landing-page

Landing page i strona firmowa marki — Czym są i kiedy wybrać konkretną z nich

Landing page i strona firmowa marki to dwa najpopularniejsze typy witryn, które wybieramy, chcąc reklamować się w Internecie. Przeważnie nie wiemy, na który rodzaj strony postawić, a szczególne dylematy dopadają nas na początku naszej sprzedaży w Internecie, kiedy jedynie naszym celem jest sama sprzedaż. W tym tekście przedstawiamy, czym jest strona marki, a także landing page i podpowiadamy, w których sytuacjach warto stawiać na prostą wizytówkową stronę, a w których najbardziej rozbudowany serwis internetowy.

Spis treści:

Czym jest strona internetowa marki?

Strona internetowa marki to witryna w sieci, na której znajdują się wszystkie najważniejsze informacje o danej firmie. Najczęściej taka strona internetowa występuje w prostej wizytówkowej w formie. Składa się ona ze strony głównej, a także z kilku podstron, które rozwijają bardziej konkretne tematy związane z naszą marką takie jak np. asortyment, oferta, kontakt, baza wiedzy czy historia marki. Strony firmowe mogą być również bardziej rozbudowane i posiadać moduł bloga, czy sklepu internetowego, w którym będziemy mogli sprzedawać.

Strony firmowe w sieci są najczęściej aktualizowane co pewien czas, a ich zadaniem jest dokładne zaprezentowanie marki i udzielenie odbiorcom tych wszystkich informacji, których mogą poszukiwać. Strona internetowa służy zatem w różnych celach – informacyjnych, sprzedażowych, promocyjnych czy kontaktowych. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj również forma witryny internetowej. Strona ma prezentować się w sposób profesjonalny budzący zaufanie i zachęcający do skorzystania z usług. W tym celu wykorzystuje się rozbudowane i nowoczesne szablony, kolorystykę marki, czy dodatkowe elementy urozmaicające witrynę.

Stronę internetową marki buduje się przede wszystkim z myślą o długiej perspektywie. Stronę pozycjonuje się, a także ulepsza i sprawia aby zyskiwała na widoczności wyszukiwarce Google i znajdowała się na wysokich pozycjach w naszej kategorii tematycznej. Dzięki temu ma zapewnić nam pozyskiwanie ruchu organicznego i nowych osób, które poszukują w sieci konkretnych informacji. Pozycjonowanie strony internetowej jest również jednym z najpopularniejszych sposobów w marketingu internetowego i witryny marki często powstają w takim celu.

Kiedy zbudować serwis internetowy marki?

Na serwis internetowy marki, czyli zwykłą standardową stronę internetową firmy powinniśmy stawiać, wtedy kiedy chcemy działać długoterminowo i długofalowo. W takiej sytuacji powinniśmy od razu rozpocząć budowanie pozytywnego wizerunku marki i całej infrastruktury — również tej cyfrowej. Budowa serwisu internetowego marki oraz następnie jego udoskonalanie będzie dużo lepszym pomysłem, niż skupienie się konkretnie na samej sprzedaży. Dzięki temu uzyskamy wiele innych profitów z posiadania obszernej strony internetowej, która będzie lepiej sprawdzała się w takiej sytuacji.

Ze standardowego serwisu internetowego warto również korzystać, jeśli nie wyróżniamy konkretnego produktu i nie faworyzujemy go, a sprzedajemy duże ilości towarów. Możemy zatem w takiej sytuacji świadczyć kompleksowe usługi. Produkty powinniśmy zatem zaprezentować w odpowiednim module lub w formie sklepu internetowego.

Tradycyjne strony marki w sieci będą również najlepszym wyborem, jeśli chcemy osiągnąć kilka innych celów naszej reklamy w Internecie. Mogą być to zarówno cele sprzedażowe, informacyjne i komunikacyjne. Jeśli chcemy zarówno sprzedawać produkty, udzielać informacji o nich, a także nawiązywać kontakt z naszymi klientami, czy prowadzić firmowego bloga, zdecydowanie najlepszym pomysłem będzie tradycyjna strona firmowa. Witryny umożliwiają skuteczne osiąganie dwóch lub więcej celów z uwagi na charakter witryny. W takich sytuacjach warto stawiać na tradycyjne serwisy firmowe – nawet te najprostsze.

Serwis marki warto wybierać jeśli chcemy pozycjonować naszą stronę internetową i reklamować się głównie poprzez SEO i wyszukiwarkę Google. W takiej sytuacji strona internetowa marki daje nam dużo większe możliwości pozycjonowania i promowania w Google. Sam landing page, który jest skromny i minimalistyczny, nie nadaje się przeważnie do pozycjonowania, które z założenia faworyzuje długie, rozbudowane i wartościowe witryny dające wiele korzyści odbiorcom.

Czym jest landing page?

Landing page to strona lądowania na którą pozyskujemy ruch z Internetu. Jest to jedna strona internetowa bez dodatkowych podstron czy menu. Landing page ma przedstawić główny produkt i sprzedać go.

Strona landing page charakteryzuje się przede wszystkim minimalizmem i prostą ścieżką prowadzącą do konwersji. Wszystkie informacje umieszczone są na niej w hierarchii od najstarszych do najważniejszych i najbardziej szczegółowych. Każdy krok wraz z przechodzeniem po stronie niżej prowadzi nas do kolejnego etapu, który ma na celu spowodować konwersję. W tym celu używane są konkretne moduły, jakie możemy zamieszczać na naszym landing page, pamiętając, iż jest to witryna będąca jedną stroną bez innych zakładek.

Na landing page przede wszystkim musimy umieścić moduł informacyjny, w którym odbiorca uzyska wszelkich informacji, w jakim celu znalazł się na naszej stronie, co mu proponujemy, a także, dlaczego powinien skorzystać z naszej propozycji. Oprócz dokładnego opisu produktu lub usługi którą chcemy sprzedać powinniśmy również wyeliminować wszystkie wątpliwości zakupowe. W tym celu można wykorzystać dział FAQ, czyli sekcję najpopularniejszych krótkich pytań i odpowiedzi.

Na landing page nie powinniśmy zapominać również o dziale kontaktu, gdzie damy możliwość skontaktowania się z nami lub marką. Może w tym miejscu znajdować się nasz numer telefonu, adres e-mail, czy formularz kontaktowy. Warto również postawić na nowoczesne rozwiązania, takie jak messenger czy komunikatory. Ostatni modułem, który powinien znajdować się najniższej – na samym dole landing page jest przycisk konwersji wraz z wezwaniem do działania typu call to action. Elementy te wbrew pozorom powinny być przemyślane, a także zoptymalizowane. Przycisk konwersji powinien być widoczny i wyróżniony, a także jasno informować, do czego służy i na co decyduje się nasz klient np. do zapisania się do newslettera lub zakupu. Wezwanie do działania również powinno być wyróżnione, tak aby dopingować klienta do działania.

Przede wszystkim największym plusem witryn landing page jest ich optymalizacja pod kątem konwersji. Są one stworzone i optymalizowane aby osiągały jeden konkretny wyznaczony przez nas cel. Następnie są dostosowane pod każdym innym kątem np. informacyjnym, user experience czy sprzedażowym, aby zachęcały do wykonania konkretnej czynności z myślą, o której sprowadziliśmy ruch z internatu na naszą witrynę. Landing page  wyróżniają się zatem pod kątem współczynnika konwersji, który jest znacznie wyższy, niż na tradycyjnych stronach internetowych.

Kiedy stworzyć landing page?

Landing page będzie bardzo dobrym wyborem w kilku sytuacjach. Choć nie sprawdzi się przy wszystkich celach, jakie chcemy zrealizować z naszą marką w Internecie, w niektórych będzie to dużo lepszy pomysł niż zwykła strona.

Stronę lądowania, warto wykorzystywać przede wszystkim jeśli nie zależy nam na sprzedaży jednego konkretnego produktu lub usług. Dzięki temu będziemy mogli poświęcić całą stronę internetową tylko i wyłącznie na przedstawienie produktu, a następnie sprzedaż. Jeśli zatem zależy nam na konwersji np. sprzedaży konkretnego przedmiotu, warto postawić na landing page i skupić się na tego typu promocji.

Kolejna sytuacja, w której powinniśmy używać strony lądowania jest przeprowadzanie krótkich okresowych kampanii reklamowych. W takiej sytuacji nie powinniśmy budować nowego serwisu czy edytować strony marki, a stworzyć dedykowaną stronę dla usługi lub produktu który chcemy sprzedać. W takiej sytuacji będzie ona pozyskiwana ruch i informowała o danym produkcie, a po zakończeniu projektu oraz kampanii reklamowej możemy łatwo ją usunąć.

Chęć zwiększenia konwersji to kolejny powód, dla którego powinniśmy używać właśnie stronę lądowania, a nie witryny marki. Jeśli w głównej mierze zależy nam na konwersjach np. na sprzedażach, powinniśmy wykorzystywać landing page. Strony internetowe zoptymalizowane pod tym kątem będą dawały dużo lepsze rezultaty. Jeśli zatem zamierzamy prowadzić konkretny projekt w Internecie i zastanawiamy się, jaki typ strony wybrać, w takiej sytuacji warto postawić na landing page.

Landing page warto wybierać w sytuacji, kiedy prowadzimy wiele różnych projektów i jedynie zależy nam na zarabianiu pieniędzy. Jeśli nie chcemy budować globalnej marki, jej wizerunku, a także działać długofalowo w Internecie, nie powinniśmy tracić czasu, siły a także funduszy na budowanie serwisów internetowych. Stronę lądowania jest zbudować dużo łatwiej, niż stronę marki. W wielu przypadkach możemy zbudować ją samodzielnie nawet bez wydawania pieniędzy lub przy małym budżecie. To wszystko sprawia, że jeśli mamy do zrealizowania konkretnie terminowy projekt, na którym chcemy zarobić, ale wiemy, że nie będziemy go kontynuować w przyszłości wybór strony lądowania wydaje się idealnym rozwiązaniem.

Porada: Niezależnie od tego, czy wybieramy stronę marki, czy landing page, zdecydowanie warto skontaktować się z agencją marketingową lub SEO jeśli zależy nam na jakości obu tych stron, warto zastanowić się nad zleceniem ich wykonania profesjonalistom. Tak stworzone witryny będą dostosowane do naszych preferencji, celu czy sposobu reklamy. Dzięki temu będą dużo skuteczniejsze, niż szablony dostępne za darmo w Internecie lub tanie automatyczne rozwiązania z sieci.

Podsumowanie

Strony internetowe marki w sieci to rozbudowane serwisy internetowe, które mają kompleksowo przedstawić naszą ofertą i pomagać osiągać nam różne cele. Landing page to strony lądowania przeciwne do strony internetowej zawierające najważniejsze informacje odnośnie danego produktu lub projektu. Jedynym celem landing page jest konwersja i przekonanie odbiorcy do wykonania konkretnej czynności np. zakupu.

Strony internetowe powinniśmy wybierać w sytuacjach gdy chcemy działać długofalowo, a także budować silną markę internetową. Strony lądowania warto wybierać z kolei w sytuacjach, kiedy zależy nam głównie na sprzedaży lub chcemy działać w krótki z góry jasno określony sposób np. pozyskując ruch internetowy z sieci.