google ads

Czym jest i jakie zalety ma system reklamowy Google Ads?

System reklamowy Google Ads to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych systemów reklamy internetowej w sieci. Jest on szeroko wykorzystywany przez wszystkie największe marki, które doskonale znają zalety tego sposobu reklamy, ale w dalszym ciągu dla wielu osób ten system stanowi pewnego rodzaju zagadkę. W tym tekście odpowiadamy zatem czym jest system reklamowy Google Ads a także jakie zalety posiada.

System reklamowy Google Ads

System reklamowy Google Ads to system reklamowy od marki Google, który pozwala na emitowanie reklam w tych wszystkich miejscach w internecie, które są związane z Google. System jest ogólnodostępny dla wszystkich osób i umożliwia wdrożenie różnych kampanii reklamowych. Możemy zaliczyć do nich kampanie:

  • płatnych wyników wyszukiwania
  • Google Display Network
  • video YouTube
  • Google Shopping

Poszczególne kampanie reklamowe umożliwiają wyemitowanie reklam w wyszukiwarce Google takich jak płatne wyników wyszukiwania, banerów reklamowych w formie tekstowej, graficznej i wideo na stronach partnerów Google i na YouTube, a także karuzeli produktowych i pojawienie się naszego produktu w zakładce Google Zakupy.

Sam system reklamowy Google Ads jest największym tego typu systemem w sieci. Oprócz wielu form reklamy daje on również możliwości wyboru harmonogramu emisji reklamy, elastycznego zarządzania budżetem czyli np. stawkami za reklamę, a także targetowania dzięki któremu możemy samodzielnie na podstawie wielu parametrów określić osoby, którym chcemy emitować naszą reklamę internetową. System reklamowy Google Ads może służyć zarówno do przeprowadzania pojedynczych i niezobowiązujących kampanii reklamowych, a także być wykorzystywany do długofalowego reklamowania naszej marki w sieci.

System Google Ads umożliwia również przeprowadzenie remarketingu, czyli reklamy wtórnej. Polega on na zainstalowaniu piksela śledzącego na naszej stronie internetowej a następnie stworzeniu w systemie reklamowym grupy odbiorców — osób które odwiedziły naszą stronę internetową. Remarketing jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy internetowej, gdyż dzięki niej możemy docierać do osób interesujących się daną kategorią tematyczną, które znają już naszą markę.

corporate management strategy solution branding concept

Google Ads umożliwia również opcjonalnie różne typy rozliczania się – za wyświetlanie reklam oraz za kliknięcie w link, a także elastyczne ustawienia płatności, gdzie możemy zdefiniować np. maksymalną cenę wyemitowania reklamy, ogólny koszt kampanii reklamowej czy maksymalny dzienny koszt promocji. Wszystko to sprawia, iż w systemie reklamowym Google Ads możemy reklamować się w sposób dostosowany do naszych możliwości finansowych, czerpiąc jednocześnie te same korzyści co inne duże marki wydające bardzo duże sumy na reklamę.

Zalety Google Ads

Pierwszą zaletą systemu reklamowego Google Ads jest bardzo duży wybór różnych kampanii reklamowych i form promocji. Do dyspozycji otrzymujemy praktycznie nieskończoną ilość konfiguracji reklamy, którą dzięki temu możemy dopasować dobrze do naszej marki, a także celu, jaki chcemy osiągnąć. Przedstawienie odpowiedniego przekazu reklamowego w konkretnej grupie docelowej będzie wpływało na poziom skuteczności reklamy, a także pozytywny odbiór naszej marki. Dzięki dużej ilości form reklamy możemy również elastycznie i w nieskrępowany sposób zaprezentować naszą ofertę.

Dużym plusem reklamy w Google Ads jest również możliwość bardzo dokładnego targetowania odbiorców i tworzenia różnorodnych grup docelowych. Dzięki temu możemy testować różne grupy odbiorców, a także tworzyć różne targety, do których będziemy kierowali inny przekaz reklamowy. Będzie wiązało się to z większą skutecznością reklamy, a także jej wydajnością. Przełoży się to bezpośrednio na efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego, który będziemy przeznaczali jedynie na działania promocyjne o dużym prawdopodobieństwie powodzenia.

group of diverse people having a business meeting 1

Jednym z największych plusów reklamy w systemie reklamowym Google Ads jest możliwość skorzystania z pomocy specjalisty Google Ads — freelancera zajmującego się tworzeniem i prowadzeniem kampanii reklamowych dla klientów w tymże systemie reklamowym. Nie musimy znać się na marketingu internetowym, a także Google Ads aby móc zlecić promocję naszej marki w tym systemie i czerpać wszystkie profity, jakie płyną z tego sposobu promocji. Współpraca z freelancerem jest bardzo prosta i możliwa dla wszystkich osób bez względu na wielkość promocji czy charakter marki.

System reklamowy Google Ads będzie również bardzo korzystny gdy chcemy promować się na dużą skalę i zależy nam na jak najlepszych wynikach. Przy jego pomocy możemy docierać do nieograniczonej wręcz grupy odbiorców. Wyszukiwarka Google, a także inne miejsce związane z tą marką gromadzą miliardy użytkowników na całym świecie. Jest to bardzo ważne szczególnie przy wąskiej grupie targetowania osób, które muszą spełniać niezwykle szczegółowe wymagania. W takiej sytuacji będziemy mieli do dyspozycji nadal spore grupy odbiorców wśród których będziemy mogli się komfortowo reklamować.