Google to bez wątpienia monopolista i gigant na rynku internetowym. Oprócz niezliczonej ilości narzędzi daje nam również wiele możliwości reklamy internetowej. W tym tekście przedstawiamy cztery główne typy reklamy w tym Google Ads płatne wyniki wyszukiwania, z której możemy korzystać dzięki Google, a także podpowiadamy, jakie mają zalety i kiedy warto je wykorzystywać.
SPIS TREŚCI:
Pierwszym i zdecydowanie popularnym sposobem reklamy marki w Google jest pozycjonowanie stron internetowych. Jest to strategia reklamowa, która polega na optymalizacji i dostosowaniu strony internetowej do wyszukiwarki Google, aby ta uznawała ją za wartościową i wyświetlała na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania pod odpowiednimi hasłami.
Pozycjonowanie stron internetowych jest przede wszystkim długofalową strategią reklamową. Wypozycjonowanie strony zajmuje przeważnie od kilku do kilkunastu miesięcy, ale daje stabilny i duży napływ klientów z konkretnych kategorii tematycznych. Warto zatem wdrażać je, jeśli chcemy reklamować się długotrwale w Internecie, a także oprócz pozyskiwania klientów zależy nam na rozpoznawalności i profitach wizerunkowych.
Inwestowanie w pozycjonowanie przynosi dużo większe zyski, aniżeli inne sposoby reklamy. Oprócz bezpośredniego pozyskania klienta, raz przeznaczone środki na reklamę będą budowały witrynę, która będzie pozyskiwała następnych klientów. Wiąże się to z regularnym obniżeniem kosztów pozyskania jednego klienta i skutecznością całej kampanii reklamowej.
Drugim typem reklamy Google, z którego możemy skorzystać są kampanie w Google Ads płatne wyniki wyszukiwania Jest to system reklamowy umożliwiający emitowanie materiałów reklamowych — głównie płatnych wyników wyszukiwania. Pojawiają się one nad i pod listą wyników organicznych w wyszukiwarce Google. Wyniki takie nie różnią się niczym od standardowych poza krótką adnotacją „reklama”. Również posiadają adres strony, a także link i opis.
Płatność w tej formie reklamy odbywa się za kliknięcie w link i przejście użytkownika z wyszukiwarki na naszą stronę internetową. Dodatkowo możemy dokładnie targetować odbiorców, a także ustalać hasła, pod którymi będzie widoczny nasz wynik wyszukiwania. Opłaty ustalane są na podstawie aktywnej licytacji i zależą od popytu na dane hasła, pod którym chcemy się wyświetlać wyszukiwarce Google oraz innych elementów składowych.
Płatne wyniki wyszukiwania przede wszystkim są idealne, jeśli zależy nam na konkretnej krótkiej i określonej czasowo kampanii reklamowej. Dzięki specyfice tego typu reklamy w Google będziemy mogli rozpocząć reklamę praktycznie od ręki i przeprowadzić ją w konkretnych ramach czasowych, kontrolując odpowiednio budżet reklamy. Będzie to również doskonałe rozwiązanie, jeśli chcemy docierać do konkretnej grupy odbiorców z uwagi na możliwość bardzo szczegółowego targetowania użytkowników, do których zostanie skierowana reklama.
Kolejną formą reklamy, z której możemy skorzystać w systemie reklamowym Google Ads, jest reklama wideo emitowana na YouTube. Jest to druga największa strona internetowa, a także największa wyszukiwarka plików wideo. Możemy wyświetlać na tym serwisie zarówno reklamy wideo, jak i banery reklamowe. Chcąc skorzystać z tej opcji reklamy, powinniśmy skupić się na reklamach wideo, które możemy wyświetlać na filmikach.
Możemy robić to przed i po, a także w trakcie ich trwania w różnym zakresie długości – od kilku do kilkudziesięciu sekund z opcjonalną możliwością przerwania. Aby skorzystać z tej opcji, należy uruchomić standardową kampanię reklamową w Google Ads płatne wyniki wyszukiwania, następnie wybrać odpowiednie miejsca emisji i stworzyć dostosowany materiał reklamowy oraz określić opcje targetowania i inne ustawienia reklamy.
Z tego sposobu reklamowania się w Google powinniśmy skorzystać, zwłaszcza jeśli produkty, które chcemy reklamować wymagają dokładniejszego zaprezentowania. Dzięki temu będziemy mogli nawet zademonstrować ich działanie w sposób praktyczny. Reklamy wideo warto również wybierać jeśli nasza grupa docelowa chętnie wykorzystuje ten serwis i często się na nim znajduje. Materiały wideo, mogą być testowane na YT, gdyż często może okazać się, że reklama taka notuje ponadprzeciętne statystyki w porównaniu z innymi typami reklamy w Google czy sposobami reklamy w Internecie.
Google Display Network to sieć reklamowa partnerów Google, którzy uczestniczą w systemie wydawniczym Google AdSense. Zrzesza ona jednej strony osoby posiadające własne strony internetowe lub kanały YouTube i umożliwia im wydzierżawienie miejsca na reklamę. W zamian za prowizję od zysków Google z drugiej strony udostępnia te wszystkie miejsca, aby reklamodawcy mogli wyświetlić w nich reklamy. W praktyce oznacza to, że w sieci reklamowej Google Display Network mamy gigantyczną liczbę stron internetowych, na których możemy emitować banery tekstowe, graficzne, a także wideo.
Sama reklama również konfigurowana jest w systemie reklamowym Google Ads, również możliwe jest jej targetowanie i wybór wielu opcji dotyczących kampanii reklamowej, a także stworzenie materiału reklamowego. Nasze reklamy emitowane są na stronach partnerów Google w sposób personalizowany. Oznacza to, że reklamy kierowane do danej grupy docelowej będą wyświetlane tym osobom niezależnie, na jakich portalach będą się znajdowały. Portfele te nie muszą mieć takiej samej tematyki, jaką promujemy w naszych reklamach, a reklamy zobaczą osoby spełniające kryteria, które przebywają na dowolnym portalu partnera sieci Google Display Network.
Przede wszystkim z GDN warto skorzystać, jeśli chcemy emitować kilka form reklamy. Możemy w ten sposób docierać również do bardzo dużego grona odbiorców, zwiększać zasięg naszej innej podstawowej reklamy lub bazować na reklamach w na GDN, jeśli te przynoszą nam największe zyski.
Porada: Bardzo dobrym sposobem na wybranie odpowiedniej formy reklamy w Google jest praktycznie przetestowanie wszystkich typów promocji. Przeprowadzając praktyczny test porównawczy na reprezentacyjnych kampaniach reklamowych, będziemy mogli dowiedzieć się, jaka forma reklamy sprzyja pozyskiwaniu klientów w naszej sytuacji. Często, mogą być to spore różnice między poszczególnymi typami reklamy, dlatego warto na początku działań promocyjnych sprawdzić, jaka forma będzie przyciągała klientów do naszej marki.
Najnowsze komentarze