specjalista Google Ads

Jak przygotować się na napływ klientów gdy specjalista Google Ads rozpoczyna Twoją kampanię?

Rozpoczęcie współpracy z specjalista Google Ads często owocuje w wiele nieprzewidzianych — często pozytywnych wydarzeń. Gdy zlecamy utworzenie kampanii reklamowej Google Ads agencji, często nie robimy nic więcej, oczekując na napływ klientów. W takiej sytuacji warto jednak przygotować się na rozpoczęcie współpracy. W tym tekście podpowiadamy o jakie elementy warto zadbać i co powinniśmy mieć na względzie, rozpoczynając promowanie się w systemie reklamowym Google Ads.

Sprawdzenie strony sprzedażowej firmy

Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy wykonać, aby przygotować się do rozpoczęcia kampanii reklamowej jest sprawdzenie naszej strony internetowej. Jest to centrum i główny punkt naszego biznesu internetowego, który musi działać niezawodnie, a także szybko i komfortowo. Rozpoczęcie promocji poprzez specjalistę Google Ads bardzo często będzie oznaczało dość szybki napływ nowych klientów. Choć nie musimy liczyć się od razu z bardzo dużym dodatkowym ruchem, w niektórych sytuacjach reklama może okazać się bardzo skuteczna już od początku promocji.

W takiej sytuacji nasza strona internetowa musi być przygotowana na przyjęcie wielu klientów. Powinniśmy zatem odpowiednio zadbać o witrynę, aby mogła ona obsłużyć wszystkich, a także nie blokowała się ani nie ulegała awarii. Poprzez to marnujemy potencjał napływu nowych klientów, którzy raczej niechętnie będą wracali na witrynę która ich zawiodła za pierwszym razem. Jeśli zatem klienci dotrą na naszą stronę internetową, a następnie nie będą mogli skorzystać z jej usług, wyrobią sobie również negatywne zdanie o naszej marce, które jest bardzo trudno zmienić.

Chcąc sprawdzić naszą witrynę internetową przede wszystkim powinniśmy sprawdzić czy hosting witryny posiada odpowiednio dobre parametry, aby strona działa nieprzerwanie pod bardzo dużym ruchem – nawet kilkukrotnie większym niż obecny. Powinniśmy również poddać przeglądowi formularze kontaktowe a także poprawność działania modułu sprzedażowego. Ciekawym rozwiązaniem będzie również zamówienie audytu strony internetowej, gdzie specjaliści sprawdzają ją pod każdym kątem i podpowiedzą, jakie elementy należy poprawić

Warto również zastanowić się czy obecny serwis internetowy podoła intensywnej kampanii w Google Ads. Jeśli zamierzamy promować się intensywnie, a także na szeroką skalę i długotrwale, często dobrym pomysłem będzie rozbudowa strony sprzedażowej z myślą o regularnym pozyskiwaniu dużej ilości odbiorców. Modernizację sklepu internetowego należy wykonać odpowiednio wcześnie, aby mieć również czas na przetestowanie nowej witryny.

Realna obsługa zamówień dzięki wsparciu specjalista Google Ads

Jeśli prowadzimy sklep internetowy, a zamówienia musimy obsługiwać w realny sposób, wraz z rozpoczęciem działań agencji Google Ads dla naszej marki powinniśmy również zwiększać nasze możliwości operacyjne. Przede wszystkim będzie oznaczało to zatowarowanie sklepu produktami, które sprzedajemy, a także zadbanie o szybką możliwość ich dostawy. Powinniśmy również pomyśleć o przygotowaniu odpowiednio dużej ilości materiałów pakujących, a także o logistyce i dystrybucji przesyłek. Najgorszą możliwą sytuacją jaka może się wydarzyć będzie brak asortymentu i konieczność kilkudniowego oczekiwania na jego sprowadzenie, co z pewnością przyczyni się do straty wielu klientów jacy zainteresowali się już naszą reklamą i weszli na naszą stronę – co jest najtrudniejszym elementem prowadzenia sklepu internetowego.

Przygotowanie większych zasobów ludzkich

Kolejnym elementem o jaki powinniśmy zadbać jeszcze przed rozpoczęciem emitowania reklamy w Google Ads przez agencję która będzie to robiła dla nas, jest przygotowanie odpowiednich zasobów ludzkich. Niezależnie od tego czy działamy samodzielnie czy zatrudniamy pracowników, a także jakiego typu produkty sprzedajemy, powinniśmy obliczyć czy aktualne zasoby ludzkie, które posiadamy będziemy mogli wykorzystać do wzmożonej pracy. Często jest jej nawet kilkukrotnie więcej w porównaniu do czasu sprzed wprowadzenia promocji kiedy nasz sklep jest promowany słabo lub nie jest reklamowany wcale.

Jeśli rozpoczęliśmy właśnie promowanie się w Google a specjalista Google Ads uruchomiła reklamę internetową, możemy skorzystać również z niezobowiązującego zatrudnienia wirtualnych asystentów. Są to osoby – freelancerzy którzy oferują swoje usługi asystenckie. Możemy kupić konkretną ilość godzin pomocy, a wirtualny asystent może zajmować się tymi wszystkimi kwestiami, które może wykonywać elektronicznie np. obsługą klientów i odpowiadaniem na zapytania czy pomocą w zarządzaniu sklepem internetowym.

Porada: Jeśli rozpoczęcie promocji w Google Ads stało się dla nas problematyczne i pozyskujemy zbyt dużo klientów, których trudno nam obsługiwać, powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z freelancerem Google Ads i poprosić o zmniejszenie intensywności działań. Specjalista Google Ads w takim wypadku ciesząc się z dużej skuteczności kampanii reklamowej którą wprowadziła, zmniejszy jedynie ilość wyświetlanych reklam i ustawi harmonogram w taki sposób, aby zmniejszyć pozyskiwanie klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *