świadomość marki w Internecie

Branding – zwiększ rozpoznawalność marki w Internecie

Branding to nic innego jak kształtowanie wizerunku firmy w świadomości Klienta, wszystkie działania, które mają na celu sprawienie, że nabywca skojarzy dany produkt z marką oczywiście w pozytywnym kontekście. Aktualnie rynek produktów czy usług jest nasycony i działania marketingowe są niezbędne aby wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli tego nie zrobisz, zagubisz się wśród tysięcy innych firm. Warunkiem sukcesu jest także dotarcie do odpowiednich Klientów, takich którzy faktycznie są zainteresowani Twoimi produktami.

Branding można podzielić na fazy takie jak:

strategia marki– plan, który koncentruje się na długofalowym rozwoju i dążeniu do realizacji celu

tożsamość marki- sposób przekazu do opinii publicznej, tutaj istotne jest aby było to konsekwentne na wszystkich kanałach. Tożsamość marki obejmuje logo, kolorystykę, rodzaj czcionek, projekt witryny internetowej, reklamy, opakowania produktu

marketing marki- sposób w jaki firma zwiększa świadomość produktów i usług np poprzez reklamę w sieci wyszukiwania czy też pozycjonowanie

Poniżej przedstawię pomysły na branding biznesowy, pamiętaj że wymaga to kreatywności i strategicznego myślenia, nie może być zbyt skomplikowane. 

1. Poznaj rynek i działania konkurencji

Poświęć czas na weryfikację jak działa Twoja konkurencja. Przeanalizuj co według Ciebie jest dobre, a co nie do końca dobrze działa, warto zwrócić uwagę na takie obszary jak:

  • oferta produktów/ usług 
  • tożsamość marki
  • publikowane treści, np blog, filmy na Youtube
  • media społecznościowe, rodzaje treści, częstotliwość, ilość obserwujących
  • rodzaj stosowanego marketingu

Po analizie tych obszarów zastanów się co możesz zmodyfikować i wprowadzić w swojej działalności, co mogłoby przynieść korzyści. Pamiętaj, że czerpanie inspiracji z konkurencji  nie równa się plagiatowi, więc działaj rozsądnie. 

2. Określ grupę docelową

Trudnym etapem jest wyznaczenie grupy docelowej, czyli zobrazowanie kim jest Twój “Klient idealny”

Co możesz zrobić?

  • wyeliminuj, kto na pewno nie będzie zainteresowany Twoim produktem
  • przeanalizuj dane z Google Analytics
  • przeprowadź ankietę wśród obecnych Klientów
  • stwórz ankiety w mediach społecznościowych

3. Zaprojektuj logo

Bez względu na to czy posiadasz dużą czy małą firmę, powinna ona mieć profesjonalne logo, by z łatwością można było zidentyfikować Twoją markę.

Logo powinno być kreatywne i oryginalne ale jednocześnie nie można przesadzić z ilością treści, grafik czy kolorystyka. Całość ma być spójna i łatwa do zapamiętania. Istnieje wiele programów do projektowania loga za darmo, natomiast jeśli nie czujesz się na siłach, warto poprosić o pomoc agencję marketingową. 

4. Stwórz slogan reklamowy

Slogan reklamowy to krótkie zdanie, które odzwierciedla istotę Twojej marki. Nie musi ono dotyczyć bezpośrednio Twoich usług czy produktów.

Przykład popularnego hasła brandingowego firmy Nike: “Just Do It”

Jak widać to zdanie nie ma nic wspólnego z butami, ale zapada w pamięć. 

Tworząc hasło pamiętaj więc aby było wyróżniające się, łatwe do zapamiętania, nie przerażało swoją długością. 

5. Zbadaj trendy na rynku

Bądź na bieżąco ze zmianami na rynku, zapotrzebowaniem Klientów. Skup się na tym, czego szuka Twój potencjalny Klient ale jednocześnie pamiętaj co jest podstawą Twojej działalności i analizuj czy wprowadzenie danego produktu czy usługi będzie spójne z całością działalności.

6. Określ osobowości marki

Twoja marka powinna mieć własny styl i osobowość, musi być autentyczna i przemawiać do Klienta docelowego, nie twórz nic “ na siłę”.

Aby określić osobowość marki możesz skorzystać z takich przymiotników:

  • indywidualny czy korporacyjny
  • nowoczesny czy tradycyjny
  • nowatorski czy ugruntowany
  • ekskluzywny czy ogólnodostępny
  • zabawny czy poważny
  • energiczny czy spokojny

7. Dbaj o kulturę biznesową

Pod tym pojęciem możemy rozumieć sposób prowadzenia działalności pod kątem współpracy z Klientami czy pracownikami wewnątrz firmy. Czy Twoi pracownicy są zadowoleni z atmosfery czy benefitów? zadbaj o to koniecznie, jest to ważny element brandingu. Zaangażowanie pracowników z pewnością będzie miało wpływ na długofalowy sukces. Warto aby Twoja Firma kierowała się konkretnymi wartościami i dobór pracowników pod tym kątem możesz rozpocząć już na etapie rekrutacji.

8. Reklamuj swoją markę

Istotnym elementem jest reklama Twojej firmy. Nic nie da idealne logo czy chwytliwy slogan, jeśli zobaczy go mała grupa odbiorców. Opracuj plan marketingowy a najlepiej skorzystaj z pomocy profesjonalistów. 

Podstawowe elementy na które powinieneś zwrócić uwagę:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *