Reklama displayowa Google Ads pozwala w łatwy sposób dotrzeć do dużej grupy nowych klientów, zwiększając obecność Twojej marki w licznych stronach należących do sieci Google. Wielu osobom wyświetlanie reklam w Google kojarzy się z reklamami tekstowymi w kampanii Google Ads . Sieć reklamowa Google ma jednak inne zadanie oraz inne sposoby kierowania niż sieć wyszukiwania w Google.
W przeciwieństwie do sieci wyszukiwania Google, reklama displayowa opiera się na wyświetlaniu reklam graficznych w formie banerów reklamowych oraz reklam elastycznych, zawierających zdjęcia oraz teksty reklamowe. Wyświetlane są w ponad 2 milionach witryn, blogów, portali informacyjnych, aplikacji oraz filmów znajdujących się w portalu YouTube, oraz poczcie Gmail należących do sieci reklamowej Google. Reklama displayowa ma na celu pokazać jak najatrakcyjniej Twoje produkty lub usługi określonej grupie użytkowników. Oprócz stworzenia atrakcyjnych formatów reklamowych dużą uwagę należy przyłożyć do wyboru miejsc, w których nasze reklamy będą się wyświetlały. Reklamy w sieci reklamowej rozliczane są na podstawie modelu CPC, czyli cost per click lub CPM cost per mille, czyli za 1000 wyświetleń.
Tworząc kampanię w sieci reklamowej do wyboru mamy trzy kategorie, na które możemy kierować nasze reklamy. Dzięki temu Twoje reklamy będą się wyświetlały w miejscach, w których spotkamy Twoich potencjalnych klientów.
To nic innego jak dopasowanie Twoich reklam do zawartości witryn w sieci reklamowej Google. Żeby Twoje reklamy mogły się wyświetlać na stronach o odpowiedniej treści, wykorzystam do tego celu kierowanie na:
Jeśli zdecydujesz się na kierowanie reklam do odbiorców, dotrzesz ze swoimi reklamami do wybranych przez Ciebie grup użytkowników. Do wyboru mamy cztery metody kierowania na odbiorców:
W tej metodzie kierowania do wyboru mamy konkretne strony internetowe oraz aplikacje mobilne. Dzięki temu mamy możliwość wyboru witryn, w których chcemy zobaczyć nasze reklamy.
Atrakcyjne formaty reklamowe i dobrze dobrane kierowanie w sieci reklamowej szybko może wpłynąć na rozpoznawalność Twojej marki, zwiększyć zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami i pozwolić na zdobycie zaufania Twoich potencjalnych klientów. Dzięki wyświetlaniu reklam w takich stronach jak YouTube wp.pl czy onet.pl oraz stronach i blogach tematycznie powiązanych z Twoją ofertą pozwala dotrzeć do nowych licznych odbiorców przy niskiej cenie. Inwestycja w reklama displayowa przyczyni się w szybkim tempie do wzrostu rozpoznawalności Twojej firmy wśród Twoich potencjalnych klientów.