Słowa kluczowe Google Ads

Wybór słów kluczowych w kampanii Google Ads – 5 wskazówek

Wybór odpowiednich słów kluczowych i wyrażeń kluczowych jest jednym z najważniejszych kroków skutecznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Zwiększenie ruchu na Twojej stronie jest priorytetem, ale przyciągnięcie odpowiednich odbiorców jest koniecznością. Wybór najskuteczniejszych słów kluczowych w celu połączenia z rynkiem docelowym może zająć trochę czasu i badań, ale wyniki będą tego warte.

5 wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiednie słowa kluczowe

1. POMYŚL JAK KLIENT

Zidentyfikuj grupę docelową i postaw się w sytuacji klienta podczas tworzenia początkowej listy słów kluczowych. Zadaj sobie pytanie: „Gdybym chciał znaleźć jeden z tych produktów lub usług, co wpisałbym w Google?”. Możesz także skonsultować się z innymi osobami, takimi jak przyjaciele, członkowie rodziny, a nawet obecni klienci, aby uzyskać opinię na temat wyrażeń, które chcieliby używaj podczas wyszukiwania swoich produktów i usług.

2. BADANIE RYNKU

Zrób listę głównych konkurentów i przejdź do ich stron internetowych, aby zobaczyć, na jakie słowa kluczowe kierują swoje reklamy oraz jakich słów kluczowych używają w tekstach na swojej stronie. Przeczytaj ich zawartość i wyświetl ich metatagi, aby pomóc w identyfikacji słów kluczowych, na które są kierowani. Patrząc na słowa kluczowe konkurenta, nie tylko zobaczysz, o czym możesz zapomnieć, ale także poszerzysz listę własnych pomysłów.

3. POZNAJ SŁOWA KLUCZOWE Z DŁUGIM OGONEM

Słowa kluczowe z „długim ogonem“ to kombinacja trzech lub więcej słów lub fraz. Chociaż słowa kluczowe z długim ogonem mają zwykle mniejszą liczbę wyszukiwań, generalnie przyciągają bardziej trafny ruch, są zazwyczaj mniej konkurencyjne i łatwiej je zdobyć w rankingu. Wybierz słowa kluczowe z długim ogonem, które pomogą określić Twój produkt lub usługę.

Poznaj słowa kluczowe, ponieważ odpowiadają one za 70% wyszukiwań.

4. UŻYWAJ NARZĘDZI DO BADAŃ SŁOWA KLUCZOWEGO

Użyj Narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords, aby zbadać potencjalne docelowe słowa kluczowe. Za pomocą tych narzędzi można gromadzić dane dotyczące wielkości i trendów słów kluczowych, konkurencji słów kluczowych, podobnych słów kluczowych i innych. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Planer słów kluczowych, który znajdziesz w panelu Google Ads. Jest to darmowe narzędzie, które pomoże Ci w analizie słów kluczowych do Twojej kampanii Google Ads.

Jego zaletami są:

  • Odkrycie nowych słów kluczowych: za darmo otrzymasz propozycje słów kluczowych powiązanych z prowadzoną przez Ciebie działalnością.
  • Sprawdzisz liczbę wyszukiwań: poznasz prognozy dla wybranego słowa kluczowego. Dowiesz się jak często w ciągu miesiąca dane słowo jest wyszukiwane przez użytkowników. 
  • Łatwo określisz koszty kampanii Google Ads: w planerze słów kluczowych sprawdzisz jaki średni budżet będziesz musiał przeznaczyć na reklamę wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania Google.
  • Uporządkujesz słowa kluczowe: łatwo dopasujesz wybrane słowa kluczowe do swojej marki i podzielisz je w odpowiednie grupy, które będziesz mógł wykorzystać w trakcie budowania swojej kampanii Google Ads. 
  • Stworzysz nowe kampanie Google Ads: wykorzystując planer słów kluczowych stworzysz nowe kampanie, dzięki dokładnej analizie słów kluczowych do Twojej kampanii. Znajdziesz nowe możliwości do rozbudowy Twoich kampanii.

5. ANALIZUJ WYNIKI.

Po wybraniu słów kluczowych nie zapomnij je monitorować i analizować wyniki. Często pojawiają się popularne słowa kluczowe lub frazy, a także nowe słowa kluczowe, których mogą używać konkurenci.

Nie zapomnij używać swoich słów kluczowych tam, gdzie to możliwe! Wstaw swoje słowa kluczowe do postów na blogach, postów w mediach społecznościowych i treści witryny. Im częściej użyjesz słów kluczowych w swoich treściach, tym łatwiej będzie Ci znaleźć twoją grupę docelową.