Wynik jakości reklam Google Adwords i sposób obliczania

Wynik jakości reklam Google Adwords i sposób obliczania


Wykluczyłeś słowa kluczowe, napisałeś przyciągające uwagę teksty reklamowe i stworzyłeś świetną stronę docelową. Ale gdy w panelu Google Adwords sprawdzasz wynik jakości okazuje się, że jest on poniżej średniej. Pomimo tego, że wynik jakości może przełożyć się na zmarnowany budżet reklamowy i niską skuteczność kampanii, możesz wiele zrobić, aby go poprawić. Jednak zanim zaczniesz, ważne jest, aby wiedzieć, jak Google ocenia Cię i dlaczego jest to takie ważne.

Co to jest Wynik Jakości reklam Google?

Wynik Jakości jest formą pomiaru używaną przez Google Ads do informowania reklamodawców o prawdopodobieństwie ich skuteczności. Od 1 do 10 Google ocenia kampanie w trzech obszarach: słowach kluczowych, reklamach i stronach docelowych. Dzięki tej prognozie od Google reklamodawcy mogą pracować nad ulepszeniem obszarów swojej kampanii, które mogą poprawić Ranking reklamy. Wynik Jakości można wyświetlić w kolumnie „Wynik Jakości” w panelu Google Ads.

Różnica między Wynikiem Jakości a rankingiem reklamy

Wynik Jakości i Ranking reklamy można łatwo pomylić. Oba wydają się sposobem Google na ocenę Twoich kampanii. I chociaż oba wskaźniki są ze sobą powiązane, nie oznaczają tego samego.

Wynik Jakości to sposób, w jaki Google zapewnia reklamodawcom narzędzie do ulepszania swoich kampanii. Gdy oceniane są słowa kluczowe, reklamy i strony docelowe, Wynik Jakości informuje reklamodawców, jak odpowiednio dostosować kampanię.

Z kolei ranking reklamy to sposób, w jaki Google bierze pod uwagę znacznie więcej informacji o kampanii, aby określić, gdzie reklama będzie wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Gdy Google określa Ranking reklamy, bierze pod uwagę działanie słowa kluczowego, reklamy i strony docelowej, podobnie jak Wynik Jakości. Jednak bierze również pod uwagę, według Google:

Ranking reklamy jest obliczany na podstawie kwoty stawki, jakości reklamy w czasie aukcji (w tym oczekiwanego współczynnika klikalności, trafności reklamy i jakości strony docelowej), progów rankingu reklamy, konkurencyjności aukcji, kontekstu wyszukiwania (lokalizacji, urządzeń na których pojawiają się reklamy, czas wyszukiwania, charakter wyszukiwanych haseł, innych reklam i wyniki wyszukiwania wyświetlane na stronie oraz inne sygnały i atrybuty użytkownika) oraz oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklam.

Dzięki tym czynnikom Google określa, gdzie wyświetlać Twoją reklamę w stosunku do innych reklam na stronach wyników wyszukiwania lub czy w ogóle powinna być wyświetlana. Ranking reklamy nie uwzględnia bezpośrednio Wyniku Jakości. To, że masz wysoki Wynik Jakości, nie oznacza, że ​​Twoja kampania będzie miała wysoki Ranking Reklamy. Jednocześnie ranking reklamy uwzględnia te same czynniki, co Wynik Jakości. I są one kluczowym elementem poprawy Twojego rankingu reklamy. Dlatego Wynik Jakości jest tak cennym wskaźnikiem dla reklamodawców.

Jak obliczany jest Wynik Jakości?

Gdy Google oblicza Wynik Jakości, bierze pod uwagę trzy czynniki związane ze słowami kluczowymi, reklamami i stronami docelowymi. Są one znane jako:

Oczekiwany CTR

Trafność reklamy

Jakość strony docelowej

Podczas czytania pamiętaj, że Google ocenia te czynniki w różny sposób podczas oceny Twoich kampanii. Według badań oczekiwany współczynnik klikalności i jakość strony docelowej wpływają bardziej na Wynik Jakości niż na trafność reklamy:

Oczekiwany CTR

Oczekiwany CTR to czynnik związany ze słowami kluczowymi, który mierzy prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie reklamę podczas wyszukiwania słowa kluczowego z nim związanego. Te dane nie uwzględniają pozycji reklamy, rozszerzeń Google Ads ani innych formatów reklam, które mogą sprawić, że reklama będzie mniej lub bardziej widoczna.

Bierze pod uwagę skuteczność przeszłych słów kluczowych na podstawie pozycji reklamy. Jak skuteczne było to słowo kluczowe w przeszłości w zależności od miejsca wyświetlania reklamy? Ostatecznie Google chce dowiedzieć się, jak prawdopodobne jest, że Twoje słowo kluczowe spowoduje kliknięcie.

Przy określaniu Wyniku Jakości oczekiwany CTR opiera się na założeniu, że wyszukiwane hasło użytkownika będzie dokładnie pasować do słowa kluczowego. W czasie rzeczywistym Google stosuje dokładniejszy oczekiwany CTR na podstawie wyszukiwanych haseł, ale także rodzaju urządzenia i innych czynników aukcyjnych.

Jeśli masz średni lub powyżej średniej oczekiwany CTR, oznacza to, że oczekiwany współczynnik klikalności tego słowa kluczowego jest tak dobry lub lepszy niż wszystkie inne słowa kluczowe w sieci Google Adwords.

Z drugiej strony, jeśli oczekiwany współczynnik klikalności jest poniżej średniej, oznacza to odwrotnie. Oczekuje się, że współczynnik klikalności tego konkretnego słowa kluczowego będzie niższy niż wszystkich słów kluczowych w reklamach Google. W takim przypadku rozważ dostosowanie tekstu reklamy, aby lepiej pasował do słowa kluczowego.

Trafność reklamy Google Adwords

Trafność reklamy, podobnie jak szacowany CTR, jest związana ze słowami kluczowymi. W tym przypadku chodzi jednak bardziej o: Czy Twoja reklama jest odpowiednia dla słów kluczowych w grupie reklam?

Na przykład słowa kluczowe takie jak „agencja marketingowa” lub „agencja projektowania stron internetowych” mogą być trafne dla Twojej agencji marketingowej, ale jeśli używasz tej samej reklamy dla obu słów kluczowych, możesz nie dotrzeć ze swoją reklamą do odpowiednich odbiorców. Właśnie to mierzy trafność reklamy.

Jeśli trafność reklamy jest poniżej średniej, sprawdź, czy grupy słów kluczowych nie są zbyt szerokie. Im bardziej trafna jest Twoja reklama dla grup słów kluczowych, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz mieć wysoką trafność reklamy. Dla wyszukiwarki przekłada się to na bardziej wartościową kampanię, dlatego zostało to podkreślone w Wyniku Jakości.

Jakość strony docelowej

Gdy Google mierzy jakość strony docelowej, mierzy „jak trafna i użyteczna będzie strona docelowa Twojej witryny dla osób, które klikną Twoją reklamę”.

Ale co sprawia, że ​​strona docelowa jest dobra? Według Google Twoja strona powinna być „przejrzysta i użyteczna” oraz „powiązana ze słowem kluczowym i tym, czego szukają klienci”.

Chociaż dobry początek, instrukcje te są dość niejasne. Co jest „jasne i przydatne”? A jak „powiązana” powinna być strona ze słowem kluczowym?

Twoja strona powinna zostać utworzona przy użyciu najlepszych praktyk projektowania stron internetowych. Oznacza to utrzymanie współczynnika konwersji do 1:1, wykorzystanie wizualnej hierarchii do poprowadzenia użytkowników do konwersji, upewnienie się, że kopiowanie jest minimalne (na większości stron) i łatwe do przejrzenia, media są angażujące i informacyjne, a droga do połączenia jest jasna do działania.

Wygląd strony to jedno, a treść to drugie. Co obiecałeś w swojej reklamie? Zawartość powinna być łatwa do spożycia (użyj infografiki i pozbądź się żargonu) i pomóc ludziom dowiedzieć się, czy warto przejrzeć ofertę, którą obiecałeś w reklamie. Upewnij się, że strona zawiera wszystko, co muszą wiedzieć o Twojej ofercie odbiorcy, aby podjąć decyzję o skorzystaniu z Twoich usług.

Nie powinieneś kierować klientów do strony głównej, strony produktu ani żadnej strony, która nie została zaprojektowana specjalnie dla Twojej reklamy. Im bardziej trafna jest Twoja strona, tym bardziej spersonalizowana jest dla odwiedzających. A personalizacja jest potężnym magnesem dla podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej.

Aby osiągnąć najwyższy poziom dostosowania do użytkowników, każda oferta powinien mieć własną podstronę. Ważne czynniki kierowania, takie jak lokalizacja i zachowanie użytkownika na stronie, powinny zostać uwzględnione w twoich projektach. Twoja strona nie powinna być tylko powiązana ze słowem kluczowym reklamy – powinna zawierać ją w nagłówku i na całej stronie.

Wysoki wynik jakości nie zawsze przekłada się na skuteczną kampanię

Wcześniej dowiedziałeś się, że Google bierze pod uwagę więcej niż reklamy, strony docelowe i słowa kluczowe, kiedy decyduje, gdzie pokazać swoją kampanię. Ważne jest, aby wzmocnić fakt, że Ranking reklamy opiera się na wielu innych czynnikach. Na przykład, jeśli jesteś reklamodawcą o wysokim Wyniku Jakości, ale Twoja stawka jest niska, nie zdziw się, jeśli Twoja kampania nie będzie wyświetlana na pozycjach o wysokiej widoczności.

Działa to jednak w obie strony. Niektórzy reklamodawcy uważają, że mogą walczyć z konkurencją o pierwszą pozycję na liście wyszukiwania Google. Dzięki dużemu budżetowi zarabiają w Google, myślą, że zagwarantuje im to wysoką widoczność reklamy. Ale przy słabych reklamach, słowach kluczowych i stronach docelowych kampania nie uzyska wysokiego wyniku w rankingu reklamy, bez względu na to, ile wydadzą na kampanię. Jeśli prowadzisz działalność z mniejszym budżetem, ale lepszą kampanią, możesz wyprzedzić większych reklamodawców na stronach wyników wyszukiwania.