Najlepsze praktyki dotyczące wysyłania e-maili

5 Najlepszych praktyk dostarczania wiadomości e-mail w celu zwiększenia zasięgu skrzynek odbiorczych

Większość marketerów koncentruje się na treści e-maili przede wszystkim, ale dostarczalność jest równie ważnym miernikiem, który ma ogromny wpływ na sukces e-mail marketingu. Niezbędne jest konsekwentne ocenianie praktyk dostarczania w celu zidentyfikowania słabych punktów i szukania sposobów na zwiększenie zasięgu.

Ten wpis obejmie niektóre z najbardziej skutecznych strategii poprawy dostarczania wiadomości e-mail i dotarcia do jak największej liczby kontaktów. Nawet niewielka poprawa może pomóc znacznie zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj, że poprawa reputacji wymaga czasu – nie oczekuj, że w ciągu jednej nocy osiągniesz 100% dostarczalności.

1. Zrozum dostarczalność i reputację

Wielu marketerów nie rozumie znaczenia dostarczania wiadomości e-mail i reputacji ich nadawców, więc po prostu dowiedz się więcej o tych czynnikach, abyś mógł osiągnąć postęp. Krótko mówiąc, współczynnik dostarczalności mierzy odsetek wiadomości e-mail, które trafiają do skrzynki odbiorczej użytkownika. Ponad 20 procent wszystkich e-maili dotyczących akceptacji jest odfiltrowywanych, co znacznie zmniejsza zasięg w każdej kampanii.

Dostarczalność opiera się przede wszystkim na Twojej reputacji, która z kolei zależy od szeregu wskaźników związanych z Twoją historią jako nadawcy wiadomości e-mail. Niektóre z najważniejszych kryteriów reputacji nadawcy obejmują jakość listy, współczynnik klikalności poprzednich wiadomości oraz ogólną częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail. Twoim celem jest zoptymalizowanie jak największej liczby tych statystyk, aby Twoja domena była bardziej wiarygodna w zakresie filtrów poczty e-mail.

 2. Użyj ocieplenia IP

Niektóre marki wysyłają jednocześnie dużą liczbę e-maili marketingowych, ale ta strategia prawdopodobnie będzie miała negatywny wpływ na reputację i dostarczalność. Jeśli masz ponad 50 000 kontaktów, możesz zmaksymalizować te dane, stopniowo rozgrzewając swoją reputację przed wysłaniem wiadomości e-mail na większą skalę.

Ocieplenie IP, czyli proces rozgrzewania polega na wysyłaniu wiadomości e-mail z nowego adresu IP, zaczynając od małych ilości, i stopniowo zwiększając liczbę wiadomości e-mail każdego dnia lub tygodnia zgodnie z ustalonym harmonogramem. Celem jest rozwinięcie tożsamości i zdobycie zaufania dostawców skrzynek pocztowych oraz zwiększenie szans na dostarczenie wiadomości e-mail do skrzynek odbiorczych subskrybentów

Jestono  szczególnie ważne, jeśli Twoja marka jest nowa w e-mail marketingu, ponieważ nie miałeś jeszcze czasu, aby poprawić swoją reputację w sposób organiczny. Podobnie, zawsze powinieneś rozgrzać swój adres IP po zmianie usług e-mail marketingu, aby rozwinąć swoją reputację dzięki nowej aplikacji.

Aby rozpocząć ocieplanie adresów IP, zacznij od wyeksportowania najcenniejszych potencjalnych klientów – zwykle nowych subskrybentów i tych, którzy kliknęli wiadomości e-mail w ciągu ostatnich kilku miesięcy – do nowej usługi e-mail marketingu. Następnie należy rozpocząć pierwszą kampanię z tą ograniczoną grupą odbiorców, zanim stopniowo doda się coraz więcej kontaktów dla każdej nowej kampanii.

 3. Unikaj zmiany adresów IP

O ile ocieplenie adresu IP może być wykorzystane do poprawy reputacji każdego nowego nadawcy, może być również długim i skomplikowanym procesem i często uzyskanie czasu na taką samą reputację, jak wcześniej, zajmuje dużo czasu. Mając to na uwadze, zawsze należy unikać zmiany adresu IP, gdy tylko jest to możliwe.

Niektórzy marketerzy zakładają, że wysyłanie e-maili z nowego adresu IP pozwoli im zresetować złą reputację, ale samo użycie innego adresu IP nie rozwiąże problemów ze strategiami marketingowymi e-mail. Prawie zawsze bardziej efektywne jest dostosowywanie strategii podczas korzystania z bieżącego adresu IP niż przełączanie się na nowy adres.

4. Podziel swoje treści na segmenty

Zaangażowanie odbiorców jest jednym z najważniejszych mierników reputacji nadawcy, więc poprawa skuteczności statystyk, takich jak współczynnik otwarcia i współczynnik klikalności, pomoże Ci dostarczyć więcej e-maili. Niezwykle trudno jest dostarczyć odpowiednie i interesujące treści, jeśli wysyłasz te same wiadomości do wszystkich osób na liście e-mail.

Narzędzia do segmentacji odbiorców pozwalają kierować reklamy na określone grupy przy użyciu różnych punktów danych klientów. Do segmentacji odbiorców można wykorzystać wszystko, od wieku i płci po historię dochodów i zakupów, dlatego bardzo ważne jest zebranie jak największej liczby informacji o odbiorcach. Możesz gromadzić dane odbiorców za pomocą szeregu usług automatyzacji marketingu.

Podział odbiorców na segmenty zapewnia sprzedawcom e-mail kilka nowych możliwości. E-maile powitalne można na przykład uruchamiać za każdym razem, gdy użytkownik zapisze się na newsletter e-mail. Silna sekwencja powitania wprowadza nowe marki do Twojej marki i pozytywnie nawiązuje relacje z klientami.

Kolejną popularną opcją segmentacji są przepływy pracy porzucania koszyków. Większość internetowych koszyków jest porzucanych przed zakupem, więc konwersja nawet stosunkowo niewielkiego odsetka porzuconych koszyków może znacznie zwiększyć sprzedaż. Po wypróbowaniu tych dwóch podstawowych taktyk możesz zacząć eksperymentować z bardziej zaawansowanymi obiegami pracy.

 5. Dostosuj częstotliwość e-maili

Częstotliwość e-maili ma kluczowe znaczenie dla dobrej reputacji nadawcy, jednak wielu marketerów wysyła zbyt wiele e-maili lub wysyła wiadomości z niespójną częstotliwością. Optymalizacja częstotliwości jest łatwym sposobem na poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie reputacji nadawcy.

Zasadniczo osiągniesz lepsze wyniki, wysyłając wiadomości e-mail ze stałą szybkością, niezależnie od tego, czy to tylko raz w tygodniu, czy dwa razy w miesiącu. Staraj się nie wysyłać więcej niż około dwóch e-maili tygodniowo, aby uniknąć oznaczenia przez filtry e-mail subskrybentów.

Jeśli masz problemy z częstotliwością wysyłania wiadomości e-mail, rozważ umożliwienie klientom wybrania częstotliwości na podstawie własnych preferencji. Ta strategia ułatwia wysyłanie odpowiedniej liczby wiadomości e-mail do każdego subskrybenta i pozwala uniknąć utraty zainteresowania twoimi treściami.

Możesz też zezwolić subskrybentom na wybranie poszczególnych rodzajów treści, którymi są zainteresowani, zamiast wysyłać te same aktualizacje każdemu użytkownikowi. Będą mieć jeszcze większą kontrolę nad otrzymywanymi wiadomościami e-mail, co prowadzi do lepszej wydajności każdego wskaźnika marketingu e-mailowego.