Prowadzenie profilu marki na Facebooku ma wiele zalet. Gdy zastanawiamy się czy warto właśnie na Facebooku stworzyć główne miejsce naszej marki w sieci, warto zrobić to z kilku powodów. Choć nie jest to bezwzględnie najlepszy i jedyny słuszny pomysł, rozwiązanie takie warto rozważyć w niektórych sytuacjach, gdyż ma wiele zalet. W dalszej części tekstu przedstawiamy je wszystkie i podpowiadamy dlaczego warto tworzyć profil marki na Facebooku.
Pierwszym i jednym z największych plusów, które dotyczą prowadzenia konta marki na Facebooku jest proste zarządzanie profilem. Profil marki na Facebook możemy założyć nawet w ciągu kilkunastu minut. Nie musimy ponosić kosztów zakładania strony internetowej, a także nadzorować jej wykonania czy projektować witryny samodzielnie. Tworzenie wizytówki marki na Facebooku, która ma prezentować się w sieci, jest również łatwiejsze w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi, które nie do końca są przystosowane pod tym kątem.
Gdy już utworzymy konto marki na Facebooku, nie musimy dbać o przedłużanie własnej domeny czy zajmować się zarządzaniem witryny. Wszystkie materiały oraz oferty które chcemy zaprezentować, możemy opublikować na naszym profilu. Samo używanie Facebooka jest również intuicyjne i proste, gdyż każda osoba zna go z prywatnej perspektywy i przynajmniej w podstawowym stopniu potrafi prowadzić profil marki na Facebook.
Prowadzenie konta marki na Facebooku jest również niezwykle elastyczne. Sposób ten możemy wykorzystywać zarówno jako dodatkowe miejsce prezentacji marki w sieci jak i również jako główny profil marki na który będziemy kierowali ruch z różnych źródeł z internetu. Możemy samodzielnie zarządzać takim profilem lub zlecać jego prowadzenie agencjom marketingowym czy freelancerom gdyż na rynku znajdziemy z łatwością wiele tego typu ofert. Profil marki na Facebook możemy prowadzić również na różne sposoby oraz według naszego pomysłu i intensywności na jaką możemy sobie aktualnie pozwolić.
Facebook, który jest największym portalem społecznościowym na świecie, jest również potencjalną bazą nowych klientów. Jeśli stworzymy profil marki na Facebooku i będziemy kierowali na niego ruch, będziemy mogli również pozyskiwać dodatkowy ruch z samego portalu internetowego. Na Facebooku z pewnością wiele osób odnajdzie nasz profil w wyszukiwarce w organicznych wynikach wyszukiwania, a także zauważy naszą reklamę czy promocję. Facebook również może służyć do pozycjonowania profilu, na który będą przechodzili potencjalni klienci.
Choć trudno porównywać pozycjonowanie profilu na Facebooku i strony internetowej w Google, traktując nasz profil marki na Facebooku jedynie jako wizytówkę i nie licząc na jakikolwiek ruch organiczny, pozyskiwanie odbiorców z Facebooka będzie wartością dodaną. Gdy nie prowadzimy naszego głównego profilu marki na Facebooku, dość trudno jest nam przyciągnąć odbiorców do mniej zoptymalizowanego i czasem martwego profilu, a także nakłonić ich, aby przeszli do innej lokalizacji np. na naszą stronę internetową z niego. Prowadząc konto marki na FB, możemy sprawić, iż potencjalni użytkownicy jednym kliknięciem znajdą się na naszym głównym profilu marki w internecie i będą mogli zapoznać się z jego ofertą, a także realnie z niej skorzystać.
Sporym plusem posiadania profilu marki właśnie na Facebooku jest wiele możliwości reklamy. Dzięki temu możemy aktywnie pozyskiwać odbiorców i robić to np. poprzez:
Żadna inna platforma społecznościowa ani strona internetowa nie posiadają tak elastycznych i różnorodnych form reklamy. Dzięki Facebookowi możemy zatem docierać do potencjalnych użytkowników na różne sposoby, a także wdrażać je w zależności od naszych preferencji, celu czy możliwości jakie aktualnie posiadamy. Reklamę możemy również targetować zarówno w systemie reklamowym Facebook Ads a także naturalnie ze względu na miejsce publikacji reklamy.
Sprzedaż jest jednym z najważniejszych elementów prowadzenia marki i wie o tym każda osoba, która prowadziła swój własny biznes. Choć Facebook nie daje bezpośredniej możliwości finalizacji transakcji i nie posiada dedykowanego systemu rozliczeń, sprzedaż na nim jest wbrew pozorom bardzo prosta. Przede wszystkim możemy otworzyć nasz sklep na profilu, a także korzystać z Marketplace. Oferty możemy promować również na grupach tematycznych, które będą udostępnione, a także na naszym profilu. Możemy również korzystać z dedykowanych form reklamy produktom oraz usługom w Facebook Ads takich jak np. karuzele produktowe. W każdym z tych miejsc możemy komfortowo przedstawić dany produkt, a także podać cenę.
Osoby chcące skorzystać z naszej oferty z każdego wyżej wymienionego miejsca będą mogły wygodnie przejść do finalizacji zakupu np. na Allegro, w sklepie internetowym czy w każdym innym zewnętrznym miejscu które umożliwia przyjęcie zapłaty i złożenie zamówienia. Facebook zatem pomimo tego iż nie posiada opcji płatności i sprzedaży jak najbardziej daje możliwość prezentacji produktów i ich zakupu zewnętrznie. Dla wielu osób nie będzie to większą różnicą, w jakim systemie zrealizują zamówienie a najważniejsze dla odbiorców jest skorzystanie z odpowiednio zaprezentowanej oferty produktów.
Najnowsze komentarze