Nie jest tajemnicą, że Facebook dla firm może być fantastycznym miejscem do zdobywania nowych odbiorców i rozwoju firmy. Istnieje kilka sposobów wykorzystania Facebooka dla firm, ale musisz przygotować się na sukces i mieć realistyczne cele, biorąc pod uwagę niektóre ograniczenia platformy Facebook. Dam Ci kilka wskazówek jak wykorzystać Facebook`a by przyniosło to korzyści Twojej firmie.
Co chciałbyś osiągnąć z pomocą reklam na Facebook dla firm? Dodatkową sprzedaż, większa rozpoznawalność marki? Jest to duży czynnik decydujący o sposobie konfiguracji konta Facebook dla firm. Na szczęście Facebook dla firm pozwala wybrać i dopasować cel jaki będzie odpowiedni dla indywidualnych kampanii.
Tak naprawdę nie ma sposobu, aby wyznaczyć właściwy cel kampanii dla wszystkich. Trzeba weryfikować to indywidualnie.
Jeśli interesuje Cię wiele celów, zachęcam do najechania myszką na każdą nazwę i kliknięcie ikony „i” obok każdej z nich oraz przeczytanie krótkiego opisu najlepszych przypadków użycia. Jest też link, aby dowiedzieć się więcej na ich temat.
Jednym z ciekawszych narzędzi do poznania grupy docelowej jest narzędzie Facebook Audience Insights . Dzięki niemu możesz dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy:
Należy zaznaczyć, że narzędzie to ciągle się rozwija dlatego warto śledzić czy pojawiły się nowe opcje.
Dla małego biznesu nie ma określonego docelowego położenia geograficznego. Niektóre małe i średnie firmy mają charakter wyłącznie lokalny i służą wyłącznie ich najbliższej społeczności. Inne mają ogólnokrajowy charakter, a inne mogą służyć bardzo niszowej społeczności na całym świecie.
Bez względu na kategorię, do której należy Twoja firma, upewnij się, że korzystasz z właściwego kierowania geograficznego, aby dotrzeć do odbiorców.
Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest to, czy kierujesz
reklamy do osób, które znajdują się w lokalizacji o właściwych zamiarach. Ustawienie
domyślne to osoby mieszkające w tej lokalizacji lub niedawno przebywające w tej
lokalizacji, co jest prawdopodobnie w porządku dla większości reklamodawców,
ale jeśli masz więcej ograniczeń, możesz to zmienić.
Załóżmy, że prowadzisz lokalny sklep meblowy i nie
wysyłasz towarów poza społeczność z najbliższej okolicy. Sensowne może być
dostosowanie do kierowania tylko na użytkowników mieszkających w tej
lokalizacji, ponieważ będziesz usuwać osoby, które podróżują lub ostatnio były
w tej lokalizacji.
Po wybraniu tego ustawienia reszta jest dość
prosta. Po prostu wybierz „Uwzględnij” lub „Wyklucz” z menu rozwijanego, a
następnie zacznij wpisywać żądaną lokalizację w polu, aby znaleźć potrzebną
lokalizację.
Jesteśmy w stanie kierować reklamy na następujące typy lokalizacji na Facebooku:
• Kraje
• Województwa
• Miasta
• Kody pocztowe czy Adresy
Na koniec możesz także wybrać opcję „Upuść pinezkę” w prawym dolnym rogu, a Facebook da ci kursor, aby dosłownie upuścić pinezkę w dowolnym miejscu na mapie. Będziesz wtedy mógł dostosować zasięg wokół tego punktu do wybranej średnicy.
Podsumowując, głównym celem geotargetowania jest upewnienie się, że nie docierasz do użytkowników, którzy są dla Ciebie nieistotni, ponieważ znajdują się zbyt daleko. Upewnij się, że koncentrujesz wydatki na reklamę tylko w obszarach, które mogą w rozsądny sposób prowadzić potencjalną firmę na swój sposób
Dotyczy to tak naprawdę wszystkich firm, nie tylko małych i średnich firm, ale uważam, że wiele kont SMB często pomija różnice między retargetowaniem a prospektywnością.
Dzięki retargetingowi docieramy do osób, które już zaangażowały się w naszą markę w taki czy inny sposób. Ci użytkownicy mogli odwiedzić Twoją witrynę, śledzić Cię na Facebooku. W pewnym stopniu znają już Twoją markę.
Gdy te typy odbiorców zostaną połączone w jedną kampanię, może być trudniej ustalić, co działa najlepiej i kto jest bardziej wartościowy dla odbiorców. Teraz, gdy wprowadzono optymalizację budżetu kampanii, kontrolowanie alokacji budżetu między tymi grupami będzie nieco trudniejsze.
Sugeruję prowadzenie retargetingu w osobnych kampaniach, aby ułatwić zarządzanie i optymalizację bez względu na twoje cele.
Częstotliwość to średnia liczba wyświetleń, jakie użytkownik w danej grupie odbiorców zobaczył w określonym przedziale czasowym (ten przedział czasowy jest dynamiczny w zależności od oglądanego zakresu dat).
Niezależnie od tego, czy kierujesz reklamy do małej, lokalnej społeczności, czy do niszy krajowej, ważne jest, aby nie przesadzić i nie bombardować ich reklamami.
Będzie to jedna z najłatwiejszych rzeczy do sprawdzenia, ponieważ częstotliwość reklam to kolumna, którą można dodać do karty menedżera kampanii.
Zasadniczo częstotliwość powinna wynosić połowę liczby dni wybranych w zakresie dat, np. Jeśli masz siedem dni, częstotliwość nie powinna przekraczać trzech i pół dnia dla danej grupy odbiorców 6. Skutecznie kontroluj swoje budżety
Ostatnia wskazówka, którą chcę Ci dać, dotyczy zarządzania wydatkami w reklamach na Facebooku. Ta platforma różni się od wielu innych, jeśli chodzi o budżetowanie. Należy pamiętać o kluczowej kwestii:
Począwszy od lutego 2020 r. Na wszystkich kontach wszystkie kampanie zostaną zaktualizowane do optymalizacji budżetu kampanii lub CBO. Może to nie brzmieć jak wielka zmiana, ale może się zdarzyć, jeśli konto nie zostanie skonfigurowane z sukcesem.
Krótko mówiąc, CBO przenosi zarządzanie budżetem z poziomu zestawu reklam na poziom kampanii. Następnie Facebook dla firm dzieli budżet na podstawie tego, który zestaw reklam ma najlepszą skuteczność.
Problem polega na tym, że zestaw reklam, który według Facebooka dla firm działa najlepiej, nie koniecznie jest faktycznie tym najlepiej działającym . Zachęcam do zainteresowania się tym tematem, ponieważ niewątpliwie będzie to miało wpływ na Twoje konto.
Najnowsze komentarze