google trends

Google Trends – 5 sposobów jak je wykorzystać w marketingu

Zadaniem osób zajmujących się na co dzień marketingiem, w tym specjalisty Google Ads jest wykorzystywanie pojawiających się okazji do zwiększenia sprzedaży w danym momencie. Jednym ze świetnych sposobów, żeby dowiedzieć się co jest popularne w danej chwili jest skorzystanie z Google Trends. 

Narzędzie to identyfikuje aktualne trendy w marketingu w wyszukiwarkach. Zebranie danych pozwala je wykorzystać w planowanej strategii marketingowej. 

W artykule tym opiszę Ci jak korzystać z Trendów Google i jak je wykorzystać, żeby zmaksymalizować efekty kampanii marketingowych. 

Co to są Google Trends

Trendy Google to bezpłatne narzędzie, które pomaga identyfikować aktualne, popularne tematy z różnych branż. Każdego dnia specjaliści od marketingu walczą o uwagę użytkowników. Chcą przyciągnąć jak największą liczbę osób, wykorzystując informację, które są istotne i interesujące dla odbiorców. 

Z pomocą przychodzi tutaj Google Trends, gdzie sprawdzisz jakie tematy są obecnie popularne i jak możesz wykorzystać zebrane informacje, żeby przyciągnąć uwagę odbiorców. 

W momencie pisania tego tekstu Operon matura próbna 2021 zyskuje dużą popularność w wyszukiwarce Google. Może to być spowodowane pojawiającymi się informacjami odnośnie tematów na próbnej maturze. Google podpowiada nam, że jest to obecnie popularny temat, więc warto stworzyć treści wokół tego tematu. To nie jedyny czynnik jaki powinniśmy brać pod uwagę tworząc treści, ale Trendy Google informują nas co jest obecnie popularne. 

Jeśli masz temat, który chcesz opisać, ale nie wiesz czy zyskuje popularność, możesz go wyszukać na pasku wyszukiwarki Google Trends na górze. 

Możemy sprawdzić jak wygląda popularność nowej usługi w Polsce Viaplay. 

Uzyskujesz wyniki w zakresie od 0 do 100, gdzie 100 oznacza największe zainteresowanie, z kolei 0 brak zainteresowania. Z uwagi na to, że Viaplay to dosyć nowa usługa w Polsce w ostatnich 12 miesiącach dopiero w lipcu widać zainteresowanie tym słowem. Pierwsza większa liczba wyszukań pojawiła się wtedy w wyszukiwarce Google. 

Dlaczego warto korzystać z Google Trends w marketingu? 

Nawet jeśli nie zajmujesz się content marketingiem, powinieneś regularnie wykorzystywać Google Trends. Korzystając z tego narzędzia zrozumiesz jak ważne jest kapitalizowanie aktualnych trendów w swoich działaniach. 

Często skupieni jesteśmy na tworzeniu treści, które uważamy, że przyciągnął ruch do witryny. Powinniśmy jednak pracować też nad tym, żeby w odpowiednim czasie i miejscu publikować aktualne, popularne treści. Poniżej kilka powodów dlaczego warto korzystać z Google Trends: 

Odkrycie interesujących tematów 

Niezależnie od tego czy zajmujesz się content marketingiem, prowadzisz bloga czy optymalizujesz witryny pod kątem SEO, musisz szukać tematów, które ludzie chcą czytać. Zajmując się SEO skupieni jesteśmy często na słowach kluczowych i technicznych aspektach SEO, że zapominamy, że ludzie chcą czytać na tematy, które ich interesują. 

Doskonałym sposobem na znalezienie, tego co interesuje aktualnie użytkowników, jest Google Trends. Dowiesz się dzięki niemu, jak duże zainteresowanie wykazuje określony temat czy słowo kluczowe, dzięki czemu określisz czy warto tworzyć treści na ten temat. 

Nie wszystkie popularne trendy będą dobrym wyborem. Szukaj takich trendów, które są związane bezpośrednio z Twoją branżą. 

Buduje kreatywność 

Trendy Google przydadzą się nie tylko w przypadku treści pisanych, ale również w przypadku zdjęć i grafik. Jeśli chcesz wyróżnić swoje kanały społecznościowe, w Google Trends dowiesz się, co aktualnie chcą oglądać odbiorcy. 

Dodając obraz, który interesuje odbiorców pokazujesz im, że wiesz czego chcą i że ich rozumiesz. Będzie to miało również wpływ na SEO. 

Identyfikuj sezonowe trendy 

Jeśli Twój biznes jest sezonowy, trudno może Ci być określenie kiedy wzrasta zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami wśród użytkowników. Każdego roku może być to inny okres. 

Załóżmy, że prowadzisz kwiaciarnię i oferujesz również dostawę kwiatów. Możesz wykorzystać Google Trends, żeby zobaczyć w jakich okresach w ciągu roku jest największe zainteresowanie dostawą kwiatów. 

Jak widać na wykresie, zainteresowanie wzrasta w okresie Walentynek, następnie w marcu oraz w okresie od 25 do 31 lipca, niewielki skok widać również w październiku po czym spada, aż do kolejnych Walentynek. 

Podpowiedzieć Ci to może, że warto rozpocząć większą kampanię marketingową na początku lutego oraz we wskazanych powyżej okresach. Możesz również dzięki tej informacji zwiększyć liczbę kwiatów czy bukietów, żeby zaspokoić potrzeby wszystkich użytkowników korzystających z Twoich usług. 

5 sposobów na wykorzystanie Google Trends w marketingu 

Jeśli już wiesz jak możesz wykorzystać Google Trends do planowania strategii marketingowej przyjrzyj się praktycznym krokom, które możesz podjąć, żeby odmienić swoje kampanie marketingowe. 

Zyskaj nowe pomysły na bloga 

Google Trends to doskonałe miejsce na znajdowanie nowych tematów do pisania. Jeśli zajmujesz się content marketingiem lub prowadzisz bloga wiesz jak trudno znaleźć tematy, które zainteresują Twoich czytelników i będą dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce. Trendy Google informują o popularnych tematach w sieci, więc to dobra metoda na znalezienie tematów na blog. 

Korzystając z Google Trends dostaniemy konkretne tematy i pytania dotyczące popularnych fraz. Pozostańmy przy tematach kwiaciarni, dostawy kwiatów. W Google Trends znaleźć możemy tematy pokrewne oraz powiązania zapytania z tematem. Wygląda to jak poniżej: 

Dzięki temu możesz rozwinąć tematy, które możesz opisać o podobne tematy np. odnośnie Frezji czy Róż. Na tej podstawie możemy przypuszczać, że użytkownicy często wybierając kwiaty decydują się na frezje lub róże. 

Pomysły na kampanie w social media 

Wyszukiwania w Google Trends służyć nam mogą nie tylko do wzmacniania organicznego ruchu w wyszukiwarce. Pomogą również przy rozwijaniu profilu w mediach społecznościowych. Ciągłe wymyślanie nowych i interesujących treści, a przez to budowanie większej liczby obserwujących to trudne zadanie. Trendy Google mogą tutaj pomóc. 

Z pomocą przychodzi tutaj sekcja powiązanych zapytań. Pomaga identyfikować popularne tematy oraz stworzyć kreację. W zależności od lokalizacji Twojej kwiaciarni możesz wybrać swoją lokalizację i rozwijać zapytania związane z Twoją okolicą. Może to pomóc Ci stworzyć kampanię lub nowe kreacje w social media. 

Poprawa SEO 

Jednym z obszarów, o którym już wspominałem wcześniej, w którym możemy wykorzystać Google Trends są wyszukiwania organiczne. Pomoże nam w badaniu słów kluczowych. Nie wszyscy korzystają z Trendów Google. Możesz więc użyć go do zidentyfikowania słów kluczowych, a następnie za pomocą np. planera słów kluczowych zdecydować, czy słowa te są wartościowe czy nie. 

Możesz również skorzystać z danych historycznych, żeby zaplanować przyszłe działania. Dowiesz się czy w danym okresie temat zyskiwał popularność w przeszłości i czy warto się nim zainteresować. 

Jeśli weźmiemy słowo kluczowe “dostawa kwiatów” i sprawdzimy jego popularność w ciągu ostatnich 5 lat, stanie się oczywiste, że są tygodnie w ciągu roku gdzie zyskuje ono popularność. 

Każdego roku popularność wyszukań rośnie i spada w tych samych okresach. Może pomóc to zbudować strategię marketingową i pomóc zaplanować działania w kolejnych miesiącach.

Wybierz słowa kluczowe do kampanii Google Ads z długim ogonem 

 Wybór słów kluczowych do kampanii linków sponsorowanych Google Ads ma ogromne znaczenie dla sukcesu Twoich działań. Jest to ważne przede wszystkim z finansowego punktu widzenia. Im bardziej odpowiednie słowa kluczowe, tym szybciej kampanie Google Ads przełożą się na nowych klientów. 

Popularne tematy na webinary 

Jeśli zajmujesz się tworzeniem webinarów i chcesz dotrzeć do odpowiednich użytkowników w danym momencie, Trendy Google mogą Ci w tym pomóc. 

Pozostając przy kwiaciarni, dostawie kwiatów być może oferujesz kurs florystyczny i wykorzystujesz do niego webinary, żeby pokazać go użytkownikom i zachęcić do zakupu całości. Żeby przyciągnąć uwagę tych użytkowników, będziesz chciał wykorzystać tematy w social media i kampanii Google Ads. Musisz wiedzieć jakim tematem, kursem obecnie interesują się floryści i czego szukają w sieci. 

Podsumowanie 

Umiejętność identyfikowania aktualnych trendów jest ważna dla wszystkich osób związanych z marketingiem. Bez względu na branżę, w której działasz, Twoi potencjalni klienci wyszukują aktywnie informacji w sieci. Musisz wiedzieć czego szukają. Trendy Google to świetne miejsce na poszukiwania. Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się ze mną, pomogę rozwinąć Twoją firmę w sieci. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *