciach. Jeśli zdjęcia będą obraźliwe lub nieodpowiednie możesz poprosić o ich usunięcie. 

Posty w wizytówce Google Moja Firma

W miejscu tym możesz nawiązać kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami. Umieszczaj w tym miejscu najnowsze oferty, wydarzenia, produkty lub usługi. 

Klienci wyszukujący Twojej firmy w Google natrafią na początku na post zawierający informację o Twoich usługach lub prowadzonych promocjach. Umieść tutaj obraz, tekst dotyczący usługi/promocji, wezwanie do działania Call to Action oraz adres URL do dedykowanej podstrony. 

Pamiętaj, żeby najważniejsze informacje umieścić w pierwszych 80 znakach posta. 

Każdy post posiada limit 300 znaków, jednak tylko od 80 do 100 znaków pojawi się w panelu wiedzy firmy. 

Posty przez wiele firm wykorzystywane są do informowania użytkowników i wyszukiwarek do zmian w firmie, jak np zmiana godzin otwarcia w wybrane dni. 

Umów się na wizytę/zarezerwuj pokój

Niektóre firmy takie jak np. zakłady fryzjerskie czy hotele będą miały możliwość dodania przycisku “Zarezerwuj spotkanie” do swojej wizytówki w Google Moja Firma. Ma to kilka korzyści takich jak ułatwienie klientom dokonania rezerwacji i umówienia się na wybrane usługi oraz możliwość śledzenia rezerwacji w panelu Google Moja Firma. 

Zarezerwuj pokój

Oprócz niebieskiego pola, gdzie możemy dokonać rezerwacji w przypadku tego hotelu w Lublinie możemy wybrać jeszcze konkretną stronę na której będziemy mogli zarezerwować pokój.

Rezerwacja pokoju – hotel browar lublin

Jeśli prowadzisz firmę, która przyjmuje rezerwacje na swoje usługi lub pokoje, funkcja ta może znacznie ułatwić życie Twoim klientom. 

Pamiętaj jednak o stałym śledzeniu przychodzących rezerwacji.

Wiadomości w Google Moja Firma

Podobnie jak w przypadku przycisku Rezerwacji terminu, firmy mają możliwość włączenia opcji wysłania Wiadomości. Dzięki czemu użytkownicy mogą wysłać swoje zapytanie bezpośrednio z wizytówki lub wyniku wyszukiwania w Mapach Google.

Opcja ta widoczna jest obok przycisku Zadzwoń, Wskazówki dojazdu, Adresu do witryny we wpisie Google Moja Firma. 

Wysłanie wiadomości, prośba o wycenę w Google Moja Firma

Jest to doskonała metoda na zwiększenie możliwości kontaktu z potencjalnymi klientami. Z metody tej powinny jednak korzystać firmy, mające możliwość stale monitorować przychodzące zapytania od klientów. Użytkownik zadający pytanie i nie otrzymujący odpowiedzi raczej nie wróci już do takiej firmy. 

Założenie wizytówki w Google Moja Firma jest darmowe. Jeśli chcesz mieć poprawnie skonfigurowaną wizytówkę ale nie chcesz tego robić sam skontaktuj się ze specjalistą Google Ads. Zrobię to za Ciebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *