Badanie oraz wybór słów kluczowych to jedna z najważniejszych rzeczy, które powinniśmy zrobić przed rozpoczęciem lokalnego pozycjonowania. Sprawdzenie rankingów słów kluczowych w Google pozwoli nam lepiej dobrać frazy do późniejszej optymalizacji.
Badanie słów kluczowych jest ważne również z innych powodów:
Przed startem działań musisz widzieć jak użytkownicy wyszukują usług lub produktów, które oferujesz.
Możesz na przykład prowadzić małą rzemieślniczą cukiernię, jednak niekoniecznie Twoi klienci będą wyszukiwać jej pod takim hasłem. Mogą być bardziej skłonni do wpisywania haseł “cukiernia handmade”, “zdrowe ciastka cukiernia” lub podobne frazy. Poznaj trendy wyszukiwania Twoich klientów i dostosuj się do nich.
Wpisałem dla przykładu hasło “cukiernia handmade lublin” podkreślone frazy, można wybrać do optymalizacji słowa kluczowego.
Poniżej postaram się wyjaśnić jak rozpocząć wybór oraz badanie słów kluczowych dla lokalnego pozycjonowania.
Znasz najlepiej swoją firmę, wiesz co sprzedajesz i jakie usługi oferujesz. Jakbyś wyszukiwał usług lub produktów, które sprzedajesz gdybyś był konsumentem?
Jeśli prowadzisz pizzerię i oferujesz dowóz pizzy lub pizzę na wynos, jest to jedna z kluczowych fraz, które powinieneś wziąć pod uwagę przy optymalizacji słów kluczowych.
Jeśli brakuje Ci pomysłów na stworzenie własnej listy słów kluczowych przejdź do Google i wpisz swoją frazę. Zobacz jak pozycjonują się Twoi konkurenci, sprawdź co umieszczają w tagach tytułowych.
Poniżej przykład tego jakie informacje pojawiają się w Mapach Google po wpisaniu frazy “czyszczenie dywanów”
W wynikach wyszukiwania zauważysz, że pojawiają się również opinie wystawiane przez klientów. Polecają usługi firm, wpisują np frazę “czyszczenie tapicerki”, którą można rozbudować o dodatkowe słowo “czyszczenie tapicerki w samochodzie”. Pomoże Ci to zrozumieć jakich wyrażeń używają odbiorcy i osoby szukające firm podobnych do Twojej.
Po wyborze fraz, których użyjesz do optymalizacji słów kluczowych musisz je wydłużyć. Słowa kluczowe z długim ogonem (long tail) uzyskują wyższe współczynniki klikalności, niż frazy z krótkim ogonem.
Modyfikatory słów kluczowych, zwiększają zróżnicowanie wyszukiwania fraz. Dzięki temu możesz skorzystać z mniej konkurencyjnych możliwości wyszukiwania i dotrzeć do większej liczby klientów.
Znalezienie najlepszych modyfikatorów może być trudne. Jest na to jednak kilka sprawdzonych metod.
Przeprowadź własne wyszukiwania w Google. Porównaj frazy jakich używa konkurencja oraz co klienci piszą w recenzjach.
Wykorzystaj narzędzia oferowane online jak np Ahrefs czy Semstorm, możesz wykorzystać również bezpłatne narzędzie Planer słów kluczowych Google, żeby mieć możliwość zidentyfikowania wszystkie możliwości.
Jak przeprowadzić badanie lokalnych słów kluczowych:
Najnowsze komentarze