Sieć wyszukiwania Google Adwords (Ads)

sieć wyszukiwania google ads

Prowadzenie kampanii Google Ads (w przeszłości Google AdWords) to obecnie najskuteczniejszy sposób na pokazanie swojej oferty w wyszukiwarce Google. To co zdecydowanie wyróżnia płatną reklamę Google Ads na tle pozycjonowania to szybkie rezultaty, jakie możemy osiągnąć.

Linki sponsorowane Google Adwords (Ads)

To reklama tekstowa, którą znajdziemy w sieci wyszukiwania Google oraz w witrynach partnerów Google, sklepach z aplikacjami Google Play, w zakładce Google Zakupy oraz w mapach Google. Reklama Twojej firmy pojawi się nad organicznymi wynikami wyszukiwania oraz pod nimi. Ogromną zaletą płatnych reklam Google jest pojawienie się ich w momencie, kiedy użytkownik będzie szukał Twoich produktów lub usług. Będzie to odpowiedź na słowo kluczowe, które użytkownik wpisze w wyszukiwarce. Reklamy Google Ads działają na zasadzie modelu PPC (Pay Per Click), co oznacza, że zapłacisz za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie link i przejdzie na Twoją stronę.

Wszystkie powyżej wymienione formaty reklam opierać się będą na wyborze słów kluczowych. To po wpisaniu fraz kluczowych użytkownik zobaczy Twoją reklamę, dlatego niezbędne jest wybranie słów kluczowych, które najlepiej odzwierciedlają Twoją ofertę. Od tego zaczynam swoją pracę nad optymalizacją Twojej kampanii. Wybór najlepszych słów kluczowych uwzględni cel, jaki będziesz chciał osiągnąć dzięki płatnej reklamie linków sponsorowanych. Dobiorę słowa kluczowe, które pomogą osiągnąć sukces i przyniosą Twojej firmie wymierne korzyści.

Wybór najlepszych słów kluczowych dla Twojej kampanii uzgodnimy w pierwszym etapie naszej współpracy w trakcie wstępnej rozmowy. Pozwoli mi to poznać Twoje potrzeby oraz dotrzeć dzięki temu do Twoich potencjalnych klientów. Ważną informacją jest również przekazanie informacji o rynku, na jakim chcesz działać. Frazy na rynku lokalnym będą się różniły od tych o zasięgu ogólnopolskim.

lokalizacja google ads

Będzie to pierwszy etap naszej współpracy. W dalszej części samodzielnie będę dokonywał bieżącej optymalizacji słów kluczowych. Jest to jeden z najważniejszych obszarów skutecznego dotarcia do użytkowników, najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą. Skuteczna reklama Google Ads to ta, w którą użytkownik chętnie klika. Dlatego niezwykle ważne jest wykluczenie możliwości pojawienia się Twojej reklamy w miejscach oraz użytkownikom, którzy nie będą zainteresowani Twoją ofertą. Uzyskamy to dzięki wykluczającym słowom kluczowym. Pozwoli nam to dotrzeć do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą oraz ograniczyć kliknięcia osób, które ofertą nie są zainteresowane. Zaoszczędzimy dzięki temu Twój budżet reklamowy. Stała optymalizacja i śledzenie wyszukiwanych fraz kluczowych pozwala mi ocenić, które ze słów przynoszą Twojej firmie największy zysk. Słowa, które nie prowadzą do konwersji, zostaną wstrzymane i zastąpione innymi. Regularna optymalizacja pozwoli mi wydać Twój budżet reklamowy jak najbardziej efektywnie.

Korzyści z prowadzenia kampanii Google Ads

Dzięki płatnym reklamom linków sponsorowanych uzyskasz między innymi:

    Szybkie efekty – Twoje reklamy pojawią się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania po konfiguracji konta oraz zasileniu budżetu reklamowego.
    Łatwe dotarcie do grupy docelowej – dzięki odpowiednim słowom kluczowym Twoje reklamy wyświetlą się Twoim potencjalnym odbiorcom, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają z Twojej oferty.
    Płacisz tylko za efekt – dzięki systemowi Pay Per Click zapłacisz tylko w momencie przejścia użytkownika na Twoją stronę. Jeśli reklama się wyświetli, ale użytkownik nie zdecyduje się na przejście na stronę nie, ponosisz żadnych kosztów. Pomimo tego użytkownik może zapamiętać nazwę Twojej firmy i poznać część oferty.
    Skuteczność – Twoja reklama pojawia się tylko wtedy kiedy użytkownik realnie szuka Twoich produktów lub usług. Odpowiada więc potrzebom użytkowników w danym momencie. Format reklam linków sponsorowanych nie jest również typem nachalnej reklamy, która czasem może spowodować odwrotny efekt od zamierzonego.
    Pełna kontrola i mierzalność efektów – kampanie płatnych linków sponsorowanych, dzięki dostępnym narzędziom można precyzyjnie monitorować i kontrolować na bieżąco. Posiadamy również możliwość kontroli nad budżetem oraz stałej regulacji kampanii. Możemy ją uruchomić, zawiesić lub wstrzymać w dowolnym momencie.
    Zasięg – obecnie z wyszukiwarki Google korzysta w Polsce ponad 97% użytkowników. Dzięki temu masz możliwość dotarcia do tysięcy Twoich potencjalnych klientów w momencie, w którym będą szukać produktów lub usług, które oferujesz. Nie ma obecnie skuteczniejszego miejsca, w którym dotrzesz do tak dużej grupy odbiorców.
    Uzupełnienie SEO – kampanie Google Ads to doskonałe uzupełnienie działań w organicznych wynikach wyszukiwania. Szczególnie jeśli dopiero rozpoczynasz działania związane z pozycjonowaniem i czekasz na efekty, które pojawią się za parę tygodni. Dzięki reklamie Google Ads pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania natychmiast.