reklama salonu kosmetycznego

Reklama salonu kosmetycznego w Internecie – 15 wskazówek

Masz swój salon kosmetyczny czy też fryzjerski, starasz się go reklamować ale nie widzisz efektów? W tej branży konkurencja jest niewątpliwie duża, należy poświęcić trochę czasu i wysiłku, żeby reklama zaczęła przyciągać Klientów. Przedstawię Ci wskazówki co możesz zrobić aby zwiększyć obroty swojej firmy !

Skup się na brandingu swojej firmy

Branding to nic innego jak budowanie własnego wizerunku, tego jak postrzegają Cię inni. Składa się na to szereg czynników takich jak aktywność w mediach społecznościowych, jakość wykonywanych usług, relacje z Klientami a nawet ubiór pracowników salonu. Więcej o brandingu przeczytacie we wpisie Branding – budowa świadomości marki

Obserwuj działania konkurencji

Śledzenie poczynań firm konkurencyjnych jest istotne. Możemy porównać ceny i zakres swoich usług. Warto śledzić wyniki lokalnych konkursów, weryfikować kto je wygrał a następnie prześledzić co sprawiło, że tak się stało. Może to być wskazówka co usprawnić w swojej działalności. 

Korzystaj z mediów społecznościowych 

Branża beauty jest stosunkowo łatwa do “pokazania”. Wystarczy robić zdjęcia efektów swoich prac, to w teorii powinno być czymś mało skomplikowanym. Jednak warto zwrócić uwagę, że ważne jest też to jak zaprezentujemy wykonane usługi. Tutaj wkracza temat jakości zdjęć, poprawne ujęcia, dobre oświetlenie. Bez tych aspektów nawet najlepiej wykonana usługa nie będzie wyglądała dobrze.

Kiedy opanujemy już tworzenie  dobrej jakości materiałów trzeba pamiętać o regularnym udostępnianiu ich w mediach społecznościowych. Instagram, Facebook czy TikTok daje bardzo dużo możliwości i też wpływa na zwiększenie zasięgów, rozpoznawalność marki.

Organizuj konkursy

Konkursy są bardzo popularną formą reklamy, możesz wyznaczyć jako warunki udziału udostępnianie publicznie treści, polubienie postów, oznaczanie znajomych w komentarzach. takie działania znacznie zwiększą zasięgi, możesz zyskać dodatkowych obserwatorów a co za tym idzie potencjalnych Klientów.

Proponuj dodatkowe udogodnienia

Spraw aby Klienci chętnie do Ciebie wracali. aby to zrobić musisz wyjść przed szereg i traktować każdego indywidualnie. Możesz zaproponować bezpłatny dostęp do herbaty, kawy. Przy zabiegach gdzie jesteś z Klientem w oddzielnym pomieszczeniu możesz oferować wybór muzyki czy też elementów zapachowych.

Przeanalizuj cennik

Ceny usług powinny być konkurencyjne ale też nie można zapomnieć o uwzględnieniu udogodnień jakie proponujesz. Proponuj zniżki dla stałych Klientów, promocyjne ceny na wolne terminy last minute.

Prowadź bloga branżowego

Prowadzenie bloga w branży beauty to świetny pomysł na nawiązanie kontaktu z Klientami. Pokażesz w ten sposób, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Klienci z chęcią przeczytają porady urodowe, jak przedłużać trwałość zabiegu czy też jak dbać o włosy między wizytami w salonie. Prowadzenie bloga pomoże zwiększyć bazę Klientów i rozpoznawalność marki. 

Poproś Klientów o dodanie opinii

Duży procent konsumentów czyta recenzje zanim uda się do salonu, dlatego ważne jest aby mieć ich jak najwięcej. Mało osób o tym pamięta, warto więc po zrealizowanej usłudze wysłać np sms z prośbą o dodanie opinii w Google moja firma. Jeśli zdarzy się, że otrzymamy negatywną recenzję, warto się do niej ustosunkować na forum, nie zostawiać jej bez odpowiedzi.

Stwórz stronę internetową 

Oprócz profili w mediach społecznościowych istotną kwestią jest posiadanie strony internetowej. Projekt, styl witryny powinien być spójny z wystrojem salonu, aby Klient zapoznał się czego może się spodziewać przed umówieniem wizyty.

Istotne elementy strony internetowej, na które musisz zwrócić uwagę:

  • godziny otwarcia
  • adres salonu, najlepiej z mapą 
  • numer telefonu
  • adres e-mail
  • odnośniki do mediów społecznościowych
  • sekcja : “o nas”  z informacja o pracownikach, najlepiej ze zdjęciami
  • wizualizacja salonu, film lub zdjęcia
  • aktualny cennik
  • rezerwacja online
  • galeria prac
  • sekcja opinii Klientów

Opcja rezerwacji online

Obecnie bardzo popularna i wygodna funkcja zarówno dla Klientów jak i pracowników salonu. Mniej godzin roboczych zostanie przeznaczone na odbieranie telefonów a także jest mniejsze ryzyko błędów w  rezerwacjach. Warto dodać opcję dodatkowego powiadomienia sms po wizycie z prośbą o dodanie opinii. Dobrym pomysłem jest także zachęcenie do umówienia kolejnej wizyty, czy to poprzez powiadomienie, mail, czy też przez pracownika, już po wykonanym zabiegu.

Przygotuj oferty promocyjne

Oferty specjalne warto przesyłać w postaci newslettera czy też ogłoszeń w witrynie internetowej, postów na mediach społecznościowych. Więcej na temat korzystania z newslettera przeczytasz w artykule: https://internica.pl/poznaj-tajniki-newslettera/ . Można skupić się np na promocji produktów w niższej cenie przy okazji świąt lub innych dni takich jak Dzień Matki, Ojca, Black Friday, lub też pakiet dla nowożeńców w sezonie ślubnym. Przy tych okazjach dobrym rozwiązaniem jest także wprowadzenie możliwości zakupu kart podarunkowych. 

Zainteresuj się sprzedażą produktów kosmetycznych

Dodanie do oferty zakupu towarów przy okazji wizyty w salonie jest świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Klienci chętnie zakupią profesjonalną maskę do włosów czy na twarz aby podtrzymać trwałość zabiegu między wizytami w salonie. 

Poświęć czas swoim pracownikom

Pracownicy, którzy mają kontakt z Klientami są wizytówką Twojej firmy. Zwłaszcza w salonie kosmetycznym, nie da się ukryć, muszą wyglądać dobrze. Kto przyjdzie kolejny raz na manicure do osoby, która miała bardzo zaniedbane paznokcie? Lub wyglądała niedbale, zachowywała się nieodpowiednio. Poświęć czas na to aby Twoi pracownicy wyglądali i czuli się dobrze, zapewnij im darmowe zabiegi lub promocyjne ceny. Zadbaj o odpowiednie ubrania oraz szkolenia z obsługi Klienta. 

Współpracuj z innymi firmami

Ciekawym sposobem na marketing jest budowanie relacji z innymi firmami. Może być to niezwykle korzystne dla obu stron. Możecie pokazywać w sieci efekty Waszej współpracy oraz rekomendować Wasze usługi nawzajem. Niezależnie czy będzie to np praca z fotografem do zdjęć na Twoją witrynę internetową, czy firma organizująca szkolenia dla pracowników, na pewno ujawnienie takiej współpracy przyniesie efekty. 

Reklama online nie bój się inwestować

Dobrą inwestycją jest reklama w sieci wyszukiwania Google Ads. Dzięki niej dotrzesz do potencjalnych klientów w momencie kiedy będą szukać Twoich usług w sieci wyszukiwania. Warto zainteresować się także pozycjonowaniem witryny, pomoże Twojej firmie znaleźć się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Opisane powyżej pomysły na reklamę Twojego salony kosmetycznego mogą być czasochłonne. Skontaktuj się ze mną, przeanalizuję sytuację Twojego salonu w sieci i zaproponuję najlepsze rozwiązanie, które pomoże zwiększyć liczbę klientów w salonie.