Czym jest agencja Google Ads

Czym jest agencja Google Ads i czym się zajmuje?

Agencje Google Ads to jedne z najbardziej specjalistycznych typów agencji na rynku marketingu internetowego. Choć stykamy się z nimi na co dzień, często nie wiemy do końca czym tak właściwie są i czym się zajmują. W tym tekście dokładnie opisujemy ten typ agencji, a także podpowiadamy jak właściwie funkcjonuje. Szczegóły poniżej

Czym jest agencja Google Ads?

Agencje Google Ads to agencje marketingu internetowego działające w sieci. Jest to tuż obok agencji marketingowych, interaktywnych i SEO jeden z coraz częściej wykorzystywanych typów agencji. Ogólnie popularność agencji Google Ads jest stosunkowo mała, ale są to agencje wyspecjalizowane w wąskim zakresie usług. Agencje Google Ads zajmują się uruchamianiem a także prowadzeniem kampanii reklamowych w systemie reklamowym Google Ads. Mogą być to marki zajmujące się jedynie tym zadaniem i skupiające się tylko na tej usłudze lub komórki dużych agencji świadczących usługi z różnych dziedzin marketingu internetowego.

Agencje Google Ads są jednymi z najbardziej specjalistycznych typów agencji na rynku. Zajmują się one wąskim zakresem prac, ale z kolei świadczą je na najwyższym możliwym poziomie. Zatrudniają przeważnie specjalistów od reklamy w systemie Google Ads którzy często posiadają certyfikaty i wysokie kompetencje w tym zakresie.

Od praktycznej strony agencje Google Ads działają tak samo jak inne agencje marketingu internetowego, a jedyną różnicą jest zakres świadczonych usług. Mogą również świadczyć one dodatkowe usługi związane z digital marketingiem, choć nie jest to regułą. Z pomocy agencji Google Ads możemy skorzystać niezależnie od tego czy jesteśmy dużą marką, małą firmą czy osobą prywatną.

Czym tak właściwie się zajmują?

Agencje Google Ads zajmują się wieloma usługami związanymi z systemem reklamowym Google Ads. Mogą one działać zarówno kompleksowo, czyli całościowo obsługiwać daną markę w zakresie reklamy internetowej lub wykonywać jedynie konkretne pojedyncze prace na zlecenie klienta.

Przede wszystkim agencja Google Ads zajmuje się tworzeniem i wstępną konfiguracją kampanii reklamowych w Google Ads. Jest to wbrew pozorom bardzo skomplikowany, trudny i newralgiczny proces od którego zależą dalsze efekty kampanii. Agencje zajmują się zatem dobraniem odpowiednich słów kluczowych pod którymi powinna być wyświetlana nasza reklama, aby najlepiej odpowiadały one charakterystyce i celowi marki. Agencje mogą również zajmować się edycją istniejących już kampanii reklamowych czyli ich edytowaniem i wprowadzeniem zmian.

Kolejną usługą, którą świadczą agencje Google Ads są analiza statystyk kampanii reklamowej, a także łączenie kampanii reklamowej z systemem Google Analytics. To bardzo ważne usługi wpływające na możliwość optymalizacji naszych kampanii reklamowych. Kolejnymi elementami które wykonują agencje Google Ads jest testowanie poszczególnych typów reklam, a także tworzenie odpowiednich reklam promocyjnych. Wbrew pozorom jest to dość wymagające zadanie, a wymyślenie odpowiedniego przekazu reklamowego i wdrożenie go jest zadaniem rozbudowanym i mozolnym — biorąc pod uwagę tworzenie reklam tekstowych, graficznych czy wideo dedykowanych różnym grupom odbiorców.

Agencje Google Ads zajmują się również bardziej ogólnymi działaniami. Mogą one tworzyć całe strategie i taktyki reklamowania się naszej marki w systemie reklamowym Google Ads, dobierając odpowiednie formy czy rodzaje kampanii reklamowych. Mogą one również przeprowadzać analizę konkurencyjnych marek pod tym kątem, a także świadczyć pojedyncze usługi doradcze z zakresu kampanii reklamowych. Korzystając z usług agencji Google Ads, warto korzystać również z ich kompetencji i doświadczenia pozostawiając jak najwięcej decyzji w gestii pracowników agencji i określając jedynie cel, który chcemy osiągnąć przy pomocy takiej reklamy. Agencje Google Ads oczywiście wykonają i uwzględnią wszystkie nasze preferencje oraz wymagania, ale często warto wziąć pod uwagę opinię specjalistów.

Usługi dodatkowe agencji Google Ads

Agencje Google Ads zajmujące się obsługą kampanii reklamowych w tym systemie promocyjnym, mogą również zaoferować dodatkowe usługi niezwiązane bezpośrednio z kampaniami reklamowymi, ale ogólnie z branżą digital marketingu. Agencje zatrudniają przeważnie pracowników o szerokich kompetencjach i chcą wykorzystać ich również do oferowania usług dodatkowych. Usługi takie mają również pozwalać stawać się agencjom bardziej konkurencyjnymi względem innych marek na rynku, a także pozwalać klientom na korzystanie z szerszej oferty.

Przede wszystkim dodatkowymi usługami, które świadczą agencje Google Ads, mogą być te związane z contentem i content marketingiem, a także usługami graficznymi. Mogą być to również usługi polegające na tworzeniu, optymalizacji i prowadzeniu mediów społecznościowych czy innych systemów reklamowych. Choć przeważnie agencje Google Ads skupiają się głównie na systemie reklamowym Google, mogą oferować również podstawowe usługi związane z tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, gdzie klient będzie mógł zamówić wraz z uruchomieniem kampanii reklamowej również witrynę na którą będzie pozyskiwany ruch z reklam w Google Ads.