Prowadząc działania reklamowe dążyć powinieneś do zwiększania przychodów przy jak najefektywniejszym wydawaniu pieniędzy na reklamę. Niezależnie od tego czy działania reklamowe prowadzone są w Social Media, kampaniach Google Ads, reklamy displayowych to uruchomienie jednego z tych kanałów reklamowych to połowa sukcesu. Druga to ustalenie jaki wpływ powinna mieć kampania na wzrost przychodów.
Pojawia się tutaj zwrot z nakładów na reklamę czyli ROAS. Mierzy on efektywność wydatków w określonym kanale. Daje możliwość śledzenia i porównywania skuteczności kampania reklamowych przez obliczenie przychodu generowanego przez kampanię podzielonego przez koszt.
ROAS pokazuje więc jak skuteczne są reklamy w danej grupie docelowej. Kluczowa więc będzie tutaj trafność przekazu. Im bardziej odpowiedni przekaz tym wyższy ROAS uda Ci się osiągnąć. Dane z ROAS są przydatne w pomiarze skuteczności reklam. Liczą konwersje zamiast kliknięć. Chociaż ważne jest również liczenie CTR czyli współczynnika klikalności, to śledzenie ROAS umożliwia nam dopasowanie strategii reklamowej do naszego budżetu.
Jak zmaksymalizować ROAS? Poniżej pięć metod, które pomogą Ci optymalizować ROAS.
To jeden z prostszych sposobów na optymalizacja ROAS, wydawanie mniej na reklamę. Istnieją różne metody pozwalające na zaoszczędzenie budżetu.
Eksperymentuj ze strategiami ustalania stawek. Wybranie tej najlepszej to często proces wielu prób i błędów. Nie ograniczaj się tylko do jednego sposobu konfiguracji reklam. Nawet jeśli uznasz, że osiągnąłeś to co zakładałeś, w pewnym momencie możesz być zmuszony do modyfikacji, żeby dostosować się do zmieniającego się rynku. Przemyśl proponowane przez mnie dwa podejście, żeby przetestować strategie ustalania stawek w trakcie wyświetlania reklam:
To może wydawać się nieco sprzeczne z formą licytacji ale dobrą metodą jest dążenie do niższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozwoli to zaoszczędzić pieniądze. Jeśli będziesz wyświetlał reklamy na powiedzmy trzeciej pozycji, kliknięcie w reklamę będą kosztować mniej, a reklama mimo to będzie nadal widoczna dla użytkowników na pierwszej stronie w jej górnej części.
Docieraj do właściwych odbiorców dobierając i identyfikując grupę docelową, wydasz mniej na reklamę, docierając do większej grupy potencjalnych użytkowników. Możesz dobrać użytkowników na podstawie ich lokalizacji, urządzenia lub stanowiska. Utwórz grupy odbiorców i do nich dopasuj reklamy i miejsca docelowe. Poprawi to Wynik Jakości, współczynnik klikalności CTR oraz odbiór strony docelowej przez użytkowników.
Wybierz odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe i ich wybór mają kluczowe znaczenie dla poprawy Wyniku Jakości. Nie zapominaj o rozbudowie listy wykluczających słów kluczowych. Pozwoli to kampanii skupiać się na bardziej konkretnych hasłach, które są odpowiednie dla Twoich odbiorców.
Na zwiększenie współczynnika konwersji wpływ ma również strona, na którą kierujesz ruch z reklam. Kluczem jest więc połączenie reklam z odpowiednim odbiorem strony po kliknięciu. Intencja i zamiar użytkownika na podstawie wyszukiwanego hasła musi zostać odzwierciedlona na stronie docelowej, na którą trafi.
Poniżej przedstawiam trzy sposoby na zwiększenie trafności stron docelowych i poprawę współczynnika konwersji:
Utrzymanie obecnych klientów kosztuje znacznie mniej niż pozyskanie nowych, a ponowna sprzedaż klientom, których już masz jest znacznie większa niż próba wykonania konwersji przez użytkowników, którzy nie znają Twojej marki. Tak więc nieodłącznym elementem zwiększenia ROAS jest zwiększenie długookresowej wartości klienta czyli LTV – lifetime value, szacowanego średniego przychodu, który klient wygeneruje w trakcie całego okresu.
Wypróbuje te metody, żeby zwiększyć LTV:
Reklamy produktowe Merchant Center są nieodłącznym elementem skutecznej kampanii reklamowej dla każdego ecommerce. Przeanalizuj swoje kampanie produktowe, sprawdź trafność, kierowanie na segmenty odbiorców oraz zbieranie i analizowanie danych o skuteczności.
Więcej o optymalizacji kampanii produktowej Google Ads przeczytasz na blogu w artykule Kampania produktowa – 10 wskazówek optymalizacyjnych
Brak zadowalającego ROAS nie zawsze musi mieć związek ze strategią marketingową. Sprawdź czy nie pojawiają się problemy na ścieżce konwersji lub z samymi produktami na stronie. Czy możesz łączyć produkty ze sobą, tak żeby były bardziej atrakcyjne? Czy powinieneś zmienić swoją strategię cenową? Sprawdź również jaką drogę musi pokonać użytkownik od momentu pojawienia się na stronie z reklamy. Jeśli reklama nie kieruje do dobrej strony docelowej lub użytkownik musi wykonać zbyt dużą liczbę kliknięć, może opuścić stronę bez dokonania konwersji.
Optymalizacja ROAS zaczyna się od lepszej strony docelowej. Jestem gotowy do pomocy, pomogę Ci stworzyć skuteczną kampanię marketingową, dobiorę odpowiednie kanały żebyś osiągnął jak najwyższy ROAS oraz sprawdzę Twoją stronę pod kątem ścieżki zakupowej. Wyeliminuje przeszkody do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie.
Najnowsze komentarze