linkowanie-wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne, zewnętrzne i wychodzące — Poznaj 3 typy linkowania pozycjonowanej strony!

Linkowanie wewnętrzne, zewnętrzne i wychodzące są trzema rodzajami linkowania strony, z których możemy korzystać. Przeważnie pozycjonując naszą witrynę stawiamy jedynie na linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków do naszej witryny z Internetu. Czym zatem są te trzy typy linków, jak działają, a także, jakie są ich cele i korzyści? W tym tekście odpowiadamy na te pytania, a także przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o trzech rodzajach linkowania w procesie pozycjonowania.

 

 

Linki przychodzące

 

Najbardziej znanym typem linkowania naszej strony internetowej podczas pozycjonowania jest pozyskiwanie linków zwrotnych. Jest to linkowanie przychodzące, czyli zdobywanie tzw. back linków.

 

Polega to na umieszczeniu w internecie linków, które będą prowadziły do naszej strony internetowej. Im więcej jakościowych linków z internetu pozyskamy, które będą prowadziły do naszej witryny, tym więcej korzyści zdobędziemy. Linki takie dzielą się na dwa typy – dofollow i nofollow. Pierwszy typ linków przekazuje część statystyk z linkowanej strony naszej i podnosi ogólną ocenę w oczach Google. Drugi typ nie robi tego ale również jest korzystny. Sami pracownicy Google przyznają, że działanie takie pomaga uwiarygodnić linkowanie strony i pozytywnie wpływa na naturalność tego procesu. Dodatkowo linki nofollow pomagają pozyskiwać również użytkowników z sieci, którzy będą konkretnie wpływali na konkretne statystyki naszej strony internetowej.

 

Linki zewnętrzne możemy pozyskiwać z wielu różnych miejsc w internecie. Przede wszystkim mogą być to fora internetowe, a także strony z możliwością komentowania np. blogi czy YouTube. Linki możemy pozyskiwać również z mediów społecznościowych, a także tych wszystkich miejsc w internecie, gdzie możemy dodawać odnośniki do naszej witryny. Mogą być to katalogi firm, czy wizytówka Google Maps, gdyż ona również daje możliwość dodania odnośnika do witryny. Bardzo ciekawym sposobem pozyskiwania linków zwrotnych jest również ich kupowanie w postaci artykułu stosowanego. Są to artykuły, w których możemy zamieścić link do naszej strony internetowej i które są publikowane na dużych oraz popularnych portalach tematycznych w zamian za opłatę. Jeśli zatem zapłacimy pewną sumę będziemy mogli pozyskać jakościowy link zwrotny.

 

Obecnie co warto podkreślić zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest pozyskanie większej ilości jakościowych linków, lub nawet jednego mocnego linku z mocnego serwisu, aniżeli wielu ze słabych, nisko jakościowych, czy obumarły stron internetowych.

 

Wykonując linkowanie zewnętrzne powinniśmy pamiętać również o naturalnym i regularnym budowaniu bazy linków. Nie powinniśmy dodawać nagle dużej ilości linków zewnętrznych, gdyż może sugerować to manipulacje tym czynnikiem rankingowym. Wyszukiwarka Google posiada liczne i zaawansowane algorytmy, które wykrywają takie działanie poprzez co możemy zostać ukarani nawet wykluczeniem poszczególnych podstron albo całego serwisu z indeksu Google. Również nałożone mniejsze kary i filtry są niezwykle problematyczne, a ich ściągnięcie może być długotrwałe i drogie.

 

Porada: Przydatną poradą jest korzystanie z usług specjalisty SEO w obrębie linkowania zewnętrznego naszej strony internetowej. Pomogą oni nam pozyskać dużą liczbę ważnych i kluczowych linków z różnych najistotniejszych miejsc w Internecie. Będą również służyli radą co do taktyki i schematu linkowania, a także będą mogli zajmować się pozyskiwaniem back linków długofalowo np. z artykułów sponsorowanych.

 

Linkowanie wewnętrzne jest ogólnie jednym z najważniejszych czynników rankingowych i elementem, o który zdecydowanie powinniśmy zadbać pozycjonując naszą stronę internetową. Powinniśmy zatem podejść do tego tematu w sposób priorytetowy.

 

Linkowanie wewnętrzne – linki do własnych podstron

 

Drugim typem linków, który możemy wykorzystywać w procesie linkowania są odnośniki wewnętrzne. Jest to linkowanie, które polega na umieszczaniu odnośników w obrębie naszej witryny – na różnych podstronach, które prowadzą do innych podstron serwisu. Łączą zatem ze sobą wszystkie podstrony, mając bardzo ważne zadanie. Linkowanie wewnętrzne przede wszystkim pomaga robotom indeksującym Google poruszać się po naszej stronie internetowej. Często potrafią przez to szybciej zindeksować naszą witrynę, a także dokładnie ją ocenić. Linkowanie wewnętrzne ma również pomagać poruszać się po naszej stronie internetowej użytkownikom, którzy zapoznają się z artykułem lub częścią witryny. Dzięki temu będą mogli przejść na inną część serwisu i pozostać na niej dłużej generując lepsze statystyki dla naszej witryny.

 

Ogólnie istnieją różne metody i strategie linkowania wewnętrznego. Niektóre zakładają połączenie wszystkich witryn ze wszystkimi naszego serwisu w schemacie plastra miodu. Niektóre z nich zakładają linkowanie ze wszystkich podstron do strony głównej, a jeszcze inne połączenie w grupę podstron działających w obrębie danej kategorii tematycznej. Niezależnie jednak od tego, jaki schemat linkowania wybierzemy i będziemy realizowali, warto zrobić to świadomie i indywidualnie, a także rzetelnie realizować takie linkowanie wewnętrzne.

 

Linki wewnętrzne możemy umieszczać na naszej stronie internetowej w różny sposób. Przede wszystkim możemy robić to w artykułach, które dodajemy na naszej witrynie. Ciekawym pomysłem jest używanie przerywników w tekście, takich jak „przeczytaj to” czy „zobacz także” wraz z linkiem do innego materiału na naszej stronie internetowej. Dzięki temu będziemy mogli zaprezentować link w atrakcyjny sposób, a także zamieścić pełną jego nazwę. Linki możemy umieszczać również w formie aktywnych słów po kliknięciu których, czytelnik zostanie przeniesiony do innej części serwisu. Powinniśmy również zadbać o to, aby nie przekraczać kilku linków wewnętrznych w tekście, a także, aby trzymać się jasno określonego schematu linkowania, aby w nasze działania nie wkradł się bałagan.

 

Linki wychodzące

 

Linkowanie wychodzące to jeden z rzadziej wykorzystywanych typów linkowania przy pozycjonowaniu stron internetowych. Są to linki, które znajdują się na naszej stronie internetowej na różnych stronach i kierują do innych zewnętrznych stron WWW w sieci. Linkowanie takie ma za zadanie dostarczyć naszym odbiorcom i czytelnikom większej ilości informacji. Powiązuje również linkiem naszą witrynę z innym z serwisem. W oczach Google linkowanie tego typu jest niezwykle korzystne, gdyż świadczy o dbałości o naszego odbiorcę, któremu chcemy zaprezentować jak największą ilość informacji. Pomaga również odnajdywać nasz serwis i indeksować go robotom.

 

Dość kontrowersyjną kwestią jest darmowy link building jaki serwujemy serwisom, do których linkujemy. Faktycznie, witryny te odniosą pewną korzyść związaną z zamieszczaniem na naszej stronie internetowej linku. Należy jednak pamiętać, że przede wszystkim zamieszczamy takie linki na naszej witrynie dla własnych korzyści. Wyszukiwarka Google wbrew pozorom docenia takie działanie, a strona jest lepiej oceniana przy indeksowaniu. Aby zniwelować tę kwestię, wystarczy linkować do stron w danej kategorii tematycznej, które są topowe i z którymi bezpośrednio nie rywalizujemy.

 

Chcąc dodawać linki wychodzące przede wszystkim powinniśmy umieszczać je w tekstach SEO, a także contencie na naszej stronie internetowej. Jest to dobre rozwiązanie, gdyż w tekstach tego typu możemy łatwo przemycić linki wychodzące do innych serwisów w internecie. Powinniśmy również linkować do wiarygodnych, dużych, znanych i popularnych serwisów, aby być z nimi powiązani. Szczególną estymą Google cieszy się portal Wikipedia. Warto zatem linkować do niego bardzo często np. do wpisów tematycznych związanych z naszą marką, produktami czy branżą. Jako że są to dość oryginalne i nietypowe linki, umieszczenie jednego na jednej podstronie serwisu w zupełności powinno być wystarczające.

 

Strategia linkowania

 

Bardzo ważnym elementem, o którym należy powiedzieć, będąc przy temacie linkowania jest strategia. Przeważnie, wykonując już jakiekolwiek linkowanie naszej strony internetowej wykonujemy je bez konkretnego pomysłu lub jedynie według prostego schematu. Jest to bardzo niekorzystne i nieefektywne działanie. Chcąc linkować naszą stronę internetową powinniśmy zastanowić się, z jakich typów linków będziemy korzystali, a także jak dużo będziemy ich dodawali oraz w jaki sposób będziemy to robili.

 

Warto zatem stworzyć długofalowy plan działania, a każde linkowanie wykonywać w taki sposób, aby wpisywało się w tą strategię. Pozwala to uzyskiwać lepsze efekty, a także maksymalną ilość korzyści z włożonego czasu oraz środków. Linkowanie według konkretnego wzoru będzie również dużo szybsze, a także wygodniejsze. Nie będziemy zatem dublować pewnych linków, ani też nie będziemy pozowali ubytków w niektórych miejscach witryny.

 

Jeśli samodzielnie nie potrafimy poradzić sobie z tematami linkowania naszej strony internetowej, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie zlecenie usługi specjaliście SEO. Obecnie możemy wykupywać zarówno kompleksowe usługi linkowania, jak i konkretny typ linkowania witryny. Dzięki temu będziemy mogli dostosować rodzaj usługi do naszych potrzeb. Nawet po opłaceniu usługi będzie ona nadal opłacalna finansowo. Nie będziemy musieli poświęcać dużej ilości czasu na często nieefektywne, nieskuteczne i błędne działania, które nie przynoszą zbyt dobrych rezultatów. Linkowanie strony internetowej jest bardzo ważnym, a wręcz newralgicznym elementem pozycjonowania. Naszą stronę powinniśmy powierzać jedynie znanym, renomowanym i kompetentnym specjalistom SEO. Warto zatem wybierać jedynie tych specjalistów SEO którzy posiadają doświadczenie w tego typu pracach, aby nie wyrządzili naszej witrynie szkody.

 

Ważną kwestią linkowania strony internetowej podczas jej pozycjonowania jest również aktualny monitoring linków różnego rodzaju. O ile możemy, warto wymieniać linki, które straciły swoją ważność i kierują do nieistniejących już stron. Przy dużej puli linków różnego rodzaju będzie to bardzo trudne lub wręcz niemożliwe, ale jeśli mamy taką możliwość powinniśmy dbać o jakość naszego linkowania, aby było ono kompletne, spójne i wysokojakościowe.