pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie pod kilkaset fraz – to nie szaleństwo! Sprawdź, czym jest ten trend, a także jakie ma plusy i kiedy warto go wdrożyć!

Pozycjonowanie strony internetowej pod kilkaset lub kilka tysięcy fraz to nie szaleństwo, choć wiele osób poznając tę metodę pozycjonowania, w pierwszym odruchu właśnie tak uważa. Pozycjonowanie szerokie jest jednak bardzo ciekawym typem pozycjonowania stron internetowych, które możemy wdrożyć przy dowolnym projekcie. Zatem czym jest, jakie zalety posiada i kiedy warto je wykorzystywać? W tym tekście odpowiadamy na te pytania i staramy się dokładnie przybliżyć temat pozycjonowania strony pod nieskończoną liczbę słów kluczowych.

Czym jest pozycjonowanie szerokie strony?

Pozycjonowanie szerokie to styl pozycjonowania strony internetowej zakładający promowanie jej w wyszukiwarce Google nie pod kilka lub kilkanaście, a pod kilkaset, kilka tysięcy lub nawet nieskończoną liczbę słów kluczowych. Pozycjonowanie takie zakłada używanie na stronie w równej intensywności wszystkich możliwych słów kluczowych dla danej kategorii tematycznej. Będą one umieszczone jednokrotnie na naszej stronie internetowej lub wielokrotnie z takim samym natężeniem. Żadne słowo kluczowe nie jest faworyzowane, a wszystkie frazy tematyczne pojawiają się na stronie w małym natężeniu.

Głównym założeniem pozycjonowania szerokiego jest pozyskiwanie małej ilości ruchu organicznego spod dużej ilości słów kluczowych. Ma to na celu pozyskiwanie dużego ogólnego ruchu organicznego, który będzie zdywersyfikowany i który będzie pochodził z wielu źródeł. Jest to dokładnie przeciwny – alternatywny sposób pozycjonowania stron internetowych do standardowego, gdzie pozycjonujemy stronę pod kilka lub kilkanaście najpopularniejszych słów dla danej kategorii tematycznej i kładziemy na nie największy nacisk.

Pozycjonowanie takie wbrew pozorom jest sprawdzone, dobrze poznane i opisane, a także przeanalizowane. Nie niesie również ze sobą większych zagrożeń, jeśli jest wykonywane w sposób prawidłowy, a także nie jest wymagające i możliwe do wdrożenia przez każdą stronę internetową. Pozycjonowanie szerokie ogólnie bazuje na tych samych założeniach i działaniach, co pozycjonowanie standardowe, ale główną różnicą jest sposób wykorzystywania słów kluczowych na witrynie i pozyskiwanie ruchu organicznego na stronę.

Gdy samodzielnie nie znamy się na SEO i pozycjonowaniu stron internetowych możemy zlecić taką usługę agencji SEO. Coraz więcej agencji na rynku proponuje pozycjonowanie szerokie i ma taką usługę w swoich cennikach. Nie musimy zatem znać się na kwestiach technicznych, aby móc promować się w internecie w ten sposób. To bardzo wygodne rozwiązanie, które z pewnością będzie coraz popularniejsze.

Pozycjonowanie szerokie jakie ma plusy?

Przede wszystkim pozycjonowanie szerokie pozwala pozyskiwać jakościowy ruch organiczny. Jeśli pozyskujemy go z wielu słów kluczowych – często złożonych, pozyskujemy na stronę osoby poszukujące konkretnych informacji lub produktów. Osoby takie są zdecydowane zakupowo i chcą rzeczywiście kupić dany produkt lub zapoznać się z konkretnym tematem. To wszystko sprawią, że jakościowy ruch organiczny będzie przynosił nam dużo większe korzyści aniżeli duża liczba osób poszukujących jedynie ogólnych informacji o danej branży czy tematyce.

Drugą bardzo ważną zaletą pozycjonowania szerokiego jest potencjał. Pozyskując ruch spod wielu fraz, również możemy liczyć na uzyskanie dużego ruchu organicznego z danej kategorii tematycznej. Jest on zdywersyfikowany, a więc nie musimy obawiać się nagłej utraty ruchu organicznego w razie spadku pod danym hasłem tematycznym.

Istotną zaletą na którą przeważnie nie zwracamy uwagi, a która może okazać się kluczowa, jest również bezpieczeństwo pozycjonowania szerokiego. Promując witrynę pod bardzo dużą ilość słów kluczowych, nie musimy obawiać się przeoptymalizowania pod kątem danej frazy. Często pozycjonując stronę tradycyjnie, kładziemy nacisk na konkretne słowa kluczowe. Bardzo często jest to zbyt duży nacisk, a wyszukiwarka Google może potraktować to jako manipulację i nałożyć karę, filtry oraz ograniczenia na naszą witrynę.

Kary takie jest bardzo trudno usunąć, a proces ten jest długotrwały i kosztowny. Pozyskując ruch spód dużej ilości słów kluczowych, neutralizujemy naszą stronę internetową, a także wpływamy na jej jakość. Nasza witryna jest zatem naturalna, nieprzeoptymalizowana, a także zawiera dużo teraz słów tematycznych z danej kategorii. Jest bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarkę Google.

Kiedy warto z niego skorzystać?

Istnieje kilka różnych sytuacji w których warto stosować pozycjonowanie szerokie. Przede wszystkim jest to sytuacja, kiedy nie możemy z jakichś powodów wybić się w danej branży tematycznej na wysokie pozycje w rankingu wyników wyszukiwania. Mogą być to takie powody jak zbyt duża konkurencja, zbyt małe środki na pozycjonowanie czy inne trudności. W takiej sytuacji alternatywne pozyskiwanie ruchu z danej kategorii tematycznej będzie doskonałym rozwiązaniem z którego możemy skorzystać. W takiej sytuacji często pozycjonowanie szerokie będzie jedyną szansą pozyskiwania rozsądnego i dużego ruchu organicznego.

Pozycjonowanie szerokie możemy również wdrażać, jeśli zależy nam na jakościowym ruchu i pozyskiwaniu klientów którzy poszukują konkretnych informacji. Im bardziej szczegółowe i mniej popularne słowa kluczowe, tym większa jakość ruchu. Słowa te nie bez powodu są wyszukiwane jedynie przez małą grupę osób, gdyż są skomplikowane i wyszukiwane z konkretnego powodu. Mniej popularne słowa kluczowe, mogą przynosić zatem dużo więcej zysków niż spory ruch organiczny, który nie będzie zapewniał nam konwersji. Dobry współczynnik konwersji jest zatem kolejną zaletą szerokiego SEO.

Szerokie pozycjonowanie możemy wykorzystać również testowo w sytuacji, kiedy nasza witryna nie pozycjonuje się tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Może być to praktyczne sprawdzenie, czy nasza strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana i zacznie pozyskiwać duży ruch przy pozycjonowaniu pod wiele słów kluczowych. W ten sposób zweryfikujemy czy problem leży po stronie zbyt dużej konkurencji fraz pod którymi staramy się wypromować naszą witrynę czy w innych elementach strony.