prowadzenia kampanii reklamowych

Współpraca ze specjalistą Google Ads przy zlecaniu mu prowadzenia kampanii reklamowych

Zlecenie prowadzenia kampanii reklamowych w Google Ads specjaliście specjalizującym się w tym zadaniu jest bardzo popularnym i efektywnym rozwiązaniem. Wiele jednak osób po podjęciu decyzji o zleceniu tego zadania nieco obawia się takiej współpracy, nie wiedząc jak ma ona przebiegać i jak współpracować ze specjalistą Google Ads — który będzie prowadziła dla nas kampanię reklamową. W tym tekście prezentujemy zbiór przydatnych wskazówek oraz informacji.

Wykonaj brief do prowadzenia kampanii reklamowych

Pierwszym i bardzo ważnym krokiem na początku współpracy ze specjalistą Google Ads jest wykonanie briefu. Jeśli wybraliśmy już odpowiedniego freelancera Google Ads która będzie zajmowała się naszą kampanią reklamową, powinniśmy stworzyć profesjonalne zlecenie wykonania kampanii. Brief wbrew pozorom nie jest skomplikowany, a wykonanie briefu nawet dla osoby nieznającej się na branży reklamowej nie powinno stanowić większego problemu.

Brief to krótki dokument techniczny, który jest zleceniem promocji naszej marki. Przekazujemy go specjaliście Google Ads na początku współpracy. Zawiera on wszystkie podsumowania i najważniejsze informacje o współpracy, a także samej kampanii reklamowej. Ma on służyć freelancerowi w celu stworzenia dokładnie takiej kampanii reklamowej w Google Ads jakiej oczekujemy, a spisanie wszystkich ustaleń ma być w tym pomocne. Sam brief możemy wykonać zarówno w wersji tradycyjnej — papierowej jak i też elektronicznej

Wykonanie briefu powinniśmy rozpocząć od zadbania o odpowiednią formę tego dokumentu. Należy umieszczać w nim jedynie konkretne informacje, a także przedstawiać je w jak najprostszy sposób. Sam dokument nie wymaga specjalnej oprawy graficznej czy językowej, ale powinien być on czytelny i sformatowany. Powinniśmy podzielić go również na kilka sekcji w których będą znajdowały się poszczególne grupy informacji. Pierwszą taką grupą, mogą być informacje o naszej marce. Będą to:

  • dane kontaktowe naszej firmy
  • historia marki
  • misja
  • specyfika i jej funkcjonowanie
  • informacje o produktach

Powinniśmy również zamieścić jak najwięcej informacji o produkcie, który chcemy promować, gdyż jako właściciele marki najlepiej będziemy wiedzieli, jakie są jego mocne strony. Dobrym posunięciem jest również zamieszczenie informacji o branży i bezpośrednich konkurentach.

business executives having meeting 1

Kolejną sekcją briefu powinny być informacje o celu, który chcemy osiągnąć poprzez kampanię reklamową w Google Ads. Powinniśmy w tym miejscu zaprezentować, do jakich osób chcemy dotrzeć, a także na czym nam zależy przy uruchomieniu reklamy. Będą to ważne informacje dla specjalisty Google Ads, które pomogą wybrać odpowiedni kierunek reklamy. W briefie powinniśmy zamieścić również informacje o samej kampanii reklamowej. Będą to dane odnośnie harmonogramu czy budżetu jakim dysponujemy. Na końcu dokumentu możemy pokusić się o bardziej szczegółowe opisanie pewnych kwestii czy dodanie załączników, które będą pomocne podczas realizowania kampanii reklamowej.

Informowanie specjalisty Google Ads o wynikach reklamy

Kolejnym krokiem współpracy ze specjalistą Google Ads jeśli kampania zostanie już uruchomiona, jest bieżący kontakt i informowanie freelancera o wynikach. Będą to cenne informacje zwrotne dla freelancera – dużo ważniejsze aniżeli same statystyki z systemu reklamowego. Dzieje się tak, gdyż to właśnie nam reklamodawcom kampania ma przynosić satysfakcję i konkretne korzyści. Często nawet dobre statystyki, mogą pozostawiać niedosyt i niezrealizowanie celów lub z kolei teoretycznie słabe statystyki reklamy, mogą w pełni satysfakcjonować markę której pomaga reklamować się specjalista Google Ads.

W trakcie trwania kampanii reklamowej jako marka powinniśmy zatem rozmawiać ze specjalistą Google Ads. W trakcie tych rozmów powinniśmy informować freelancera o naszych odczuciach, a także oczekiwaniach względem kampanii reklamowej. Specjalista Google Ads będzie mógł następnie wprowadzić korektę działań i pracować nad zadowalającymi nas efektami.

Udostępnianie informacji specjaliście Google Ads

Dość ważnym elementem współpracy ze specjalistą Google Ads jest również udostępnianie statystyk i wyników sprzedażowych. Nie należy obawiać się tego, gdyż każdego specjalistę obowiązuje tajemnica handlowa, a także podpisana umowa. Informacje o sprzedaży lub reakcji klientów np. ich aktywności na profilach społecznościowych czy jakości interakcji będą bardzo pomocne specjaliście Google Ads. Freelancer na podstawie tych informacji będzie miała dobry punkt odniesienia, dzięki któremu będzie mogła sprawdzać jak działania promocyjne realnie wpływają na naszą markę i czy są skuteczne.