słowa kluczowe lokalne SEO

Wybór słów kluczowych do pozycjonowania lokalnego

Badanie oraz wybór słów kluczowych to jedna z najważniejszych rzeczy, które powinniśmy zrobić przed rozpoczęciem lokalnego pozycjonowania. Sprawdzenie rankingów słów kluczowych w Google pozwoli nam lepiej dobrać frazy do późniejszej optymalizacji. 

Badanie słów kluczowych jest ważne również z innych powodów:

  • tworzenie stron docelowych skupiających się na wyszukiwanych słowach kluczowych, 
  • pomaga lepiej zrozumieć sposób wyszukiwania przez grupę docelową,
  • wyszukać powiązane produkty lub usługi, które można wprowadzić do oferty w przyszłości, 
  • przyciągnąć klientów poprzez odpowiedź na często zadawane przez nich pytania. 

Przed startem działań musisz widzieć jak użytkownicy wyszukują usług lub produktów, które oferujesz. 

Możesz na przykład prowadzić małą rzemieślniczą cukiernię, jednak niekoniecznie Twoi klienci będą wyszukiwać jej pod takim hasłem. Mogą być bardziej skłonni do wpisywania haseł “cukiernia handmade”, “zdrowe ciastka cukiernia” lub podobne frazy. Poznaj trendy wyszukiwania Twoich klientów i dostosuj się do nich. 

Wpisałem dla przykładu hasło “cukiernia handmade lublin” podkreślone frazy, można wybrać do optymalizacji słowa kluczowego. 

Cukiernia Lublin

Poniżej postaram się wyjaśnić jak rozpocząć wybór oraz badanie słów kluczowych dla lokalnego pozycjonowania. 

Zdefiniuj kluczowe terminy 

Znasz najlepiej swoją firmę, wiesz co sprzedajesz i jakie usługi oferujesz. Jakbyś wyszukiwał usług lub produktów, które sprzedajesz gdybyś był konsumentem?

Jeśli prowadzisz pizzerię i oferujesz dowóz pizzy lub pizzę na wynos, jest to jedna z kluczowych fraz, które powinieneś wziąć pod uwagę przy optymalizacji słów kluczowych. 

Jeśli brakuje Ci pomysłów na stworzenie własnej listy słów kluczowych przejdź do Google i wpisz swoją frazę. Zobacz jak pozycjonują się Twoi konkurenci, sprawdź co umieszczają w tagach tytułowych.

Poniżej przykład tego jakie informacje pojawiają się w Mapach Google po wpisaniu frazy “czyszczenie dywanów”

Czyszczenie dywanów Lublin

W wynikach wyszukiwania zauważysz, że pojawiają się również opinie wystawiane przez klientów. Polecają usługi firm, wpisują np frazę “czyszczenie tapicerki”, którą można rozbudować o dodatkowe słowo “czyszczenie tapicerki w samochodzie”. Pomoże Ci to zrozumieć jakich wyrażeń używają odbiorcy i osoby szukające firm podobnych do Twojej. 

Zoptymalizuj frazy o modyfikatory słów kluczowych

Po wyborze fraz, których użyjesz do optymalizacji słów kluczowych musisz je wydłużyć. Słowa kluczowe z długim ogonem (long tail) uzyskują wyższe współczynniki klikalności, niż frazy z krótkim ogonem. 

Modyfikatory słów kluczowych, zwiększają zróżnicowanie wyszukiwania fraz. Dzięki temu możesz skorzystać z mniej konkurencyjnych możliwości wyszukiwania i dotrzeć do większej liczby klientów. 

Znalezienie najlepszych modyfikatorów może być trudne. Jest na to jednak kilka sprawdzonych metod. 

Przeprowadź własne wyszukiwania w Google. Porównaj frazy jakich używa konkurencja oraz co klienci piszą w recenzjach.

Opinie Google Maps

Wykorzystaj narzędzia oferowane online jak np Ahrefs czy Semstorm, możesz wykorzystać również bezpłatne narzędzie Planer słów kluczowych Google, żeby mieć możliwość zidentyfikowania wszystkie możliwości. 

Jak przeprowadzić badanie lokalnych słów kluczowych:

  1. Lokalna optymalizacja słów kluczowych polega na identyfikacji trzech części zapytania: hasła podstawowego, modyfikatorów oraz lokalizacji np. “najlepsze czyszczenie dywanów świdnik”.
  2. Zidentyfikuj frazy jakie wyszukują użytkownicy, korzystając z własnej wiedzy o swojej branży i wynikach wyszukiwania Google.
  3. Twórz słowa kluczowe z długim ogonem, identyfikuj modyfikatory słów kluczowych za pomocą narzędzi wyszukiwania.
  4. Nadaj liście słów kluczowych priorytet, uwzględnij na pierwszym miejscu frazy najważniejsze dla Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *