agencji google ads

Wybór dobrej agencji Google Ads?

Wybór odpowiedniej agencji Google Ads to dość trudne zadanie. Można pokusić się również o stwierdzenie, iż jest to nieco trudniejsze niż w przypadku tak popularnych agencji jak agencje marketingowe czy SEO. W dalszej części tekstu podpowiadamy na jakie elementy warto zwrócić szczególną uwagę, a także jak dobrze wybrać agencję Google Ads która będzie zajmowała się naszą kampanią reklamową w Google.

Stwórz szeroką pulę agencji Google Ads 

Pierwszym krokiem do wybrania dobrej agencji Google Ads, która poprowadzi naszą kampanię reklamową, jest stworzenie szerokiej puli różnych agencji, które będą spełniały nasze oczekiwania. Z puli będziemy wybierali jedną agencję która zajmie się promocją naszej marki. Przede wszystkim, warto do puli tej wybrać kilka – kilkanaście najbardziej ciekawych, obiecujących czy zachęcających agencji Google Ads, które następnie będziemy porównywali. Przede wszystkim należy automatycznie rezygnować z tych które budzą nasze wątpliwości np. co do jakości, legalności działania czy w inny sposób. Na rynku jest ich na tyle dużo iż nie powinniśmy mieć problemu ze stworzeniem takiej puli.

Doświadczenie i renoma

Jeśli stworzyliśmy już pulę agencji Google Ads, które znaleźliśmy np. na social mediach czy w wyszukiwarce Google, powinniśmy sprawdzić ich doświadczenie oraz renomę. Doświadczenie możemy sprawdzić w zakładce rekomendacji, gdyż wszystkie najlepsze agencje Google Ads chwalą się swoimi klientami, współpracami czy projektami które prowadziły. Dowiemy się również w tej sekcji ile czasu na rynku działa dana agencja, a także jakiego typu projekty prowadziła.

Przydatną podpowiedzią może okazać się wybór agencji mających doświadczenie w tworzeniu kampanii reklamowych w danej branży — co jednak nie oznacza automatycznie, iż agencje bez takiego doświadczenia branżowego będę gorsze. Zwracając uwagę na renomę, warto również wybierać agencje Google Ads które mają status “Partner Google”. Jest to status nadawany przez Google agencjom, które zatrudniają odpowiednią ilość pracowników z certyfikatami Google potwierdzającymi poziom ich kompetencji.

Recenzje i opinie

Kolejnym elementem który warto wziąć pod uwagę podczas wybierania najlepszych agencji które zajmą się stworzeniem naszej kampanii reklamowej w Google Ads, jest sprawdzenie recenzji i opinii na temat poszczególnych marek. Warto robić to wielu różnych niezależnych źródłach, aby uniknąć prób manipulacji, a opinie takie możemy sprawdzać np. na:

  • wizytówkach Google Maps
  • forach internetowych
  • grupach tematycznych w social mediach
  • portalach branżowych

Aby poznać opinie o konkretnych agencjach Google Ads, możemy również poprosić o wyrażenie swojego zdania naszych znajomych czy kontrahentów i znajomych z branży. Możemy również kontaktować się z osobami, które są aktualnie klientami danej agencji lub dla których dana agencja prowadziła kampanie reklamowe w przeszłości. Poznanie wielu niezależnych opinii i recenzji danej agencji Google Ads z pewnością pozwoli nam wyrobić sobie pewne zdanie o konkretnej marce, które będzie wpływało na podjęcie naszej decyzji.

Cena

Niebagatelnym czynnikiem, który również w istotny sposób wpływa na podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy z konkretną agencją Google Ads jest cena. Branża digital marketingu jest na tyle elastyczna, iż ceny za podobne usługi, mogą różnić się między sobą nawet wielokrotnie. Warto zatem znajdując odpowiednie agencje Google Ads oferujące taki sam zakres usług jaki nam odpowiada, sprawdzić ich cenniki. Będziemy mogli zatem porównać najlepsze agencje o podobnej renomie czy zakresie usług pod kątem ceny.

Jeśli mamy do wyboru kilka podobnych agencji Google Ads, warto wybrać tę najtańszą, gdyż w ten sposób będziemy mogli przeprowadzić więcej działań promocyjnych. Nie warto jednak kierować się tylko i wyłącznie ceną, gdyż usługi najtańszych agencji, mogą być niezadowalające i stracimy w ten sposób większą ilość środków, niż wybierając od razu drogą ale jakościową agencję Google Ads.

Indywidualna oferta

Jeśli w naszej puli pozostało już jedynie kilka interesujących nas agencji Google Ads, warto skontaktować się z nimi i poprosić ich o indywidualną wycenę. W e-mailu który prześlemy do danej agencji, warto opisać na czym nam zależy i poprosić o przygotowanie cennika. Warto również zaznaczyć – jeśli planujemy długofalową współpracę iż zależy nam na długoterminowej umowie, co jeszcze bardziej powinno obniżyć koszty promocji. Bardzo często indywidualnie przygotowana oferta może znacząco różnić się na korzyść od ogólnego oficjalnego dostępnego cennika.

Dobrym pomysłem jest również próbowanie negocjowania stawek, co również w pewnej ilości przypadków może zakończyć się sukcesem i pozwolić nam zaoszczędzić sporo środków. Poproszenie o przygotowanie indywidualnej oferty agencji Google Ads  może również zaowocować w bardzo ciekawe propozycje, których nie braliśmy do tej pory pod uwagę np. pod względem jakości czy szerokości promocji naszej marki. W ten sposób mając konkretne propozycje wartych uwagi agencji Google Ads będziemy mogli wybrać tę która oferuje nam najlepszy tryb współpracy.