Jeśli chcemy promować naszą stronę internetową w wyszukiwarce Google lub markę w sieci potrzebna nam będzie agencja marketingowa. Mogą być to zarówno agencje interaktywne zajmujące się stricte promocją internetową, agencję SEO zajmujące się głównie stronami internetowymi, czy agencje marketingowe świadczące kompleksowe usługi promocji marki. Niezależnie jednak od typu agencji, aby znaleźć tę najlepszą, warto kierować się kilkoma wskazówkami. Pomogą one znaleźć odpowiednie agencje na rynku, a także wybrać tę, która zrealizuję naszą reklamę w sieci skutecznie oraz efektywnie. Na jakie zatem elementy zwracać szczególną uwagę i jak szukać najlepszy agencji? Staramy odpowiedzieć się na te pytania w dalszej części tekstu.
Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, aby znaleźć odpowiednią agencją marketingową jest stworzenie jak największej puli propozycji agencji. Jeśli będziemy wybierali ją z szerokiego grona wielu firm, znacznie łatwiej będzie wybrać nam taką agencją, która będzie spełniała nasze wymagania. W tym celu warto wykorzystać wyszukiwarkę Google do tego celu, a także media społecznościowe, portal LinkedIn czy wizytówki na Google Maps. Jeśli szukamy agencji, z którą chcemy współpracować osobiście i realnie należy brać pod uwagę jedynie agencje zlokalizowane w rozsądnej odległości od nas, którą będziemy w stanie przemierzać na osobiste spotkania czy częste wizyty. Jeśli jednak szukamy agencji, z którą nie zamierzamy kooperować tak ściśle, mamy do dyspozycji zatem agencje z całej Polski.
Elementem na, jaki warto zwrócić uwagę w następnej kolejności, jest zakres usług, jakie świadczą poszczególne agencje. Jest to zdecydowanie najważniejszy czynnik, a agencje które chcemy wykorzystać do promowania naszej marki powinny świadczyć jak najszerszy zakres usług i oferować te wszystkie usługi, z których chcemy skorzystać. Nawet jeśli skorzystamy z pomocy dobrej agencji marketingowej, w przypadku gdy nie będzie ona świadczyła wszystkich usług, na których nam zależy, w dalszym ciągu będziemy mieli kłopot z przeprowadzeniem skutecznej kampanii reklamowej w sieci. Jeśli to możliwe powinniśmy starać się wyszukiwać takie agencje, które będą w stanie spełnić wszystkie nasze oczekiwania.
Ułatwi to zarówno promocję, ale także uprości cały proces reklamowania się, który będzie efektywniejszy i przeprowadzany przez tych samych specjalistów, którzy będą znali już naszą markę. Zamawianie wszystkich usług w jednej agencji marketingowej jest również efektywniejsze pod kątem finansowym, gdyż otrzymamy lepszą propozycję i niższe koszty współpracę.
Gdy określiliśmy już szeroki zakres agencji, które spełniają nasze oczekiwania, powinniśmy porównać ich ofertę. Możemy zrobić to na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim będzie to szerokość oferty, dzięki czemu będziemy mogli w przyszłości komfortowo korzystać z innych rozwiązań reklamowych bez konieczności zmieniania agencji, czy współpracowania z kilkoma różnymi. Sprawdzanie oferty może odbywać się również pod kątem ich jakości, a także profesjonalizmu. Możemy w tym celu porozmawiać o metodach działania, a także sprawdzić kompetencje dalej agencji i dowiedzieć się, jak jest liczna i jacy specjaliści pracują w ich szeregach.
Ofertę możemy sprawdzać również pod kątem finansowym, porównując ceny, i to, co możemy otrzymać w ramach pewnej sumy pieniędzy, którą przeznaczamy na reklamę naszej marki. Niektóre oferty mogę również być spersonalizowane lub dostosowane typowo do naszej marki. W takim momencie warto próbować negocjować ofertę i poprosić o przygotowanie indywidualnych propozycji współpracy jeśli takie nie są. W dużej liczbie wypadków okazuje się, iż są one korzystniejsze niż oferty zaprezentowane w cennikach, gdyż wielu agencjom marketingowym zależy na pozyskaniu konkretnego klienta.
Ważnym elementem wyboru najlepszej agencji marketingowej na rynku jest sprawdzenie opinii o agencjach, z którymi chcemy współpracować. Opinie takie, mogą dać wiele przydatnych informacji i zbudować pewien pogląd o agencjach. Na podstawie opinii klientów, którzy korzystali już z ich usług, będziemy mogli podjąć bardziej świadomą i korzystną dla nas współpracę.
Przede wszystkim powinniśmy sprawdzać opinie o agencjach w różnych i niezależnych miejscach od siebie. Zapobiegnie to próbom manipulacji, a także da szerszy pogląd na daną agencję. Przede wszystkim opinie o danych agencjach możemy sprawdzać na wizytówkach Google Maps, a także możemy robić to w mediach społecznościowych. Możemy również pytać o opinie konkretnych agencji na grupach tematycznych na Facebooku czy na LinkedIn który jest wręcz idealnym portalem do tego celu.
Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie marek, które współpracowały z daną agencją. Bardzo często agencje marketingowe posiadają w swoim portfolio lub na stronie internetowej informacje, z jakimi firmami współpracowały dotychczas. Możemy skontaktować się z nimi i poprosić o wyrażenie zdania na temat współpracy. Rozmowa taka będzie dużo bardziej wiarygodna, aniżeli poznawanie anonimowych opinii w sieci, które też na swój sposób mogą dać nam wiele do myślenia np. gdy w ich treści często przewijać będą się konkretne zarzuty czy mocne strony danej agencji.
Pewnego rodzaju podpowiedzią, z której możemy skorzystać jest wybieranie agencji największych agencji o dobrej renomie. Jeśli w puli znajduje się kilka marek, które spełniają wszystkie nasze wymogi, posiadają pozytywne opinie i podobną ofertę, warto zdecydować się na współpracę z agencją największą.
Ma to pewne swoje uzasadnienie w działaniu takich firm. Duże agencje, mogą bez większych problemów przesuwać pracowników do promocji naszej marki, jeśli zajdzie taka potrzeba. Mogą również promować ją w bardziej elastyczny sposób, poświęcając jej więcej uwagi na konkretnych etapach promocji. Współpraca z dużymi agencjami jest również nieco bezpieczniejsza, gdyż duże agencje są bardziej odporne na kryzys i mniej narażone na upadek, a także bezwzględnie dbają o swoją renomę, gdyż są dużymi markami i dość trudno byłoby im naprawić negatywne opinie o nich, które przekładałyby się na konkretne straty finansowe.
Wielkość firmy nie zawsze jednak powinna być brana pod uwagę. Duże firmy często pomijają mniejszych klientów oferując im mniejszą ilość czasu na optymalizację kampanii reklamowych niż np. freelancer Google Ads, który posiada odpowiednie doświadczenie i czas na optymalizację kampanii, jest również opcją tańszą niż zatrudnianie dużej agencji. W dużych agencjach również czasami ciężko utrzymać kontakt z osobą odpowiedzialną za optymalizację naszej kampanii. Pracownicy mogą być przesuwani z projektu na projekt, więc nowa osoba może nie znać naszych planów i strategii przez co traci czas na poznanie tematu.
Więc jeśli chodzi o wybór wielkości zespołu agencja marketingowa / freelancer tutaj należy poszukać więcej plusów i minusów tych rozwiązań, nie kierując się jedynie wielkością zespołu.
Najnowsze komentarze