Agencje Google Ads to jedne z najbardziej specjalistycznych typów agencji na rynku marketingu internetowego. Choć stykamy się z nimi na co dzień, często nie wiemy do końca czym tak właściwie są i czym się zajmują. W tym tekście dokładnie opisujemy ten typ agencji, a także podpowiadamy jak właściwie funkcjonuje. Szczegóły poniżej
Agencje Google Ads to agencje marketingu internetowego działające w sieci. Jest to tuż obok agencji marketingowych, interaktywnych i SEO jeden z coraz częściej wykorzystywanych typów agencji. Ogólnie popularność agencji Google Ads jest stosunkowo mała, ale są to agencje wyspecjalizowane w wąskim zakresie usług. Agencje Google Ads zajmują się uruchamianiem a także prowadzeniem kampanii reklamowych w systemie reklamowym Google Ads. Mogą być to marki zajmujące się jedynie tym zadaniem i skupiające się tylko na tej usłudze lub komórki dużych agencji świadczących usługi z różnych dziedzin marketingu internetowego.
Agencje Google Ads są jednymi z najbardziej specjalistycznych typów agencji na rynku. Zajmują się one wąskim zakresem prac, ale z kolei świadczą je na najwyższym możliwym poziomie. Zatrudniają przeważnie specjalistów od reklamy w systemie Google Ads którzy często posiadają certyfikaty i wysokie kompetencje w tym zakresie.
Od praktycznej strony agencje Google Ads działają tak samo jak inne agencje marketingu internetowego, a jedyną różnicą jest zakres świadczonych usług. Mogą również świadczyć one dodatkowe usługi związane z digital marketingiem, choć nie jest to regułą. Z pomocy agencji Google Ads możemy skorzystać niezależnie od tego czy jesteśmy dużą marką, małą firmą czy osobą prywatną.
Agencje Google Ads zajmują się wieloma usługami związanymi z systemem reklamowym Google Ads. Mogą one działać zarówno kompleksowo, czyli całościowo obsługiwać daną markę w zakresie reklamy internetowej lub wykonywać jedynie konkretne pojedyncze prace na zlecenie klienta.
Przede wszystkim agencja Google Ads zajmuje się tworzeniem i wstępną konfiguracją kampanii reklamowych w Google Ads. Jest to wbrew pozorom bardzo skomplikowany, trudny i newralgiczny proces od którego zależą dalsze efekty kampanii. Agencje zajmują się zatem dobraniem odpowiednich słów kluczowych pod którymi powinna być wyświetlana nasza reklama, aby najlepiej odpowiadały one charakterystyce i celowi marki. Agencje mogą również zajmować się edycją istniejących już kampanii reklamowych czyli ich edytowaniem i wprowadzeniem zmian.
Kolejną usługą, którą świadczą agencje Google Ads są analiza statystyk kampanii reklamowej, a także łączenie kampanii reklamowej z systemem Google Analytics. To bardzo ważne usługi wpływające na możliwość optymalizacji naszych kampanii reklamowych. Kolejnymi elementami które wykonują agencje Google Ads jest testowanie poszczególnych typów reklam, a także tworzenie odpowiednich reklam promocyjnych. Wbrew pozorom jest to dość wymagające zadanie, a wymyślenie odpowiedniego przekazu reklamowego i wdrożenie go jest zadaniem rozbudowanym i mozolnym — biorąc pod uwagę tworzenie reklam tekstowych, graficznych czy wideo dedykowanych różnym grupom odbiorców.
Agencje Google Ads zajmują się również bardziej ogólnymi działaniami. Mogą one tworzyć całe strategie i taktyki reklamowania się naszej marki w systemie reklamowym Google Ads, dobierając odpowiednie formy czy rodzaje kampanii reklamowych. Mogą one również przeprowadzać analizę konkurencyjnych marek pod tym kątem, a także świadczyć pojedyncze usługi doradcze z zakresu kampanii reklamowych. Korzystając z usług agencji Google Ads, warto korzystać również z ich kompetencji i doświadczenia pozostawiając jak najwięcej decyzji w gestii pracowników agencji i określając jedynie cel, który chcemy osiągnąć przy pomocy takiej reklamy. Agencje Google Ads oczywiście wykonają i uwzględnią wszystkie nasze preferencje oraz wymagania, ale często warto wziąć pod uwagę opinię specjalistów.
Agencje Google Ads zajmujące się obsługą kampanii reklamowych w tym systemie promocyjnym, mogą również zaoferować dodatkowe usługi niezwiązane bezpośrednio z kampaniami reklamowymi, ale ogólnie z branżą digital marketingu. Agencje zatrudniają przeważnie pracowników o szerokich kompetencjach i chcą wykorzystać ich również do oferowania usług dodatkowych. Usługi takie mają również pozwalać stawać się agencjom bardziej konkurencyjnymi względem innych marek na rynku, a także pozwalać klientom na korzystanie z szerszej oferty.
Przede wszystkim dodatkowymi usługami, które świadczą agencje Google Ads, mogą być te związane z contentem i content marketingiem, a także usługami graficznymi. Mogą być to również usługi polegające na tworzeniu, optymalizacji i prowadzeniu mediów społecznościowych czy innych systemów reklamowych. Choć przeważnie agencje Google Ads skupiają się głównie na systemie reklamowym Google, mogą oferować również podstawowe usługi związane z tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, gdzie klient będzie mógł zamówić wraz z uruchomieniem kampanii reklamowej również witrynę na którą będzie pozyskiwany ruch z reklam w Google Ads.
Najnowsze komentarze