Remarketing

remarketing google ads

Korzystając z remarketingu będziesz mógł trafić ze swoją ofertą do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę ale nie dokonały zakupu na Twojej stronie, nie wykonały połączenia lub innej akcji, która przynosi Ci korzyści. Pomoże Ci w zwiększeniu sprzedaży, lojalności klientów, a także spowoduje, że Twoja marka zapadnie na dłużej w pamięci. Dzięki temu przypomnisz o swojej ofercie wszystkim niezdecydowanym, pomożesz w podjęciu decyzji zakupowej lub poinformujesz o aktualnych promocjach. 

Dlaczego warto korzystać z remarketingu?

To skuteczny sposób na komunikację z użytkownikiem. Zdecydowanie łatwiej przypomnieć o swojej ofercie użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją witrynę niż osobę, która pierwszy raz jest na Twojej witrynie. Ponowne pokazanie oferty pozwoli Ci zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Co daje remarketing?: (tutaj nie wiem jak to okreslic) 

Skuteczność – dotarcie do osób, które już były na Twojej stronie i są zainteresowane zakupem,
Opłata za kliknięcie – podobnie jak pozostałe reklamy Google Ads płacisz tylko w momencie kliknięcia Twojej reklamy, a nie za jej wyświetlenie,
Zasięg – Twoje reklamy będą wyświetlane w sieci partnerów Google, dzięki temu Twoje reklamy będą pojawiać się w ponad 2 milionach witryn.
Personalizacja reklam – dopasujesz swoje reklamy do wybranych grup osób na podstawie ich zainteresowań czy przeglądanych produktów lub usług. 

Jak działa remarketing?

Za pomocą umieszczonego w kodzie strony skrypty zapisują się ciasteczka osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Dzięki temu każdy internauta dodawany jest do listy remarketingowej. Pozwala nam to śledzić jakie podstrony przeglądała dana osoba, które produkty dodała do koszyka ale nie dokonała zakupu czy ile czasu spędziła na stronie. Możemy pogrupować te osoby i przypisać je do danej grupy w zależności od tego jakie akcje wykonały na stronie i ile czasu na nie poświęciły. Im więcej tym taka osoba jest dla nas bardziej cenna, pokazuje nam, że jest poważnie zainteresowana naszymi produktami lub usługami. 

remarketing google adwords

Remarketing podzielić możemy na:

    Capping – zbyt częste pokazywanie kreacji remarketingowych danej grupie osób może mieć skutek odwrotny od zamierzonego. Doprowadzić może do irytacji Twoich odbiorców i zniechęcić do ponownej wizyty na Twojej stronie. Pamiętać należy więc o stosowaniu cappingu, czyli ograniczeniu wyświetleń reklam jednemu użytkownikowi.
    RLSA – najpopularniejszą formą remarketingu jest reklama graficzna, która za pomocą banerów widoczna jest na wielu witrynach. Pamiętać należy, że remarketing możemy stosować również w sieci wyszukiwania. Jak to działa? Jeśli użytkownik odwiedzi Twoją witrynę i znajdzie treść, która go zainteresuje ale nie wykona pożądanej przez nas akcji zostanie dodany do grupy odbiorców. Jeśli w przyszłości będzie szukał podobnych treści w wyszukiwarce Google i użyje wybranego słowa kluczowego Twoja reklama wyświetli się wyżej niż poprzednio z lepiej dopasowanym komunikatem.
    Remarketing dynamiczny – to rodzaj remarketingu, oparty zarówno na listach odbiorców ale również na feedzie produktowym użytym w Twoim sklepie online. Dzięki temu wyświetlisz reklamy z produktami i cenami, które użytkownik wcześniej przeglądał w Twoim sklepie oraz te które są podobne i mogą go zainteresować. Ten rodzaj charakteryzuje się wysoką skutecznością oraz precyzyjnym skierowaniem do poszczególnych podstron Twojej strony. Skierowany głównie do e-commerce.
Podobni odbiorcy – dzięki zebraniu grup remarketingowych możemy stworzyć listy podobnych odbiorców. System Google Ads sam wyszukuje grupy podobnych odbiorców, mających zbliżone zainteresowania do osób, które znajdują się w naszych bazach. Dzięki temu jeszcze precyzyjniej możemy dotrzeć do nowych osób.
Wykluczenie list remarketingowych – to skuteczna metoda oszczędzania naszego budżetu reklamowego. Wykluczenie odbiorców, którzy np dokonali już zakupu i nie chcą ponownie widzieć naszych produktów, spędzili na naszej stronie zbyt mało czasu lub opuścili witrynę odwiedzając tylko stronę główną i nie wykazali zainteresowania naszą ofertą. Nie wykluczając tych osób, możemy tylko doprowadzić do ich irytacji i zniechęcić do skorzystania z naszych usług.

Remarketing to doskonałe narzędzie, które sprawdzi się w każdej branży. Spersonalizowane reklamy, które trafiają do wybranych grup osób wpływa na wzrost zainteresowania Twoich potencjalnych klientów, Twoją ofertą. Pomoże Ci dotrzeć do osób, które porzuciły koszyk oraz pomoże zachęcić do ponownych zakupów w Twoim sklepie. Skutecznie wpłynie na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie i zwiększy zwrot z wydatków na reklamę. 

Nie wiesz jak skutecznie ustawić kampanię remarketingową i dotrzeć ponownie do Twoich odbiorców. Napisz lub zadzwoń do mnie pomogę Ci dotrzeć do osób, które odwiedziły już Twoją witrynę.