odbiorcy niestandardowi

Kierowanie reklam na odbiorców konkurencji bez sieci wyszukiwania Google Ads

Częstą praktyką pozyskania odbiorców konkurencji w Google Ads jest kierowanie reklam na słowa kluczowe związane z daną marką. Jednak często jest to dosyć drogie z uwagi na niski wynik jakości tych słów kluczowych w naszych kampaniach. Niski wynik jakości to jedna z przyczyn rosnących stawek CPC. Są jednak metody, które pozwalają nam docierać do odbiorców konkurencji bez płacenia wysokich stawek CPC za nazwy brandów, produktów czy usług firm konkurencyjnych. 

Chociaż reklama na słowa kluczowe w Google Ads to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do odbiorców, to możemy wykorzystać inne metody kierowania w innych typach kampanii w celu dotarcia do odbiorców. Poniżej omówię sposoby dotarcia do odbiorców konkurencji bez kierowania na słowa kluczowe.

Budowanie niestandardowych grup odbiorców za pomocą słów kluczowych konkurencji 

Niestandardowe grupy odbiorców o podobnych zamiarach i podobnych zamiarach zostały połączone w jedną funkcję odbiorców Google Ads, która pomaga docierać do odbiorców bardziej zgodnych z typem celu kampanii. Pomaga również wyświetlać reklamy konkurencji. 

Jak to działa?

Strategia ta pozwala wyświetlać reklamy wideo i Discovery osobom, które wyszukiwali hasła konkurencji. 

Jak to zrobić?

Na koncie Google Ads przejdź przez Narzędzia i ustawienia > Zarządzanie odbiorcami. W miejscu tym stworzysz grupy niestandardowych odbiorców. 

Zaznacz opcję “ Użytkownicy, którzy szukali dowolnego z tych haseł w Google” 

Sformułowanie “w Google” jest tutaj kluczowe. Oznacza ona nic innego, że nasze reklamy kierować będziemy do osób, które szukały dowolnego hasła z listy w usługach Google, ale też YouTube. Najeżdżając na symbol znaku zapytania ? obok tekstu rozwinie się pełna definicja tego do kogo skierowane będą reklamy. Brzmi ona: 

Wpisz wyszukiwane hasła, których Twoi idealni klienci używają w Google. Reklamy z Twoich kampanii kierowanych na usługi Google będą docierać do osób, które szukają tych i podobnych haseł. W przypadku kampanii z innymi ustawieniami kierowania hasła zostaną powiązane z zainteresowaniami lub zamiarem zakupu”

Wybierz więc teraz swoją największą konkurencję i wybierz hasła związane z firmą konkurencyjną. Załóżmy, że sprzedajesz aparaty fotograficzne, a Canon jest jednym z Twoich konkurentów. Frazy jakie możesz dodać do listy to: aparat canon, canon aparat fotograficzny, canon aparat cyfrowy, aparat fotograficzny canon, aparat canon cena, aparat canon opinie itd.  

Jeśli ludzie szukali tych fraz w YouTube lub Google, będą mogli zobaczyć Twoje reklamy. Użytkownicy, którzy zobaczą Twoje reklamy za pomocą listy niestandardowych odbiorców mogą nie być tak mocno zaangażowani jak użytkownicy, którzy widzą reklamy w sieci wyszukiwania. Mimo to nadal można ich używać, żeby dotrzeć do bardziej odpowiednich odbiorców i skłonić ich do zakupu właśnie u Ciebie. 

Na co warto zwrócić uwagę tworząc w ten sposób listę niestandardowych odbiorców to ostatnie zdanie w powyższej definicji 

“W przypadku kampanii z innymi ustawieniami kierowania hasła zostaną powiązane z zainteresowaniami lub zamiarem zakupu”

Oznacza to, że ustawienie te zostaną zastosowane do kampanii YouTube i Discovery, z uwagi na to, że są to usługi Google. Niestandardowych odbiorców używać możemy również w sieci reklamowej, miejsca docelowe do, których kierujemy reklamy w sieci reklamowej nie należą jednak do usług Google. 

Wypróbuj tę metodę kierowania w reklamach wideo i Discovery obejmujące również usługę Gmail, żeby dotrzeć w inny sposób do większej grupy odbiorców. 

Twórz niestandardowe grupy odbiorców za pomocą adresów URL 

Oprócz kierowania na wyszukiwane hasła do niestandardowych odbiorców możemy dodać również określone adresy URL.

Jak to zrobić?

Podobnie jak w przypadku poprzedniej metody dodajemy adresy URL konkurencji do listy zamiast słów kluczowych. 

Jak to zrobić? 

Pierwszym krokiem jest utworzenie grupy niestandardowych odbiorców i wybrać opcję “

Użytkownicy z którymkolwiek z tych zainteresowań lub zamiarów zakupu” Poniżej znajduje się opcja “Poszerz grupę odbiorców, uwzględniając też:” gdzie zaznaczyć musisz “Osoby, które przeglądają strony związane z konkretnym tematem” 

Po wybraniu opcji “Osoby, które przeglądają strony związane z konkretnym tematem” pojawi się obszar, w którym będziesz mógł dodać dowolną liczbę konkurencyjnych witryn. 

Korzystając z poprzedniego przykładu ze sprzedawcą aparatów fotograficznych Cannon, niektóre adresy URL, które można wykorzystać to: https://store.canon.pl/?gclsrc=aw.ds, https://www.canon.pl/, https://www.cyfrowe.pl/aparaty-cyfrowe,1,2/p/2/Canon.html, https://global.canon/en/ i wiele innych. 

Metoda ta skupia się na konkretnych zachowaniach użytkowników, jeśli konkurencyjne witryny są podobne do siebie. Dotrzesz dzięki tej metodzie do użytkowników, którzy mogą być bardziej zainteresowani produktami Twojej marki. 

Pamiętajcie, że korzystając z tej strategii nie będziecie mogli kierować reklam do użytkowników, którzy faktycznie odwiedzili wybrane adresy URL. Nie możemy prowadzić remarketingu bez wgranego tagu w tych adresach URL. Google będzie kierowało reklamy do osób, które odwiedzają witryny podobne do tych, które wybraliśmy. 

Umieść filmy na YouTube w filmach konkurencji 

Strategia ta obejmuje kierowanie na miejsca docelowe w YouTube. Po umieszczeniu reklam w filmach konkurencji zobaczysz raport dotyczący miejsc docelowych, w którym zobaczysz jak zwiększyła się świadomość Twojej marki, ile uzyskałeś wyświetleń i konwersji dzięki filmom w kanałach konkurencji. 

Jak to zrobić?

Przejdź do opcji umieszczania reklam w YouTube

Pozostańmy w dalszym ciągu przy reklamie aparatów marki Canon. Wpisałem nazwę konkurencji Olympus. 

Możesz kierować swoje reklamy na wybrane filmy lub na cały kanał YouTube, jeśli znajdziesz na liście swoją konkurencję. 

Jeśli kierujesz reklamy na miejsca docelowe wyłącznie w YouTube lub sieci reklamowej, reklamy będą wyświetlać się w obu miejscach. Warto więc monitorować miejsca wyświetlania reklam w raportach miejsc docelowych, aby upewnić się, że reklamy emitowane są w miejscach docelowych konkurencji. 

Docieraj do odbiorców konkurencji bez ponoszenia dużych kosztów

Kierowanie reklam na słowa kluczowe w sieci wyszukiwania Google Adwords często jest skuteczne, jednak pochłania duży budżet reklamowy. Powyższe sposoby, mogą być potężnym narzędziem budującym świadomość Twojej firmy i przyciągnąć odpowiednich użytkowników, którzy mogą być zainteresowani tym, co sprzedajesz. Testuj wskazane sposoby i w połączeniu z miejscami docelowymi w Twojej witrynie pokaż, że Twoja marka jest lepsza od konkurencji. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *