Działania marketingowe cały czas muszą dostosowywać się do zmieniających się zachowań klientów. A ci są coraz bardziej niecierpliwi i niewątpliwie jeszcze bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Firmy szukają rozwiązań, które pomogą im wybić się z tłumu konkurencji i znaleźć lojalnych klientów. Pozostaje pytanie, jak to zrobić? Jakie narzędzia marketingu internetowego będą pomocne w 2022 roku? I jak z nich skuteczne skorzystać?
Już od czasu algorytmu Panda treść obecna w sieci zaczęła mieć większe znaczenie. Oryginalne i wartościowe artykuły zaczęły przodować w wyszukiwarkach i zajmować pierwsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Do dziś nic się nie zmieniło. Jest tylko trochę ciężej stworzyć ciekawą treść, która mocno wyróżni się z zestawu innych publikowanych w internecie treści.
W jaki sposobów wykorzystać marketing internetowy przy pomocy contentu? Przede wszystkim skup się na tym, kim jest Twoja grupa docelowa. Odpowiedz sobie na pytania:
• W jakim wieku jest Twój idealny klient?
• Jakie ma potrzeby?
• Jakie są jego pragnienia?
• W jakich miejscach w sieci przebywa najczęściej?
• Co jest dla niego ważne? Jakie wartości wyznaje?
To pierwszy krok do stworzenia ciekawej treści, dopasowanej do czytelników. Drugim jest dokładna analiza konkurencji i nie kopiowanie tego, co już było. Pamiętaj, że nie musisz się zaraz wyróżniać innym sposobem myślenia. Możesz stać się firmą wyznającą określone wartości, które wyznaje również ich grupa docelowa. Twoim celem powinno być zdobycie sympatii potencjalnych klientów – wówczas znacznie łatwiej jest ich przekonać do kupna czegoś od Ciebie.
Wartościowy content sam jednak nie osiągnie wymarzonych rezultatów. Musi on zostać dobrze wypromowany, dokładnie w tych miejscach w sieci, w których przebywają Twoi odbiorcy. Może to być blog firmowy (ale dobrze wypozycjonowany lub z grupą lojalnych czytelników), mogą to być media społecznościowe, a nawet e-mail czy sms marketing. Bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Zadbaj również o dobrą porę dnia, tak aby mieli oni czas na przeczytanie czy posłuchanie tego, co masz im do powiedzenia.
Marketing internetowy w 2022 roku powinien opierać się również na nieco starszych, ale równie skutecznych działaniach. E-mail marketing to niezwykle osobiste narzędzia marketingu, które pozwoli Ci dotrzeć do tych odbiorców, którzy wcześniej wyrazili chęć na otrzymywanie wiadomości od Ciebie. To nie tylko dobry sposób na promowanie Twoich produktów i usług, ale również na nawiązanie intymnej i wyjątkowej relacji z grupą docelową.
Plusem wiadomości mailowych jest to, że możesz prowadzić konwersację ze swoimi czytelnikami, odpisując im na maile. Marketing internetowy w takie formie z pewnością wzbudzi sympatię odbiorców i pokaże Twoją firmę w pozytywnym świetle. Pamiętaj tylko, aby odpowiadać na każdą wiadomość, bo brak działania z Twojej strony nadszarpnie wizerunek firmy bardzo szybko.
Niedoceniany, bo kojarzymy go głównie z drogimi SMS wysyłanymi przez firmy, na które nie wyraziliśmy zgody. Ale jeśli tylko firma będzie przestrzegać wszystkich zasad związanych z pozyskiwaniem danych osobowych i będzie wysyłać te krótkie wiadomości tylko po uzyskaniu zgody – to to narzędzie marketingu internetowego może Cię naprawdę zaskoczyć.
Jego największą zaletą jest wysoki współczynnik otwarcia wiadomości. Wynosi on ponad 90%, co czyni go wygranym w kategorii narzędzi marketingowych. SMSy kojarzą nam się z prywatnością i intymnymi wiadomościami, w dodatku wywołują w nas uczucie pilności. Dzięki temu firmy, które korzystają z tej formy komunikacji mogą zjednać sobie spore grono lojalnych odbiorców.
Należy jednak wiedzieć, że nie należy przesadzać. Zanim zdecydujesz się na marketing internetowy przy pomocy SMS-ów promocyjnych dokładnie zbadaj rynek. Sprawdź, jakie wiadomości chcieliby otrzymywać Twoi klienci i kiedy. Określ również częstotliwość wysyłki. W tym przypadku mniej oznacza więcej zadowolonych klientów.
Korzystają z nich praktycznie wszyscy Twoi klienci. To potężne narzędzia marketingu internetowego, które sprawdzi się również w 2022 roku. Regularne publikowanie postów na facebooku, instastories na instagramie czy ciekawych filmów na Youtubie pokaże, że jesteś marką, która nadąża za swoimi klientami i faktycznie stara się zaspokoić ich potrzeby. W dodatku te media pozwalają na uruchomienie płatnych reklam, które dodatkowo wzmacniają każdą kampanię.
Aby marketing internetowy w mediach społecznościowych był skuteczny, nie decyduj się na prowadzenie wszystkich kanałów jednocześnie. Pamiętaj, co mówiliśmy o contencie – musi on być wartościowy dla odbiorcy. Jeśli więc czujesz, że nie nadążysz publikować wartościowych treści we wszystkich kanałach w mediach społecznościowych, wybierz tylko jedno (maksymalnie dwa) takie miejsca. I prowadź w nich regularne działania marketingowe.
Niezależnie od tego, jakie działania zdecydujesz się prowadzić, pamiętaj, że kluczową rolę w ich skuteczności odgrywa grupa docelowa. Nawet najlepszy komunikat marketingowy stanie się nieskuteczny, jeśli trafi do nieodpowiednich osób. Pierwszym elementem strategii marketingu internetowego dla Twojej firmy powinna więc być bardzo szczegółowa analiza rynku i zachować odbiorców. Może to zrobić przy pomocy profesjonalnych narzędzi, przygotowując ankiety internetowe lub po prostu pytając swoich poprzednich klientów o ich doświadczenia z Twoją firmą.
Najnowsze komentarze