pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie pod nieskończoną ilość frazy — Sprawdź, czym jest i kiedy warto je stosować?

Pozycjonowanie szerokie stron internetowych to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów na promowanie witryny w internecie. Wiele osób korzystających nawet pozycjonowania lokalnego, czy pod urządzenia mobilne nie słyszało o tak oryginalnym typie pozycjonowania. Choć jest to niszowy sposób, jest z pewnością warty uwagi i ma wiele zalet. Czym zatem jest pozycjonowanie szerokie strony internetowej, jakie ma zalety i kiedy warto je wdrażać? W tym tekście odpowiadamy na te wszystkie pytania i dokładnie podsumowujemy temat.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie to styl pozycjonowania strony internetowej, który opiera się na dużej ilości fraz, pod którymi będziemy promowali naszą witrynę w wyszukiwarce Google. W przeciwieństwie do standardowego pozycjonowania witryn przy pozycjonowaniu szerokim określa się kilkaset, kilka tysięcy a nawet nieskończoną ilość fraz, pod którymi będziemy promowali naszą witrynę w sieci. Choć mogłoby się to wydawać nieco szalone, takie podejście do pozycjonowania ma swoje uzasadnienie i w niektórych przypadkach może być bardzo dobrym pomysłem.

Również w samym pozycjonowaniu szerokim znajdziemy nieco inne podejście do słów kluczowych, pod którymi będziemy promowali naszą witrynę w internecie. Wszystkich słów będziemy używali równomiernie bez faworyzowania któregokolwiek z nich. Najczęściej będzie to jednokrotne wymienianie danej frazy i umieszczenie jej na stronie internetowej. Dzięki temu nasza witryna będzie zawierała bardzo dużo różnorodnych fraz tematycznych – najczęściej wszystkich dla danej kategorii. Będą to zwłaszcza mało i średnio popularne słowa kluczowe. Mogą być to również bardzo rozbudowane frazy złożone z kilku słów będące długimi ogonami.

Celem szerokiego pozycjonowania jest obecność witryny na dalszych pozycjach w wynikach wyszukiwania w danej kategorii tematycznej, ale pod wszystkimi możliwymi frazami. Dzięki temu witryna ma zdobywać mały ruch organiczny spod wielu fraz, a nie duży ruch spod kilku słów kluczowych jak ma to miejsce przy pozycjonowaniu standardowym.

Czy takie pozycjonowanie ma w ogóle sens? Jak najbardziej! Jest ono stosowane coraz częściej. Jest również dokładnie zbadane przez specjalistów i pozytywnie przez nich oceniane. W niektórych przypadkach będzie to również dużo lepszy pomysł, niż tradycyjne sposoby pozycjonowania.

Jakie korzyści daje?

Przede wszystkim pozycjonowanie szerokie umożliwia pozyskiwanie ruchu tematycznego z danej kategorii, jeśli panuje w niej duża konkurencja. Dzięki temu typowi pozycjonowania możemy pozyskiwać jakikolwiek ruch, nie musząc wydawać gigantycznych sum na pozycjonowanie i przebijanie się na wysokie pozycje pod popularnymi hasłami.

Drugim plusem pozycjonowania szerokiego jest pozyskiwanie jakościowego ruchu organicznego. Ten pochodzi przeważnie spod mało popularnych, ale bardzo szczegółowych fraz. Na naszą stronę internetową wchodzą zatem osoby poszukujące konkretnych informacji, rozwiązań czy produktów – często nastawione pro zakupowo. Wykorzystując taki ruch organiczny, będziemy mogli cieszyć się wyższym współczynnikiem konwersji, aniżeli pozyskując ruch spod ogólnych haseł, gdzie użytkownicy nie poszukują obecnie niczego konkretnego. a chcą jedynie przejrzeć witrynę.

seo strategia

Sporą zaletą pozycjonowania szerokiego jest również brak ryzyka przeoptymalizowania witryny. Jest to dość spory problem przy standardowym pozycjonowaniu, gdzie kładziemy duży nacisk na pewne słowa kluczowe. Możemy bardzo łatwo wtedy przeoptymalizować stronę i zostać posądzeni przez algorytmy Google o próbę manipulacji frazami. Może się to skończyć nawet obniżeniem widoczności w sieci czy wykluczeniem strony z indeksu Google. Wdrażając naturalne pozycjonowanie szerokie i nie nadużywając żadnych słów kluczowych, nie istnieje praktycznie żadna szansa na narażenie się Google pod tym kątem.

Pozycjonowanie szerokie jest również stosunkowo łatwe – często łatwiejsze, niż pozycjonowanie standardowe. Możemy przeprowadzać je też samodzielnie gdyż wystarczy wyszukiwać jakiekolwiek fraz i umieszczać je na naszej stronie internetowej bez zaawansowanych analiz. Ten typ pozycjonowania, możemy zamówić stosunkowo łatwo w agencjach marketingowych lub agencjach SEO jeśli samodzielnie nie chcemy w ten sposób pozycjonować strony. Choć nie jest to szeroko oferowany typ pozycjonowania, specjaliści nie będą mieli jednak większego problemu z jego wdrożeniem.

Kiedy warto stosować?

Pozycjonowanie szerokie warto wykorzystywać przede wszystkim, jeśli w danej kategorii tematycznej panuje spora konkurencja, a przy pozycjonowaniu standardowym mielibyśmy konkurować z doinwestowanymi i rozwiniętymi serwisami internetowymi. W takiej sytuacji przeważnie znacznie lepszym rozwiązaniem będzie alternatywne pozyskiwanie ruchu organicznego i zbieranie go spod mało popularnych fraz.

Pozycjonowanie szerokie warto wyrażać również jeśli prowadzimy stronę sprzedażową. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać dużo bardziej jakościowy ruch, aniżeli spod “tylko popularnych ogólnych fraz, co przełoży się na większą sprzedaż.

Ten typ pozycjonowania warto również wdrażać testowo, jeśli mamy taką możliwość. Możemy wypróbować go np. na początku istnienia serwisu, kiedy nie jesteśmy jeszcze obecni pod konkretnymi słowami kluczowymi na wysokich pozycjach i nie przeznaczamy na pozycjonowanie standardowe dużych sum. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić szerokie spektrum fraz, a także dowiedzieć się, czy pozycjonowanie szerokie nie będzie w ogóle lepszym pomysłem na pozycjonowanie naszej witryny.

Elementy pozycjonowania szerokiego możemy również wdrażać jako hybrydę z pozycjonowaniem standardowym. Dbanie o dużą ilość mało i średnio popularnych tematycznych słów kluczowych na naszej witrynie będzie idealnym tłem dla pozycjonowania standardowego, gdyż zmniejszy to szansę na przeoptymalizowanie strony, zwiększy jej naturalność, a także szerokość pozyskiwanego ruchu organicznego. W takiej sytuacji nie musimy również obawiać się o wystąpienie negatywnych wydarzeń, gdyż pozycjonowanie szerokie nie wymaga silnej ingerencji w strukturę witryny, czy pozycjonowania standardowego, które nadal może pozostawać głównym sposobem promowania witryny w wyszukiwarce Google.