Ile razy spędziłeś dzień kompletnie odcięty od Internetu? Myślisz, że Twoi klienci mają inaczej? Cały czas jesteśmy podłączeni do sieci i to tam rozpoczynamy poszukiwania produktów i usług od firm. Przeglądamy oferty, ceny, opinie. I to jest jeden z powodów, dla których warto mieć własną stronę firmową. Ale jak się okazuje, nie jedyny.
Własna strona firmowa to dziś konieczność dla każdego przedsiębiorcy. Jeśli nadal nie jesteś co do tego przekonany, poznaj 12 powodów, dla których warto zainwestować i posiadać stronę firmową.
Spis treści:
Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Ta reguła dotyczy również firm. Olbrzymie kampanie reklamowe w prasie, radio czy w formie ulotek na nic się zdadzą bez własnej strony firmowej. Niezależnie od tego, w jakim miejscu potencjalny klient miał pierwszy kontakt z Twoją firmą i tak będzie szukał informacji o niej w sieci. A gdy ich tam nie znajdzie, duże prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z usług.
Pozwól Twoim klientom się znaleźć. Jednak pamiętaj, że strona firmowa to dopiero początek budowania widoczności. Będziesz do tego potrzebował innych narzędzi, takich jak SEO czy Google Moja Firma.
Strona firmowa jest dużo tańszą formą promocji przedsiębiorstw w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy. W dodatku to Twoje własne miejsce, które możesz urządzić sobie w dowolny sposób, prezentujący osobowość Twojej marki.
Własna witryna www pomaga Ci również rozpocząć kampanie reklamowe w sieci przy pomocy innych narzędzi.
Aby klienci mogli znaleźć Cię w sieci, potrzebujesz pozycjonowania pod konkretne frazy kluczowe, które umieścisz w swoich tekstach. SEO to niezwykle tani i zabójczo skuteczny sposób na pozyskanie klientów z wyszukiwarki i zdobycie ich zaufania.
Pozycjonowanie stron nie należy jednak do najprostszych zadań. Wymaga sporej wiedzy i doświadczenia z zakresu marketingu internetowego i psychologii. Warto więc w tym zakresie poszukać specjalisty, który pomoże Ci dobrać odpowiedni kierunek działania i sprawi, że strona firmowa www zacznie wyświetlać się w TOP10 w Google.
Google Ads to świetny sposób na szybkie pozyskanie zleceń i poszerzenie zasięgów marki. Kampanii nie przeprowadzisz jednak bez własnej strony internetowej. Tylko dzięki odpowiednio zaprezentowanej ofercie będziesz mógł uruchomić płatną promocję w określonym czasie i do preferowanej przez Ciebie grupy docelowej.
Podobnie jak w Google, reklamę możesz poprowadzić w mediach społecznościowych. I do tego również potrzebna jest strona firmowa www.
To często wykorzystywana forma promocji przedsiębiorstw w sieci. Zawiera się w kategorii marketingu za przyzwoleniem, cieszy się więc dużą popularnością. Klienci ją lubią, jeśli wiadomości mailowe wysyłane są regularnie i zawierają ciekawą treść. A do ich wysyłania, przedstawiania oferty i sprzedaży potrzebujesz strony www.
Firmy, które posiadają własne witryny firmowe uznawane są za wiarygodne i godne zaufania. Od razu widać, że na poważnie zajmują się swoją działalnością i budują swój wizerunek.
Strona www dla firmy może w pełni odzwierciedlać osobowość Twojej marki przy pomocy tekstów, kolorów czy animacji na stronie. Warto więc zainwestować pieniądze w zatrudnienie specjalisty, który projektuje witryny wzmacniające sprzedaż, spójne z wizerunkiem marek.
Stacjonarna placówka działa w określonych godzinach. Ulotek też nie jesteś w stanie roznosić w ciągu dnia i nocy. A Twoja strona www dla firmy jest dostępna zawsze. Nie ma znaczenia, czy jest weekend, noc czy święto. Wystarczy, że Twoi potencjalni klienci skorzystają z wyszukiwarki i wpiszą odpowiednie słowa kluczowe, aby poznać bliżej usługi Twojej firmy.
Teksty mają ogromny wpływ na sukces firmy. Na stronie możesz prezentować je w dowolny sposób, tj. taki, aby przekazywać istotne informacje, wzmacniać zaufanie i zachęcać do kupna. W dodatku prezentowana przez Ciebie oferta może być naprawdę szeroka – na co nie pozwalają media społecznościowe czy reklama w radio lub telewizji.
Formularz kontaktowy, numer telefonu czy adres mailowy – wszystkie te formy wpływają na ilość klientów chętnych do skorzystania z Twoich usług. Wystarczy kilka kliknięć, aby zadzwonić lub wysłać zapytanie. Odbiorcy docenią również wizytówkę firmową w postaci Google Moja Firma, z której będą mogli skorzystać zarówno na komputerze stacjonarnym jak i swoim smartfonie.
Twoja firma nie działa w próżni. A Twoi konkurencji już dawno mają własne strony firmowe. Jeśli sam jej nie posiadasz, jesteś daleko z tyłu. Tracisz klientów, których mógłbyś przyciągać na stronę.
Witryna umożliwia Ci skuteczną walkę o odbiorców w sieci przy pomocy narzędzi płatnych i bezpłatnych.
Strona www dla firmy daje Ci możliwość dokładnego analizowania zachowań odbiorców. Dzięki Google Analytics oraz Google Search Console wiesz, kto odwiedza Twoją witrynę i które z podstron są najbardziej oblegane. Możesz zbadać nawet słowa kluczowe, na które wyświetla się Twoja strona w wyszukiwarce oraz czas przebywania w witrynie.
A zewnętrzne narzędzia, np. mapa cieplna, umożliwią Ci krok po kroku podążanie za zachowaniami swoich klientów na stronie.
Co Ci to daje? Lepiej dostosowujesz treści oraz rozkład elementów w witrynie pod swoich klientów. A jeśli ich słuchasz, masz większe szanse na przykucie ich uwagi i szybszą sprzedaż.
Już nie musisz odpisywać na każdy mail od klienta, bo po prostu ich nie będzie. Najpopularniejsze pytania umieść w sekcji FAQ w witrynie, a zaoszczędzony czas poświęcisz na rozwój firmy i jeszcze lepsze pozyskiwanie klientów.
Najnowsze komentarze