Wybór słów kluczowych w kampanii Google Ads

Wybór słów kluczowych w kampanii Google Ads

Wybór odpowiednich słów kluczowych i wyrażeń kluczowych jest jednym z najważniejszych kroków skutecznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Zwiększenie ruchu na Twojej stronie jest priorytetem, ale przyciągnięcie odpowiednich odbiorców jest koniecznością. Wybór najskuteczniejszych słów kluczowych w celu połączenia z rynkiem docelowym może zająć trochę czasu i badań, ale wyniki będą tego warte.

5 wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiednie słowa kluczowe

1. POMYŚL JAK KLIENT

Zidentyfikuj grupę docelową i postaw się w sytuacji klienta podczas tworzenia początkowej listy słów kluczowych. Zadaj sobie pytanie: „Gdybym chciał znaleźć jeden z tych produktów lub usług, co wpisałbym w Google?”. Możesz także skonsultować się z innymi osobami, takimi jak przyjaciele, członkowie rodziny, a nawet obecni klienci, aby uzyskać opinię na temat wyrażeń, które chcieliby używaj podczas wyszukiwania swoich produktów i usług.

2. BADANIE RYNKU

Zrób listę głównych konkurentów i przejdź do ich stron internetowych, aby zobaczyć, na jakie słowa kluczowe kierują swoje reklamy oraz jakich słów kluczowych używają w tekstach na swojej stronie. Przeczytaj ich zawartość i wyświetl ich metatagi, aby pomóc w identyfikacji słów kluczowych, na które są kierowani. Patrząc na słowa kluczowe konkurenta, nie tylko zobaczysz, o czym możesz zapomnieć, ale także poszerzysz listę własnych pomysłów.

3. ZROZUMIEĆ SŁOWA KLUCZOWE DŁUGIEGO OGONU.

Słowa kluczowe z „długim ogonem“ to kombinacja trzech lub więcej słów lub fraz. Chociaż słowa kluczowe z długim ogonem mają zwykle mniejszą liczbę wyszukiwań, generalnie przyciągają bardziej trafny ruch, są zazwyczaj mniej konkurencyjne i łatwiej je zdobyć w rankingu. Wybierz słowa kluczowe z długim ogonem, które pomogą określić Twój produkt lub usługę.

Poznaj słowa kluczowe, ponieważ odpowiadają one za 70% wyszukiwań.

4. UŻYWAJ NARZĘDZI DO BADAŃ SŁOWA KLUCZOWEGO

Użyj Narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords, aby zbadać potencjalne docelowe słowa kluczowe. Za pomocą tych narzędzi można gromadzić dane dotyczące wielkości i trendów słów kluczowych, konkurencji słów kluczowych, podobnych słów kluczowych i innych.

5. ANALIZUJ WYNIKI.

Po wybraniu słów kluczowych nie zapomnij je monitorować i analizować wyniki. Często pojawiają się popularne słowa kluczowe lub frazy, a także nowe słowa kluczowe, których mogą używać konkurenci.

Nie zapomnij używać swoich słów kluczowych tam, gdzie to możliwe! Wstaw swoje słowa kluczowe do postów na blogach, postów w mediach społecznościowych i treści witryny. Im częściej użyjesz słów kluczowych w swoich treściach, tym łatwiej będzie Ci znaleźć twoją grupę docelową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *