Prowadzenie profilu marki na Facebookuzić profil marki na facebook

Dlaczego warto prowadzić profil marki na Facebook?

Prowadzenie profilu marki na Facebooku ma wiele zalet. Gdy zastanawiamy się czy warto właśnie na Facebooku stworzyć główne miejsce naszej marki w sieci, warto zrobić to z kilku powodów. Choć nie jest to bezwzględnie najlepszy i jedyny słuszny pomysł, rozwiązanie takie warto rozważyć w niektórych sytuacjach, gdyż ma wiele zalet. W dalszej części tekstu przedstawiamy je wszystkie i podpowiadamy dlaczego warto tworzyć profil marki na Facebooku.

Proste zarządzanie profilem marki na Facebook

Pierwszym i jednym z największych plusów, które dotyczą prowadzenia konta marki na Facebooku jest proste zarządzanie profilem. Profil marki na Facebook możemy założyć nawet w ciągu kilkunastu minut. Nie musimy ponosić kosztów zakładania strony internetowej, a także nadzorować jej wykonania czy projektować witryny samodzielnie. Tworzenie wizytówki marki na Facebooku, która ma prezentować się w sieci, jest również łatwiejsze w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi, które nie do końca są przystosowane pod tym kątem.

Gdy już utworzymy konto marki na Facebooku, nie musimy dbać o przedłużanie własnej domeny czy zajmować się zarządzaniem witryny. Wszystkie materiały oraz oferty które chcemy zaprezentować, możemy opublikować na naszym profilu. Samo używanie Facebooka jest również intuicyjne i proste, gdyż każda osoba zna go z prywatnej perspektywy i przynajmniej w podstawowym stopniu potrafi prowadzić profil marki na Facebook.

Elastyczność profilu marki na Facebook

Prowadzenie konta marki na Facebooku jest również niezwykle elastyczne. Sposób ten możemy wykorzystywać zarówno jako dodatkowe miejsce prezentacji marki w sieci jak i również jako główny profil marki na który będziemy kierowali ruch z różnych źródeł z internetu. Możemy samodzielnie zarządzać takim profilem lub zlecać jego prowadzenie agencjom marketingowym czy freelancerom gdyż na rynku znajdziemy z łatwością wiele tego typu ofert. Profil marki na Facebook możemy prowadzić również na różne sposoby oraz według naszego pomysłu i intensywności na jaką możemy sobie aktualnie pozwolić.

Facebook to też potencjalna baza klientów

Facebook, który jest największym portalem społecznościowym na świecie, jest również potencjalną bazą nowych klientów. Jeśli stworzymy profil marki na Facebooku i będziemy kierowali na niego ruch, będziemy mogli również pozyskiwać dodatkowy ruch z samego portalu internetowego. Na Facebooku z pewnością wiele osób odnajdzie nasz profil w wyszukiwarce w organicznych wynikach wyszukiwania, a także zauważy naszą reklamę czy promocję. Facebook również może służyć do pozycjonowania profilu, na który będą przechodzili potencjalni klienci.

Choć trudno porównywać pozycjonowanie profilu na Facebooku i strony internetowej w Google, traktując nasz profil marki na Facebooku jedynie jako wizytówkę i nie licząc na jakikolwiek ruch organiczny, pozyskiwanie odbiorców z Facebooka będzie wartością dodaną. Gdy nie prowadzimy naszego głównego profilu marki na Facebooku, dość trudno jest nam przyciągnąć odbiorców do mniej zoptymalizowanego i czasem martwego profilu, a także nakłonić ich, aby przeszli do innej lokalizacji np. na naszą stronę internetową z niego. Prowadząc konto marki na FB, możemy sprawić, iż potencjalni użytkownicy jednym kliknięciem znajdą się na naszym głównym profilu marki w internecie i będą mogli zapoznać się z jego ofertą, a także realnie z niej skorzystać.

Facebook to wiele możliwości reklamy

Sporym plusem posiadania profilu marki właśnie na Facebooku jest wiele możliwości reklamy. Dzięki temu możemy aktywnie pozyskiwać odbiorców i robić to np. poprzez:

  • Facebook Ads
  • reklamę na grupach
  • Social Selling
  • Marketplace
  • reklamę barterową
  • współpracę z influencerami

Żadna inna platforma społecznościowa ani strona internetowa nie posiadają tak elastycznych i różnorodnych form reklamy. Dzięki Facebookowi możemy zatem docierać do potencjalnych użytkowników na różne sposoby, a także wdrażać je w zależności od naszych preferencji, celu czy możliwości jakie aktualnie posiadamy. Reklamę możemy również targetować zarówno w systemie reklamowym Facebook Ads a także naturalnie ze względu na miejsce publikacji reklamy.

Prosta sprzedaż na Facebook

Sprzedaż jest jednym z najważniejszych elementów prowadzenia marki i wie o tym każda osoba, która prowadziła swój własny biznes. Choć Facebook nie daje bezpośredniej możliwości finalizacji transakcji i nie posiada dedykowanego systemu rozliczeń, sprzedaż na nim jest wbrew pozorom bardzo prosta. Przede wszystkim możemy otworzyć nasz sklep na profilu, a także korzystać z Marketplace. Oferty możemy promować również na grupach tematycznych, które będą udostępnione, a także na naszym profilu. Możemy również korzystać z dedykowanych form reklamy produktom oraz usługom w Facebook Ads takich jak np. karuzele produktowe. W każdym z tych miejsc możemy komfortowo przedstawić dany produkt, a także podać cenę.

Osoby chcące skorzystać z naszej oferty z każdego wyżej wymienionego miejsca będą mogły wygodnie przejść do finalizacji zakupu np. na Allegro, w sklepie internetowym czy w każdym innym zewnętrznym miejscu które umożliwia przyjęcie zapłaty i złożenie zamówienia. Facebook zatem pomimo tego iż nie posiada opcji płatności i sprzedaży jak najbardziej daje możliwość prezentacji produktów i ich zakupu zewnętrznie. Dla wielu osób nie będzie to większą różnicą, w jakim systemie zrealizują zamówienie a najważniejsze dla odbiorców jest skorzystanie z odpowiednio zaprezentowanej oferty produktów.