Możliwość reklamy w mediach społecznościowych swojej firmy istnieje od dłuższego czasu, jednak nie wszystkie firmy potrafią wykorzystać te kanały, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. W jaki sposób uzyskać zaangażowanie w mediach społecznościowych tak, żeby poprawić swoje wyniki sprzedażowe? Działania te mają na celu stworzenie planu, który pomoże zwiększyć współczynnik konwersji w social media.
Wraz ze wzrostem liczby platform social media umożliwiających promowanie firm lub marek, śledzenie wydajności konwersji staje się coraz trudniejsze. Najlepsze praktyki stosowane na co dzień w marketingu nie tylko online zakładają na początku jasne zdefiniowanie celów, kluczowych wyników i kluczowych działań:
Definiowanie celów obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych. Warto tutaj wziąć pod uwagę popularną koncepcję formułowania celów w dziedzinie planowania SMART: konkretny, wymierny, osiągalny, realistyczny i ograniczony w czasie.
Definiowanie wskaźników KPI w celu pomiaru wyników. Jasna definicja wskaźników KPI w mediach społecznościowych, ale nie tylko tutaj również w Google Ads zapewni pomiar tego, co jest ważne dla Ciebie i Twojej firmy.
Plan komunikacyjny nie warto zakładać konta na Facebooku czy Instagramie tylko po to, żeby tam być. Ważne jest tworzenie angażującej treści, która zainteresuje potencjalną publiczność.
Plan działania/kampania, która opisuje każdy krok, który podejmiesz, aby osiągnąć swój cel, w różnych fazach. Pamiętaj jednak, żeby być realistycznym w swoim działaniu.
Plan kryzysowy reputacji online. Nawet najlepsze marki mogą znaleźć się w nieoczekiwanym kryzysie spowodowanym przez niezadowolonego klienta lub nieporozumienie.
Podstawową praktyką w tworzeniu planu działania w mediach społecznościowych jest to, że musi być elastyczny i realistyczny. Najbardziej charakterystyczną cechą sieci społecznościowych jest interakcja z użytkownikami, której nie jesteśmy w stanie przewidzieć i zaplanować.
Gdy już stworzymy nasz plan działania w mediach społecznościowych, musimy zastanowić się, w jaki sposób zwiększyć ilość i jakość konwersji w naszych kampaniach? Poniżej pięć sposobów na poprawę wyników:
Obecnie wyświetlania reklam w ruchu mobilnym wyprzedzają pozostałe źródła ruchu o kilka długości. W związku z tym zmianie ulegają nasze zachowania w Internecie co wiąże się ściśle z koniecznością zmian formatów reklamowych. Wykorzystanie w pełni funkcji mobilnych na różnych platformach, które ingerują filmy wideo ze strumieniem użytkowników może przynieść nam wiele korzyści. Żeby przyciągnąć użytkownika do witryny pamiętaj również o zintegrowaniu wezwania do działania z treścią wideo. Wspieraj lojalność swoich klientów tworząc np. własny kanał telewizyjny.
Wraz z rozwojem marketingu online rozwinięte zostały również programy blokujące reklamy, szczególnie te w formacie wyskakujących banerów. Użytkownicy często mają dość natrętnych reklam i blokują je na swoich komputerach i urządzeniach mobilnych. Nie warto zmuszać osoby, które nie są zainteresowane danym produktem czy usługą do oglądania takich reklam, ani tym bardziej do inwestowania w nie.
Tworząc reklamy natywne trudniej je zablokować, ponieważ nie są czymś zewnętrznym względem samej treści a są jej integralną częścią. Zamiast tworzyć kolejny baner, daj swoim odbiorcom artykuły, którymi będą zainteresowani oraz filmy, które pomogą im w rozwiązaniu problemu. Spraw, że będą chcieli aktywnie szukać treści, zamiast uciekać od nich.
Odpowiednio dostosowany przycisk pomoże Ci zintegrować e-commerce z mediami społecznościowymi. Umożliwisz tym samym zakup Twoich produktów bez opuszczania platformy. Korzyści z tego tytułu mogą być dla Ciebie nieocenione. Im prostszy i bardziej bezpośredni proces zakupu, tym mniejsze są szanse, że użytkownik się rozmyśli i porzuci koszyk. Jest to świetny sposób, żeby w pełni wykorzystać i połączyć przycisk sugerujący zakup z najlepszym tekstem, aby zoptymalizować wyniki.
Nie chodzi o to, w jaki sposób wysyłasz przekaz reklamy, ale o to do kogo go kierujesz. Cały urok mikro-segmentacji to dopasowanie przekazu do odbiorców. Odkrycie swojej publiczności pozwala Ci dać to, czego potrzebuje. Dzięki tej wiedzy możesz dostosować swoje reklamy do bardzo małych i konkretnych celów, podzielić je na strony, które Twoi odbiorcy śledzą, ich hobby, miejsca, które wybierają na wakacje marki, z których korzystają i z którymi współpracują itd.
Influencerzy od lat rozwijają się i mają wiele do zaoferowania, nie tylko na YouTube czy blogach, ale także w portalach społecznościowych, czy innych kanałach. Szukaj takich „profili”, które naprawdę będą w stanie przenieść grupę docelową do Twojej marki. Nie płać tylko za recenzje produktów. Osoby takie mogą w znaczny sposób pomóc uzyskać Ci wiarygodność, uzyskać treści stworzone przez użytkowników, a najważniejsze nadać Twojej firmie ludzkiego charakteru.
Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że narzędzia do konwersji stały się coraz bardziej dostępne dla osób zajmujących się na co dzień marketingiem internetowym. Dla tych, którzy korzystają z reklam w mediach społecznościowych wprowadzono aktualizacje narzędzi przez różne platformy społecznościowe, które dostarczają szczegółowych informacji na temat rzeczywistego ruchu oraz wpływu reklam w mediach społecznościowych na zwiększające się zyski firmy.
Dzieląc odbiorców na grupy testowe i kontrolne, aby dokonać porównania pomiędzy nimi, można dokładnie zmierzyć efekty, jakie przynoszą reklamy. Pozwala to lepiej zarządzać budżetem, umożliwiając inwestowanie w najbardziej skuteczne i dochodowe kampanie reklamowe.
Dzięki integracji narzędzi social media, możliwe jest porównanie współczynnika konwersji w Internecie dla użytkowników, którzy widzieli nasze reklamy i na tych, którzy ich nie widzieli. Dzięki temu można skonfigurować różne kampanie konkurujące o ten sam cel i zobaczyć, które dają lepszy efekt. Różne narzędzia wykorzystywane do optymalizacji reklam w mediach społecznościowych mają podobieństwa i różnice w mierzeniu i analizowaniu wyników. Porównując wyniki i wydajność na różnych narzędziach możesz w pełni wykorzystać każdą złotówkę na reklamę. Pamiętaj jednak, żeby dane były wiarygodne potrzebujesz odpowiedniej ilości ruchu na swojej witrynie z reklam w mediach społecznościowych.
Najnowsze komentarze