Zlecenie poprowadzenia kampanii reklamowej w Google Ads freelancerowi to bardzo popularne posunięcie. Przeważnie pozostawiamy jednak wszystkie decyzje po stronie specjalisty, zdając się na jego doświadczenie. Warto jednak poznać wszystkie formy reklamy, jakie oferuje program reklamowy Google Ads i samodzielnie wybrać te, które najlepiej będą odpowiadały naszej marce. Jak zatem to zrobić i jakie typy reklamy mamy do wyboru? Szczegóły poniżej.
Pierwszym i zdecydowanie najpopularniejszym typem reklamy w Google Ads są płatne wyniki wyszukiwania. Są to tworzone wyniki wyszukiwania w systemie reklamowym Google Ads i wyświetlane na eksponowanych miejscach w wyszukiwarce Google. Chcąc zatem znaleźć się nad organicznymi wynikami wyszukiwania lub pod nimi w wyszukiwarce nie musimy pozycjonować naszej strony internetowej. W tym celu wystarczy stworzyć wynik oraz zapłacić za jego wyświetlenie. Płatności w tej formie reklamy odbywają się za kliknięcie w link i przejście użytkownika na naszą stronę internetową. Koszt kliknięcia przeciętnie waha się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych, a jego cena zależy od popularności hasła pod którym go wyświetlamy, popularności kategorii tematycznej czy popytu na reklamę.
Płatny wynik wyszukiwania nie różni się niczym oprócz adnotacji “reklama” od standardowego wyniku wyszukiwania. Jest to dobry pomysł na promocję marki w sieci jeśli chcemy trafić do osób wyszukujących konkretne słowa kluczowe lub zwroty. Jest to również najprostszy sposób reklamy internetowej w Google Ads, który pozwala po prostu w krótkim czasie i komfortowo pozyskiwać ruch na naszą stronę internetową. Warto wybierać go gdy posiadamy landing page, a także zależy nam na krótkotrwałej kampanii reklamowej i pozyskaniu konkretnej ilości odbiorców. Płatne wyniki wyszukiwania powinny być też podstawą wszystkich działań w systemie Google Ads i to właśnie od nich powinniśmy rozpoczynać reklamowanie się w sieci.
Reklama banerowa w Google Display Network to reklama polegająca na wyświetlaniu banerów w sieci partnerów Google. Jest to sieć stron internetowych osób i marek współpracujących z Google, użyczających Google Ads miejsca reklamowego. Do sieci tej należy wiele milionów stron na całym świecie. Reklamy jakie mamy do wyboru to różnego rodzaju banery. Mogą być to banery:
Kampania Google Display Network polega na wyświetlaniu naszych reklam na stronach partnerów Google osobom, które spełniają nasze warunki targetowania. Ten rodzaj reklamy, warto wdrażać przede wszystkim jeśli zależy nam na zaawansowanej formie reklamy. Banery o różnych wielkościach i typach dają praktycznie nieskończone możliwości zaprezentowania produktów i marek. Dzięki temu będziemy mogli dobrze zaprezentować nasze produkty i w ten sposób wykorzystać potencjał danego produktu lub usługi. Często tylko w formie graficznej lub wideo możemy dokonać skutecznej prezentacji, zachęcając odbiorców do zakupu. Google Display Network warto również włączyć do naszej kampanii reklamowej jeśli nasza grupa docelowa jest bardzo mała gdyż w ten sposób sprytnie ją powiększymy a reklama dotrze do większego grona odbiorców.
Reklama w Google Ads na YouTube to możliwość wyemitowania banerów reklamowych na tym serwisie, a także nagrań wideo. Są one prezentowane przed, w trakcie oraz po wyświetleniu danego filmiku i opcjonalnie są możliwe do pominięcia lub konieczne do całkowitego obejrzenia. Ich długość również uzależniona jest od naszych preferencji i może wynosić od kilku do kilkunastu sekund.
Reklamę wideo na YouTube, warto wybierać przede wszystkim jeśli zależy nam na formie wideo, gdyż serwis ten jest najlepiej przystosowany do emitowania takich nagrań. Radzi sobie z nimi znacznie lepiej niż witryny internetowe w sieci partnerskiej Google Display Network. Z tej formy reklamy warto również korzystać jeśli w ten sposób najlepiej jest nam zaprezentować nasze produkty lub usługi, które są np. skomplikowane, efektowne czy wymagają pełnej prezentacji.
Kampania Google Shopping to typ kampanii reklamowej w Google Ads który dedykowany jest sklepom internetowym chcącym promować swoje produkty. Kampania ta polega na wyemitowaniu plansz produktowych z konkretnymi produktami zawierającymi szczegółowe informacje o nich. Plansze takie są dużo bardziej czytelniejsze aniżeli spoty czy banery reklamowe. Plansze produktowe mogą być zarówno statyczne jak i interaktywne. Uczestnicząc w tej formie kampanii reklamowej, nasze produkty znajdują się również w zakładce Google Zakupy, gdzie będą mogły być wyszukiwane.
Ten rodzaj kampanii reklamowej będzie doskonałym sposobem na reklamowanie konkretnych produktów z naszego sklepu internetowego jeśli chcemy używać reklamy internetowej właśnie do tego celu. Dostosowanie charakteru i formy reklamy do produktów w sprawia, iż możemy zaprezentować się dokładniej, a także skutecznie przekonać odbiorców do ich zakupu. Jeśli zatem prezentujemy konkretne produkty, które można kupić w naszym sklepie internetowym, w pierwszej kolejności warto stawiać właśnie na kampanię Google Shopping. Możemy w tej opcji wykorzystywać też remarketing i wyświetlać konkretne produkty osobom, które były na naszej stronie i przeglądały je lub wkładały do koszyka — co znacznie podnosi skuteczność reklamy.
Najnowsze komentarze